خبر

کمپین بزرگ انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

ام بی ای نیوز: انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا برگزار شد. اما این سیاستمداران نبودند که در نهایت پیروز شدند بلکه اتحاد صنایع مختلف آمریکا در ماه سپتامبر بود که سعی زیادی را در تشویق مردم به رای‌دادن داشت. به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، بیش از ۱۵۰ شرکت در این کمپین جمعی –زمان رای‌دادن- شرکت کردند. آنها همچنین به کارکنان‌شان مرخصی لازم را برای رای‌دادن در روز انتخابات آمریکا دادند تا تمام مدیران این کشور بدانند که باید برای این اتفاق ارزش قائل شوند. نام والمارت، لی‌وایز، نورت‌فیس و پاتاگونیا در این فهرست می‌درخشد. لی‌وایز ۱۶۹ ساله یکی از برندهایی بود که مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد. برند در ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای‌ که منتشر کرد، از ترانه‌ی آرتا فرانکلفین فقید استفاده کرده است. در این ویدیو تصاویری مونتاژی از مردم مختلف را می‌بینیم که حق رای‌دادن را تجربه می‌کنند. البته همه‌ی آن‌ها در پوشیدن شلوار جین مشترکند!ویدیو پیام ساده‌ای داشت: «این صدای شماست. این رای شماست. از آن استفاده کنید.»لی‌وایز همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، در اقدامی بزرگ‌تر با برندها و سازمان‌هایی مانند راک د وُت و پاتاگونیا همکاری کرد تا با مشارکت در چالش «زمان رای» آمار شرکت‌کنندگان را افزایش دهد –تعداد شرکت‌کنندگان سال ۲۰۱۴ کم‌ترین میزان را در طول سال‌ها داشته است. این اقدام لی‌وایز گامی بود برای برقراری ارتباط و جلب نظر مشتریان جوان‌تر. به عقیده‌ي برخی کارشناسان درخواست‌های مختلف برندها می‌تواند ضمن حفظ مشتریان ثابت، گروه‌های دیگری از مخاطبان را جذب کند.پیام‌های لی‌وایز حول محور خودشکوفایی و خودابرازی می‌چرخند و چه چیز بهتر از رای‌دادن می‌تواند نماد خودابرازگری باشد؟در اقدامی دیگر برای تشویق جوانان به رای‌دادن، گروه آکرونیم هم ویدیویی با نام «آنها راضی‌اند، شما چطور؟» منتشر کرد که در آن افراد میان‌سال با جوانان سخن می‌گویند. در این آگهی افراد میان‌سال جوان‌ترها را به‌خاطر رای‌ندادن مسخره می‌کنند و می‌گویند آن‌ها روز رای در خانه می‌مانند تا چیزها همان‌طور که هست باقی بماند. یکی از آن‌ها می‌گوید: «من که روز رای اون‌جام ولی مطمئنم تو نیستی. چون ما از نسل کسایی هستیم که عمل می‌کنن و نه نسل ناله‌کنا و کسایی که می‌گن همه چی خوبه.»

مترجم: نازنين کي نژاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا