خبر

گزارش سال ۱۴۰۰ اتاقک منتشر شد

با گذشت۵سال از فعالیت اتاقک در بازار اقامتگاههای اجاره ای، اولین گزارش عملکرد سال۱۴۰۰اتاقک به‌ صورت عمومی منتشر شد. این گزارش با تکیه بر داده و مهمترین دستاوردهای اتاقک قصد دارد بخشی از واقعیت بازار آنلاین اقامتگاههای اجارهای را به فعالین صنعت و علاقه مندان ورود به این بازار نشان دهد. از مهمترین دستاوردهای اتاقک در این گزارش می توان به رشد فروش ناخالص ((GMV 1260درصددوران شیوع پاندمی کرونا اشاره کرد. اگرچه پاندمی کرونا لطمه شدیدی را بر بازار اقامتگاه های اجارهای وارد کرد و باعث توقف فعالیت یا تعطیلی اقامتگاه ها شد، اما اتاقک با به کارگیری استراتژی «رشد کسب وکار برای بقا در شرایط سخت» توانست از این دوران بحران با موفقیت عبور کند.محمد شهاب شهوازیان، مدیرعامل اتاقک درباره این گزارشش می‌گوید: آنچه ما را واداشت تا اتاقک را راه اندازی کنیم، کمک به همه مردم برای آنکه به سادگی، لحظاتی را از زندگی روزمره جدا شوند و مکانهای متفاوتی را در همه ایران و بخشهایی از جهان کشف و تجربه کنند. همچنین مصمم هستیم تا تسهیلگر احیای خرده فرهنگها، کسب درآمد و تقویت انگیزه کارآفرینی در حوزه گردشگری ایران و جهان باشیم. ما باور داریم سفر فقط یک مقصد نیست؛ بلکه لحظاتی را برای آدمها رقم می زند تا از زندگی روزمره بیرون آیند، با آداب ورسوم مردمان دیگر آشنا شوند و تجربهها و نگاه متفاوتی به زندگی به دست آورند.در ادامه نگاهی به عملکرد اتاقک در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت.طبق این گزارش برخلاف الگوی متداول سفر که بیشتر در نیمه اول سال اتفاق می‌افتد، در سال۱۴۰۰به دلیل پایان موج پنجم کرونا، تأثیر واکسیناسیونگسترده شهریورماه و تعطیلات مهرماه شاهد تغییر الگوی رفتار مسافران بودیم؛ به‌طوری که میزان رزرو اقامتگاههای اجارهای در نیمسال دوم بیشتر از نیمسال اول بود.علی آقائی، مدیر ارشد بازاریابی اتاقک درباره عملکرد اتاقک براساس گزارش منتشر شده می‌گوید: گرچه کرونا چالش بزرگ و سختی پیش روی تیم بازاریابی اتاقک بود، اما با تغییر چابک و سریع استراتژیها و اجرای کمپین های مختلف مثل «همسفر من باش،» «حال خوب از اینجا شروع میشه» و «بدون ویلا تا کجا؟»! موفق شدیم همچنان در کنار مهمانان و میزبانان خود باشیم. در دوران کرونا که سفر تقریبا برای مردم دور از دسترس شده بود، با تمرکز روی اقامتگاههای شهرهای بزرگ و اطراف آن دوباره لذت سفر را در مردم ایجاد کردیم. علاوه بر این، با تولید محتوا برای اقامتگاه ها به کمک اینفلوئنسرها شرایط رزرو را برای مهمانان ساده تر و آگاهانه تر کردیم و با تولید محتوای متنوع و کاربردی در شبکه های اجتماعی و وبلاگ اتاقک سعی کردیم تجربه بهتری را برای مهمانان ایجاد کنیم. در کنار آن، با ارائه رایگان بسته های بهداشتی به میزبانان، عکاسی اختصاصی از اقامتگاه های میزبانان و تهیه ویدئوهایآموزشی درباره نحوه مدیریت اقامتگاه سعی کردیم در شرایط سخت و دشوار کرونا در کنار میزبانان خود باشیم. در ادامه نگاهی به کمپین‌های اجرا شده خواهیم داشت.علی طالشی هم بنیانگذار و مدیر ارشد عملیات اتاقک درباره چالش‌های فعالیت اتاقک می‌گوید: تعدد قانونگذاران و وجود محدودیتهای قانونی برای رزرو اقامتگاه توسط مسافران خارجی، روند رشد و گسترش این بازار را با چالش روبه رو کرده است. با اصلاح قوانین، برداشتن محدودیتها و حضور پررنگ گردشگران خارجی در کشور می توان شاهد گسترش هرچه سریعتر بازار آنلاین اقامتگاههای اجاره ای در کشور بود. در این راستا، اتاقک طی سالهای آینده قصد دارد با دریافت مجوز، امکان رزرو اقامتگاه توسط گردشگران خارجی را فراهم کند و بازار خود را به خارج از مرزهای ایران (کشورهای همسایه) گسترش دهد.برای دریافت جزییات بیشتر از این گزارش روی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا