فرانشیز بخشی جدانشدنی از فرهنگ تجارت بینالمللی به شمار میرود. حتی اگر مردم در نقاط دورافتاده دنیا با مفهوم فرانشیز آشنا نباشند، حداقل یک بار در طول عمر خود نام مک دونالد و کی اف سی به گوششان خورده است. در رتبه بندی فرانشیزهای بینالمللی ملاکهایی از جمله هزینهها و کارمزدها، قدرت و ثبات مالی برند مورد توجه قرار میگیرند. این رده بندی قصد ندارد توصیه یا نصیحت خاصی به شما بکند بلکه یک نوع ابزار تحقیقاتی است که میتوانید از آن برای مقایسه فرانشیزها استفاده کرده و امتیاز هر کدام از این برندها را بسنجید. لازم است قبل از هر نوع سرمایه گذاری، یک تحقیق جدی و گسترده در این باره انجام داده و با یک وکیل یا حسابدار مشورت کنید.
www.entrepreneur.com