خبر

کرونا و تاثیر بررفتار خرید مشتری از برند

رفتار‌های ارتباطی و راهکارهای برندها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، تاثیر بزرگی بر رفتار خرید مشتریان از آنها در آینده خواهد داشت.

مشتریان انتظار دارند که برندها در بحران کووید۱۹رفتار متفاوتی در ارتباطات خود نمایش دهند. در تحقیقی که موسسه «ادلمن تراست بارومتر» (EdelmanTrustBarometer) انجام داده، تقریبا دوسوم پاسخ‌دهندگان گفته‌اند شکل واکنش برندها به این بیماری، «تاثیر بزرگی» بر احتمال خرید از آنها خواهد داشت.

یک نفر از هر سه پاسخ‌دهنده‌ی تحقیق گفته‌ است، که خرید خود را از برندهایی که واکنش مناسبی به این اتفاق نداشته‌اند، متوقف کرده‌ است. این عدد در میان مصرف‌کنندگان برزیل به ۷۶٪ و در هند به ۶۰٪ رسیده است.

در نمودار زیر مخاطبان به این پرسش پاسخ داده‌اند که رفتار برندها در این دوران چه میزان بر خریدهای آینده‌شان تاثیر خواهد گذاشت.


۶۲٪ مصرف‌کنندگان گفته‌اند که تصور نمی‌کنند کشورشان بدون کمک برندها و نقش اساسی آنها در این بحران، بتواند از آن گذر کند. در عین حال ۹۰٪ پاسخ‌دهندگان انتظار داشتند که برندها در این زمینه، با دولت همراهی کنند.

اولین انتظار مصرف‌کنندگان از شرکت‌ها این است که از رفاه و امنیت مالی کارکنان‌شان دفاع کنند، حتی اگر این مساله به معنای رویارویی با مشکلات مالی باشد. ۵۲٪ پاسخ‌دهندگان گفتند که برندها «باید» این کارها را برای به دست آوردن اعتماد مخاطبان انجام دهند، در حالیکه ۳۸٪ نسبت به این مساله «ابراز امیدواری» کرده‌اند.

دومین خواسته‌ی مصرف‌کنندگان از برندها این است که محصولاتی را تولید کنند که برای مواجهه با چالش‌های جدید مردم به آنها کمک کند و/یا محصولاتی رایگان یا با قیمت کم در اختیار کارکنان بخش بهداشت و سلامت و دیگر افراد در معرض ریسک بالا بگذارند.

واکنش برندها به همه‌گیری کرونا از همین حالا بر خرید مشتریان تاثیر گذاشته است.

در این نمودار پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که «من به تازگی به سراغ برندهای جدیدی رفته‌ام که با روش‌های نوآورانه یا دلسوزانه به بحران کرونا واکنش نشانه داده‌اند.»

در هفته‌های گذشته شرکت‌هایی مانند ال‌وی‌ام‌اچ یا دیور بخش‌هایی را به تولید محصولاتی مانند ضدعفونی‌کننده‌ی دست یا ماسک اختصاص داده‌اند، برخی شرکت‌های خودروسازی نیز به تولید دستگاه‌های تنفسی پرداخته‌اند.

در بخش فعالیت‌های ارتباطی نیز ۹۰٪ مشتریان از برندها انتظار دارند آنها را در جریان تغییراتی که در مورد کرونا اِعمال کرده‌اند، بگذارند.

۸۴٪ پاسخ‌دهندگان انتظار دارند برندها در تبلیغات‌شان در این مورد صحبت کنند که چطور محصولات و خدمات برای گذر از این روزها به مردم کمک می‌کنند، عده‌ي بسیاری نیز می‌خواهند برندها در آگهی‌هایشان نشان دهند که از کرونا و عواقب آن آگاهند و به آن اهمیت می‌دهند. ۶۷٪ نیز مخالف تبلیغاتی هستند که لحنی شوخ دارند.

حمایت از کارکنان به هر قیمتی

در این نمودار، رنگ سیاه کسانی را نشان می‌دهد که گفته‌اند شرکت‌ها و برندها بدون توجه به عواقب مالی برای خودشان، «باید» از کارکنان‌شان حمایت کنند و رنگ خاکستری کسانی هستند که «امیدوارند» شرکت‌ها این کار را بکنند.

مشتریان این تحقیق گفته‌اند که ترجیح می‌دهند برندها برای انتشار اخبار مربوط به ویروس کرونا، به جای شبکه‌های اجتماعی (۳۱٪-۱۹) از رسانه‌های سنتی (۴۵٪)، یا ای‌میل (۴۲٪) استفاده کنند.

این تحقیق در بازه‌ی زمانی ۲۳ تا ۲۶ مارس در کشورهای کانادا، چین، برزیل، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، انگلستان و آمریکا و بین ۱۰۰۰ پاسخ‌دهنده در هر کشور انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا