خبر

کرونا و کارهای ارتباطی با سرگرمی (۱)

ام بی ای نیوز: با شیوع کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، برندهای مختلف سعی کردند استراتژی ارتباطی و تبلیغات خود را متناسب با شرایط تغییر داده تا به نتایج بهتری دست پیدا کنند. در این دوران که مخاطب وقت آزاد بیشتری دارد، برخی برندها سعی کرده‌اند با استفاده از سرگرمی از این فرصت استفاده کرده و ارتباطی قوی‌تر و احساسی‌تر میان خود و مصرف‌کنندگان برقرار کنند.کارهای ارتباطی زیادی در این مدت بر پایه سرگرمی ارائه شده و به همین دلیل در این سری مقالات تنها به معرفی بخشی از آن‌ها می‌پردازیم که از نظر نگارنده سرگرم‌کننده‌تر و خلاقانه‌تر هستند.

The Secret Supporter (حامی مخفی)شرکت Dutch Mill Group از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات لبنی در تایلند است که محصولات خود را به دیگر نقاط جهان نیز صادر می‌کند. آژانس تبلیغاتی CJ WORX با توجه به مشکلات روحی نوجوانان در دوران قرنطینه، دست به ابتکار جالبی زده و در یک بازی آنلاین پرطرفدار، ارتشی مجازی از دختران Dutch Mill ساخته است. این گروه از تعداد زیادی بازیکن تشکیل شده که همگی دارای ظاهر و نام یکسانی بوده و نماینده برند هستند. ماموریت آن‌ها، به دور از خشونت و رقابت بوده و تنها هدفشان کمک به بازیکنان است. این ارتش در محیط بازی پراکنده شده و با هدیه دادن بسته‌های سلامتی، بازیکنانی که وضعیت خوبی ندارند و در حال شکست هستند را نجات می‌دهند.

Football Beyond Walls (فوتبال آنسوی دیوارها)مؤسسه خیریه آموزشی Football Beyond Borders واقع در انگلستان است و با کمک قدرت فوتبال، از جوانانی که شرایط مساعدی ندارند حمایت می‌کند. در شرایط فعلی، این مؤسسه نیز تعطیل شده و دانش‌آموزان در قرنطینه و با دوری از مدرسه و حمایت‌های آن از لحاظ روحی آسیب‌پذیرتر هستند. آژانس Dark Horses لندن چاره‌ای برای این کار اندیشیده است. آن‌ها متوجه شدند با ایجاد اندکی حواس‌پرتی، جوانان راحت‌تر احساسات خود را بروز داده و برقراری مکالمه با آن‌ها آسان‌تر می‌شود. از این رو برنامه‌ای تدارک دیدند و جوانان را به فوتبالیست‌های حرفه‌ای و مددکاران سلامت روحی متصل کرده تا با هم به بازی فوتبال آنلاین بپردازند. در همین حین نیز فوتبالیست‌ها و مددکاران با جوانان ارتباط برقرار کرده و در جهت بهبود وضع روحی آن‌ها تلاش می‌کنند.کنسرت Marshmello در بازی فورتنایتحتما شما هم در این دوران در مورد کنسرت‌های آنلاین شنیده‌اید و شاید هم در آن‌ها‌ شرکت کرده باشید. با شروع قرنطینه، کنسرت آنلاین در سراسر دنیا به حالت مرسومی درآمده و خوانندگان و دی‌جی‌های بسیاری اقدام به برگزاری آن کردند. اما داستان این مورد با بقیه فرق دارد. Marshmello، دی‌جی معروف دست به اقدامی فوق‌العاده زد و برای اولین بار در بازی پرطرفدار فورتنایت، کنسرت برگزار کرد که تا قبل از آن سابقه نداشت. این کنسرت ۱۰.۷ میلیون نفر شرکت‌کننده داشت و رکورد بزرگترین رویداد در بازی فورتنایت را شکست.

Stay Near Till The Real Meet (تا ملاقات واقعی، نزدیک بمانید)مانند کشور خودمان، در سایر نقاط جهان نیز اماکن مذهبی تعطیل شده‌اند که یکی از این اماکن نیز خانه کعبه در مکه‌ است. حال کمپانی کامپیوتری VHORUS در مصر به فکر افتاده و با تولید برنامه واقعیت مجازی از کعبه، امکان بازدید از این مکان را به صورت مجازی برای کاربران فراهم کرده تا در این فاصله‌ زمانی باقی مانده تا بازگشایی آن، روزنه‌ی امیدی را برای مسلمانانی که قصد زیارت کعبه را دارند، روشن نگه دارد.

Ford Fun Meetings Backgrounds (پس‌زمینه‌های سرگرم‌کننده جلسات فورد)همه ما در قرنطینه برای ارتباط با دیگران و یا جلسات کاری از تماس تصویری و ویدئو کنفرانس استفاده کرده‌ایم. از طرفی خودروهایمان نیز کاربردی ندارند و در حال خاک خوردن هستند. خودروسازی فورد از این موضوع استفاده کرده و خودروهای خود را به تماس‌های تصویری آورده است. بدین صورت که با همکاری آژانس GTB برزیل، تصاویر پس‌زمینه‌ای از داخل خودرو تهیه کرده و در اختیار دیگران قرار داده‌ است. شما هم می‌توانید با دانلود آن‌ها و استفاده از برنامه‌هایی مانند Zoom و Microsoft Teams حس حضور در خودروهای فورد را شبیه‌سازی کرده و جذابیت بیشتری به مکالمات خود بدهید.The Burger Puzzle (پازل برگر)شعب مک‌دونالد در سراسر دنیا تعطیل است اما این باعث نمی‌شود که این برند به فکر عاشقان خود نباشد. به همین دلیل برای اینکه کاربران را در قرنطینه کمی سرگرم کند، مسابقه‌ای در اینستاگرام برگزار کرده است. رقابت بدین شکل بود که هر نفر باید تصویر پازل معرفی شده را منتشر کرده و با تگ کردن مک‌دونالد، بگوید چرا آن را می‌خواهد. به۲۰ نفر هم به عنوان جایزه، نسخه محدود پازل ۵۰۰ تکه‌ای برگر هدیه داده شد.http://mbanews.ir/uploads/files/2020-05/1589914061_finlandek-digital-advert-by-bbdo-home-backgrounds-for-video-calls-ads-of-the-world1.mp4Home backgrounds for video calls (پس‌زمینه‌های خانه برای تماس‌های تصویری)لوازم خانگی Finlandek با همکاری آژانس BBDO کلمبیا نیز کاری شبیه به کمپانی فورد انجام داده‌ است، با این تفاوت که پس‌زمینه‌های متنوعی از محیط خانه در اختیار کاربران قرار داده‌ و به این ترتیب مشکل نامرتب بودن خانه را نیز حل کرده است!

Balconies Got Talent (استعدادیابی در بالکن)با شروع قرنطینه یکی از فعالیت‌هایی که در سراسر دنیا از جمله ایتالیا انجام شد، آواز خواندن مردم از بالکن‌هایشان بود. همین اتفاق باعث بوجود آمدن ایده برگزاری مسابقه استعدادیابی اینترنتی‌ای با نام Balconies Got Talent شد که مردم در بالکن‌های خانه‌هایشان استعدادهای خود را به نمایش گذاشته و با انتشار فیلم آن، در مسابقه شرکت می‌کنند.بازی توییتری باشگاه فوتبال منچستر سیتیاز دیگر تبعات ویروس کرونا، تعطیلی بازی‌های فوتبال بود. در همین راستا باشگاه منچستر سیتی برای یکی از مسابقات لغو شده خود دست به کار جالبی زد و در توییتر باشگاه رقیب خود یعنی ساوت‌همپتون را به بازی دوز دعوت کرد. اکانت ساوت‌همپتون نیز از این حرکت استقبال کرده و دو تیم بدین شکل با هم مسابقه دادند. با هر حرکت نیز به شیوه‌ فوتبالی بازی را گزارش کرده و به جذابیت ماجرا اضافه می‌کردند. در آخر نیز بازی مساوی تمام شد اما برنده اصلی، هر دو تیم به خصوص باشگاه منچستر سیتی بود که با این حرکت خلاقانه، به خوبی در یادها ماندگار شدند.چالش رنگ‌آمیزی بنزدر این مدت، کمپانی بنز نیز بیکار ننشته و فعالیت‌های زیادی داشته که یکی از آن‌ها کودکان را هدف قرار داده است. این برند نقاشی‌های رنگ‌نشده‌ای از خودروهای خود را در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت خود منتشر کرده و از کاربران خواسته تا آن را در اختیار کودکان خود قرار داده تا با رنگ‌آمیزی آن سرگرم شوند. بهترین آثار هم در آلبومی در شبکه اجتماعی فیسبوک بنز جمع‌آوری می‌شوند.در قسمت بعدی مطلب نیز به نمونه‌های دیگری می‌پردازیم که استفاده از سرگرمی را سرلوحه خود قرار داده‌اند.mbanews.ir- سینا حقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا