مصاحبه

استراتژی‌های مارکتینگ بلوبانک در ۱۴۰۳ و چشم‌انداز ۱۴۰۴

در گفتگویی با محمد شیخ سفلی، مدیر مارکتینگ بلوبانک، به بررسی مهم‌ترین اقدامات بلوبانک در سال ۱۴۰۳ و پیش‌بینی فضای مارکتینگ ایران در سال ۱۴۰۴ پرداخته‌ایم. شیخ سفلی با تمرکز بر استراتژی فعال‌سازی کاربران، چالش‌ها و روندهای آتی فضای مارکتینگ را مورد تحلیل قرار می‌دهد و تأثیر شرایط اقتصادی و سیاسی بر جذب و نگهداشت کاربران را بررسی می‌کند. همچنین، مدیرمارکتینگ بلوبانک از گرایش به سمت مدل‌های پرفورمنسی و استفاده از ریتیل مدیا به‌عنوان ابزارهای کلیدی در این راستا سخن می‌گوید.

مهم‌ترین استراتژی‌های شما در سال ۱۴۰۳ چه بوده و چه نتایجی داشته‌اند؟

شیخ سفلی:  مهم‌ترین استراتژی ما در مارکتینگ بلوبانک برای سال ۱۴۰۳، فعال کردن کاربران بود. در صنعت فینتک، فعال بودن کاربران بسیار حائز اهمیت است. کاربر فعال به کاربری گفته می‌شود که حداقل یک تراکنش با اپ یا کارت بلوبانک در طی X روز گذشته انجام داده باشد. این امر به کاربران کمک می‌کند تا نقدینگی خود را مدیریت کنند و آشنایی با ویژگی‌های اپلیکیشن به این فرایند کمک می‌کند. جذب کاربر به صرف رسیدن به یک عدد مشخص هدف ما نبوده است، زیرا این کار هزینه‌بر است. کاربر فعال می‌تواند به درآمدزایی ما منجر شود.

پیش‌بینی شما از فضای مارکتینگ ایران در سال ۱۴۰۴ چیست؟

شیخ سفلی: برخی کسب‌وکارهای ایرانی که در حال رشد هستند، برجذب  کاربر جدید تمرکز خواهند کرد. کسب‌وکارهایی که به حد قابل قبولی از کاربر دست یافته‌اند، بر درآمدزایی از کاربران متمرکز خواهند شد. فضای مارکتینگ ایران به سمت ریتیل مدیا و ایجاد فضاهای تبلیغاتی در کسب‌وکارهای بزرگ‌تر رشد خواهد داشت.

بزرگ‌ترین چالش‌های مارکتینگ در سال آینده چه خواهند بود؟

شیخ سفلی: بزرگ‌ترین چالش بازاریابی ایران احتمالاً ناشی از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور خواهد بود. بحث بودجه و هزینه به ازای جذب مهم خواهد بود. کسب‌وکارها به سمت پرفورمنسی شدن می‌روند تا درآمدزایی بیشتری داشته باشند. با محدود شدن بودجه‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، کسب‌وکارها ناچار به ارائه راه‌حل‌های دقیق و پرفورمنسی خواهند بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا