بدون دسته بندی

کمپینی برای مقایسه­ خدمات بیمه ­­­ها

ام بی ای نیوز: بیمه به عنوان یکی از خدمات مهم در ساختار نوین جهانی با توسعه ­ی روزافزون جوامع مورد توجه قرارگرفته و به گونه ­ای نشانه­ ی توسعه یافتگی قلمداد می­شود.آینده­­­ نگری و اهمیت حفظ و پاسداشت هر آنچه برای افراد یک جامعه مهم است زیربنای توسعه­ ی صنعت بیمه درهمه جای دنیا به شمار می­رود.شرکت­های بیمه برای ترغیب و اقناء مخاطبان از روش ­های مختلف استفاده می­کنند که محوریت کمپین­ های آموزشی برای بسترسازی توسعه­ ی این صنعت بیش از سایر جنبه ­های تبلیغ مدنظر قرارگرفته است، "بیمیتو" در این شرایط ضمن تسهیل خرید بیمه به شکل آنلاین در کمپین اخیر، به ایجاد فضای مقایسه ­ای بین انواع شرکت­های بیمه پرداخته است."حامد ولی پوری" مدیر عامل شرکت "بیمیتو" ضمن تاکید بر ماهیت کاری این مجموعه که ایجاد شرایط مقایسه ­ای بین انواع بیمه ­ها برای مخاطبان است، تصریح کرد: در کمپین اخیر که بخشی از آن با برند "ازکی" اکران شده است سعی شده نسبت به اینکه کدام بیمه در مواقع بروز حوادث خسارت بیشتری پرداخت می­ کند، تصمیم گیری نهایی را به عهده­ ی مخاطب گذاشته و در این فرایند با کنار هم قرار دادن مهندسی شده ­ی نام بیمه ­ها نظیر: "ما و ملت" و همچنین "ایران و آسیا" که سنخیت ­های معنایی نیز داشتند، موضوع پرداخت خسارت آنلاین در لحظه­ ی تصادف و یا بروز حوادث بدون نیاز به مراجعه­ی حضوری و یا اعزام کارشناس بیمه را مطرح کردیم.در واقع با این روش مخاطبان بدون نیاز به طی مراحل بوروکراسی، خودشان کارهای مرتبط با خرید بیمه را به شکل آنلاین آنجام داده و هدف از اینکار راحت تر شدن مراحل سختی که قبلاً نیازمند حضور فیزیکی و یکسری کارهای اداری بوده است.وی گفت: در آن پروسه تمام مراحل و مدارکی که قبلاً به شکل کاغذی در اختیار مخاطبان قرار می­گرفت حذف شده و ضمن حفاظت از محیط زیست در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان با توافق مشتریانی که تمایل به دریافت مدارک کاغذی نداشتند، هزینه ­ی پست آن برای یک موسسه ­ی خیریه واریز شد که دراین رابطه حدود ۴۰ درصد مشتریان از این طرح استقبال کردند.وی در ادامه در مورد بازخورد کمپین مقایسه ­ای که بیشتر با برند "ازکی" به انتقال پیام خود پرداخته است، اظهار داشت، به طور کلی کمپین­ ها در صنعت تبلیغات با دو رویکرد ارتباطی و اطلاع رسانی یا افزایش فروش مستقیما تاثیر گذار هستند و با اینکه در کمپین اخیر هدف صرفاً اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بود، نتیجه بسیار خوبی دریافت شد که با افزایش ۷۰ درصدی فروش انواع بیمه مواجه شدیم.در واقع استرتژی ما در اجرای برنامه­ های مختلفی تبلیغاتی این بوده که مخاطبان خیلی راحت تر از گذشته با این صنعت ارتباط بر قرار کرده و در ریسک ­های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند و لایه ­های زندگی آنها تحت تاثیر این فرایند قراربگیرد.در مورد تفاوت رویکرد کمپین­های "ازکی "و" بیمیتو" نیز با توجه به رویکرد و هدفی که هریک از این دو دنبال می­کنند محتوای پیام ­ها نیز متفاوت است، به عنوان نمونه "بیمیتو" بیشتر بر روی بیمه اتومبیل تمرکز داشته و رویکرد فان و مدل ارتباطی تازه ­ای را در پیش گرفته اما "ازکی" با توجه به جامعه هدف که در رابطه با بیمه ­­های سازمانی و بیمه عمر است، ادبیات جدی تری را انتخاب کرده است.-mbanews.irمریم غضنفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا