خبر

گرانی و پس انداز،چالش بازار لوازم التحریر

تلاش برای جلب وفاداری نسبت به برند و حفظ مشتریان وفادار به روش‌های قدیمی در بحبوحه بحران و مشکلات اقتصادی دیگر جواب نداده و موثر واقع نمی‌شود. در این میان برند‌ها و خرده فروشان باید راه‌های جدیدی را برای جلب مشتریان وفادار بیابند.نرخ تورم بالا یکی از نگرانی‌های اصلی پدر و مادر‌ها در فصل بازگشت به مدرسه بوده اما سیگنال‌های دریافتی نشان از تاثیر متفاوت آن بر روی تصمیمات خرید دارد. در نتیجه برند‌ها و خرده فروش‌ها بر روی یافتن راه حلی متمرکز می‌شوند که ارزش برند را بدون قربانی کردن آمار فروش، بالا ببرند.همزمان با آغاز سال ۲۰۲۲، بهتر شدن شرایط پس از سال‌ها شیوع گسترده بیماری کرونا فعالان بازار لوازم التحریر را امیدوار کرد که روز‌هایی آفتابی در فصل بازگشت به مدرسه در انتظار برند‌های حاضر در این صنف خواهد بود اما به تازگی یک سری عوامل استرس زا به دلیل افزایش نرخ تورم و ترس از رکود اقتصادی جای کرونا را گرفته اند. با این حال، طبق نتایج نظرسنجی موسسه حسابرسی «Deloitte» پیش بینی می‌شود که ارزش بازار لوازم التحریر در سال ۲۰۲۲ به ۳۴.۴ میلیارد دلار برسد که ۲۴ درصد بیشتر از قبل از دوران شیوع کرونا است.

انتظار می‌رود که پدر و مادر‌ها در فصل بازگشت به مدرسه در سال ۲۰۲۲ به ازای هر دانش آموز ۶۶۱ دلار بپردازند که ۸ درصد بیشتر از مجموع ۶۱۲ دلار در سال گذشته است. به گزارش شرکت سرمایه گذاری «NerdWallet» علاوه بر این، امسال ۵۰ درصد از پدر و مادر‌ها اعتراف کرده اند که قصد دارند امسال در فصل بازگشت به مدرسه ولخرجی کنند که البته این رقم در سال گذشته ۹۳ درصد بود. با این وجود چنین نقاط روشن و امیدوار کننده ای با کمی پیچیدگی همراه هستند. در این راستا ۳۳ درصد از مصرف کنندگان، شاهد بد تر شدن درامد خانوارشان نسبت به پارسال هستند.به گفته «سوکاریتا کودالی»، معاون رئیس و تحلیلگر اصلی در موسسه مشاوره تحقیقاتی «Forrester»، عده زیادی از نرخ بالای تورم شکایت دارند اما با وجود این نرخ تورم، در اکثر موارد رفتار خود را تغییر نمی‌دهند.آینده اقتصادی مبهم و نامشخص کاری کرده تا ۷۷ درصد از مصرف کنندگان به گفته خود در صورت بالا بودن بیش از حد قیمت‌ها یا اتمام موجودی، وفادار برند دیگری خواهند شد.نرخ تورم بالا در سال جاری میلادی بر روی جنبه ‌های زیادی از فروش در فصل بازگشت به مدرسه تاثیر گذاشته و به نظر می‌رسد که بیشتر خرده فروشان استراتژی‌های خاصی را برای خنثی سازی تاثیر نرخ تورم بر روی توانایی مالی مصرف کنندگان به کار خواهند گرفت.

فروشگاه «Target» تخفیف‌های زیادی را بر روی کالا‌های خود در فصل بازگشت به مدرسه اعمال کرده و همچنین فرصت‌های پس انداز بیشتری را برای معلمان فراهم نموده است.بر اساس پیش بینی‌ها بچه‌ها در فصل بازگشت به مدرسه بیشتر به پوشاک نیاز دارند اما با این وجود خرده فروشی‌ها بیشتر بر روی حوزه فناوری تمرکز  کرده و می‌کنند. طبق گزارش‎‌‌‌‌‌های دریافتی از Deloitte، پدر و مادر‌ها ۱۸ درصد بیشتر از سال گذشته، مبلغی را به خرید لباس و لوازم جانبی اختصاص می‌دهند. این رشد به پایان دوران تحصیل در خانه اشاره دارد. در عین حال، پیش بینی می‌شود که بودجه تخصیص داده شده به خرید گجت ۸ درصد نسبت به پارسال کاهش یابد. ۸۱ درصد از پدر و مادر‌ها می‌گویند که این نیاز‌ها توسط مدرسه فرزندشان براورده می‌شود.

همان طور که بسیاری از برند‌ها با ارائه تخفیف‌های مختلف، کمپین‌های تبلیغاتی خود را حول محور نرخ تورم تنظیم می‌کنند، دیگر برند‌های فعال در بازار به دنبال انتقال ارزش‌ها و در واقع تبلیغ خود به روش‌هایی هستند که نسبت به گذشته کمی غیر مستقیم رفتار می‌کنند. برای مثال شرکت تولید کننده وفروشنده پوشاک «L.L. Bean» در کمپین بازگشت به مدرسه خود تحت عنوان «Dear L.L. Bean» در قالب حرکنی احساسی دست به انتشار مجدد و بازیابی نامه ای زد که در سال ۲۰۰۷ توسط یک جوان ۲۳ سال خطاب به این برند نوشته شده بود.www.marketingdive.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا