خبر

گوارای وجود؛ دمنوش‌های مهرگیاه

ام بی ای نیوز: در عصر حاضر برندها در پی ایجاد خواسته‌های جدید در مخاطبان هستند. خواسته‌های که شاید مخاطبان پیش از این به آنها فکر هم نمی‌کردند. روزگاری مخاطبان ایرانی به جزء چای سیاه و دم ‌نوش‌های خانگی به نوشیدنی دیگری توجه نمی‌کردند. اما این روزها دم‌نوش‌ها جایگاه ویژگی در زندگی مخاطبان پیدا کرده است. جایگاه‌ی که برند مهرگیاه نیز در آن به خوبی دیده می‌شود. برند مهرگیاه چندی پیش کمپین وسیعی را در رسانه‌های مختلف اجرایی کرده که ام بی ای نیوز در قالب گفتگویی به بررسی آن پرداخته است. در این گفتگو؛" داوود کشوری مدیرعامل شرکت پدیده سبز مهرگیاه و بکتاش دلیلی به نمایندگی از تیم خلاقیت و اجرای کمپین مهرگیاه از شرکت پروشات" حضور داشته‌اند که در ادامه می‌خوانید.دربارهخصوصیات محصولات که در کمپین از آنها یاد کردید بفرمایید؟داوود کشوری: دمنوش‌های مهرگیاه دارای بالاترین کیفیت و فرمولی هوشمندانه هستند. در ترکیب دمنوش‌های مهرگیاه هیچ گونه افزودنی و طعم دهنده و رنگ و اسانس و ماده‌ی شیمیایی به کار نرفته و تماما از گیاهان و میوه‌های طبیعی با بالاترین کیفیت تشکیل شده‌اند. تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت این گیاهان دارویی با نظارت متخصصان مربوطه و با کیفیت بالا انجام می‌پذیرد. تی بگ‌ها به گونه‌ای هستند که بالاترین تبادل را با آب(‌۹۸٪‌)‌ در کمترین زمان ممکن دارند. جنس تی بگ‌ها از الیافی بر پایه‌ی گیاهی است که دارای گواهینامه ی Food Grade از سازمان FDAاست و در اتصالات آنها از چسب و منگنه استفاده نشده است‌.گروهمخاطباناین کمپین چه قشری از جامعه هستند؟کشوری: عموم مردم، به ویژه کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند.چرااز رسانه‌های محیطی برای اطلاع رسانی استفاده کردید؟ در صورت استفاده از رسانه‌های دیگر درباره آن توضیح بفرمایید؟کشوری:گستردگی مخاطب برند مهرگیاه علت اصلی بود که به سراغ رسانه‌های محیطی رفتیم. در مورد بخش دوم سئوال‌تان باید بگویم: تبلیغات مجازی؛ تبلیغات مکتوب، رسانه‌های دیگری‌ بودند که در کمپین مورد نظر از آنها استفاده کردیم.مهرگیاه یکی از برندهای قدیمی درحوزه تولید دمنوش‌هایگیاهی است، آیااینبرندمحصولات دیگری را نیز در دست تولید دارد؟ کشوری: در حال حاضر ۳۲ نوع محصول تولید می‌شود و محصولات نوآورانه‌ی دیگری نیز در واحد تحقیق و توسعه در حال پژوهش است که در سال آینده وارد بازار خواهند شد.برندهایگمنامیوارداینعرصهشدهودرتلاشبرایکسبسهمبازارهستند،نظرتان درباره حضور چنین برندهایی چیست؟ برندهایی که از لحاظ قیمتی هم مخاطبان این روزها تحت تاثیر قرار داده‌اند؟کشوری: مهرگیاه از منظر کیفیت و نیز فرمول‌های هوشمندانه منحصر به فرد است. رسالت مهرگیاه سلامت جامعه است. بنابراین هر شرکتی که در این زمینه گام بردارد با توجه به اینکه با رسالت ما همراستاست موجب خوشحالی ما می‌شود . البته منظور برندهایی است که با کیفیت هستند و رسالت سازمانی دارند، نه هر برند تجاری که ادعای درمان و سلامتی دارد. تولید با کیفیت بالا و حفظ آن هزینه‌های خودش رادارد و این خط قرمز مهرگیاه است.درباره چالش‌های بازار حوزه تولید دمنوش‌های گیاهی برایمان بگویید؟ کشوری: افزایش هزینه‌های ملزومات اولیه مانند ملزومات بسته‌بندی و حتی خود گیاهان دارویی منجر به افزایش قیمت تمام شده‌ی محصولات می‌شود. که این چالشی است که همه‌ی تولید کنندگان نیز با آن روبرو هستند. همچنین عدم دسترسی به ارز با قیمت مناسب جهت اقلام اولیه‌ی وارداتی مانند جعبه و مقوا و تی بگ از چالش‌های دیگر این عرصه است.ازبرنامهآیندهبرایمانبگویید؟کشوری: همکاران ما در بخش تحقیق و توسعه در زمینه‌ی کشف نیازهای جامعه در حوزه‌ی گیاهان دارویی در حال فعالیت و پژوهش هستند و به امید خدا در آینده برنامه‌های خوبی برای تولید و عرضه‌ی محصولات سلامت محور داریم.درباره هدف کمپین معرفی برند مهرگیاه بفرمایید؟بکتاش دلیلی: هدف این کمپین معرفیِ برند مهرگیاه بوده و نه پرداختن به مشخصات یکی از محصولات آن. بنابراین با مشخص‌شدنِ هدف کمپین، فرآیند ایده‌پردازی و نمایش ویژگی کلی تولیدات این برند، یعنی دمنوش بودنِ آنها، شکل هرمی دمنوشها و ظاهر بسته بندی‌شان، درکنار کانسپت اصلی کمپین مورد توجه قرار گرفته است.گروه مخاطبان این کمپین چه قشری از جامعه هستند؟بکتاش دلیلی: گروه مخاطبان مهرگیاه را بانوان و آقایانی با میانگین سنی ۲۵ تا ۵۰ سال تشکیل می‌دهند که از طبقه‌ی اجتماعی A-B هستند. آنها معمولاً به سلامتی، ظاهر و زیبایی خود توجه بیشتری نشان می‌دهند، به خرید آنلاینِ علاقه‌مندند و اینترنت در زندگی آنها نقش پررنگی دارد.برای ایده‌پردازی این کمپین چه مسیری را طی کردید؟ بکتاش دلیلی: معمولاً ایده‌پردازی با جلسات طوفان فکری شروع می‌شود، وقتی از این همکاری گروهی یک مفهوم یا مسیر به عنوان ایده‌ی مناسب برگزیده شد، کار پرداختن به آن در آتلیه‌ی طراحی آغاز می‌شود و طی مراحل مطالعات تصویری و نوشتاری ایده‌ی منتخب، از عناصر غیرضروری (معنایی یا تصویری) پیراسته، پخته و نهایی می‌شود. با تعمق در شرایط اجتماعی امروز و کم شدن ارتباط عاطفی انسانها با یکدیگر، هدف این بود که در فصل سرما کمی به مخاطب احساس گرما و صمیمیت ببخشیم و یادآور یک گفتگوی دوستانه یا تجربه‌ای مشترک باشیم. خروجی این مسیر، تصویری شد که چندی پیش روی بیلبوردها مشاهده کردید. که محور اصلی آن‌ها شعار دمت گرم! ( در گام اول)و … گوارای وجود! ( در گام بعد) بود، همراه با گرافیک ساده و استفاده از رنگ نارنجی با طول موج ۵۹۰ تا ۶۲۰ نانومتر که میان اشکال، بافت‌ها و رنگهای غالباً متنوع و ناهماهنگ معماری شهری توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و با ماهیت محصول نیز هماهنگی بسیار دارد.برای ایده پردازی شعار این کمپین چه مسیری را طی کردید؟بکتاش دلیلی: کانسپت اصلی این کمپین شعار آن است. صادقانه بگویم نگاه ما به موضوع بیشتر برخودی زبانی بود تا تصویری، آن هم نه از نوع زبان اداری یا رسمی یا حتی ادبی، بلکه زبان رایج محاورات دوستانه، زبان بی‌تعارف کوچه و بازار و اصطلاحاتی که معمولاً در تعارفات روزمره میان‌مان رَد و بدل می‌شوند. زمستان بود و هست، هوا سرد است، روابطِ عاطفی میان مردم در پایین ترین سطح خود منجمد شده، جای ادایِ مهرآمیز یک عبارت، یک اصطلاح یک کلمه یا جمله‌ی صمیمی را بسیار خالی دیدیم. دَمَت گرم محصول این خلاء عاطفی بود. اصطلاح پُربسامد زبان عامیانه، درکنار ارتباط آوایی آن با محصول که دمنوش باشد یک بازی زبانی بی‌ادعا، صمیمی که پیش واژه‌ی دَم آن با دمنوش همپوشانی فونتیک هم دارد.قدرت دلگرم کننده‌ی دَمت‌گرم میان فارسی زبانان بدیهی‌ست. اگر روزی دوستی مرا به نوشیدنِ مطبوع دمنوشی مهمان کند و من از وجه لذتِ نوشیدن به او بگویم دَمَت گرم به احتمال زیاد در پاسخ، عبارتِ گوارای وجود (که به معنی نوش‌جان است) را خواهیم شنید. دو عبارت با بار عاطفی بسیار. اغلب راه‌های ساده‌ی حل مسائل از نظر‌ها پنهان می‌مانند. به تعبیری فلسفی، چیزهایی را که دم دستمان است آخر از همه می‌بینیم. از سویی دیگر، واژه‌ی دَم به معنی نفس است و گرمای نفس نشانی از حیات و زنده بودنِ آدمی ست، که بی ارتباط به هدفمان نبود.mbanews.ir-نرگس فرجي

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا