خبر

حیوانات گناهکار و مقصر بازیچه جدید آیکیا

کمپین تبلیغاتی جدید آیکیا راهی جذاب برای گفتگو درباره قیمت‌های پایین محصولات خود پیدا کرده است.

شاید در نگاه اول حتی به ذهنتان هم خطور نکند که مالکیت یک حیوان خانگی ارتباط زیادی با خرید در شعب آیکیا داشته باشد اما یک سری تبلیغات هوشمندانه جدید، محصول آژانس تبلیغاتی «INGO» هامبورگ، این ارتباط را به شیوه ای سرگرم کننده و بدیع به تصویر می‌کشند.

این غول مبلمان سوئدی صرفا به تولید محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه نپرداخته و دائما به فکر ابداع در زمینه بازاریابی است. آیکیا اخیرا به فکر افتاده تا برای دوستداران حیوانات خانگی جذابیت آفریند.

حالا دیگر نوبت دوستان پشمالوی ماست. یک سری آگهی تبلیغاتی در امارات متحده عربی تحت عنوان «نگران نباشید، می‌توانید هزینه آن را بپردازید»، حیوانات خانگی و خرابی‌هایی را که ایجاد می‌کنند، کاملا در کانون توجه قرار خواهند داد.

در این قبیل تبلیغات جدید، انواع مختلفی از محصولات آیکیا از جمله گلدان، لیوان و کوسن‌هایی را می‌بینیم که توسط سگ‌ها و گربه‌های دوست داشتنی کوبیده و خرد می‌شوند.

 

این نوع آگهی‌های تبلیغاتی به صاحبان حیوانات خانگی اطمینان می‌دهند که با توجه به مقرون به صرفه بودن این اقلام، امکان تعویضشان پس از وقوع یک اتفاق ناگوار وجود خواهد داشت.

افزایش علاقه به نگهداری حیوانات خانگی در سرتاسر جهان، آیکیا را واداشت تا به لطف حرکتی هوشمندانه این بازار را هدف قرار دهد. در ادامه تخمین زده می‌شود که در امارات به تنهایی حدود یک و نیم میلیون صاحب حیوانات خانگی وجود دارد. این تبلیغات به گونه ای هوشمندانه و در عین حال زیبا بیانگر هرج و مرجی هستند که گهگاه لزوم ارزانی محصولات برند را به اثبات می‌رساند.

در ابعاد بزرگتر، این نوع تبلیغات راهی جذاب برای حل یک مشکل قدیمی در دنیای بازاریابی پیدا می‌کنند: چگونه در مورد قیمت‌های پایین حرف بزنید بدون این که مستقیما این ایده را تبلیغ کنید که محصولات با کیفیتتان ارزان قیمت هستند. با نمایش این نوع صحنه‌ها در محیطی جذاب، تبلیغات چشمگیر و متفکرانه، جایگاه آیکیا را به عنوان یک برند با کیفیت و ارزان محکم می‌کنند.

در چند سال گذشته، ما شاهد رشد نرخ نگهداری از حیوانات خانگی در منطقه خاورمیانه بوده ایم و هدف این بوده تا چنین موضوع مهمی برای اولین بار از طریق کمپین فوق مطرح شود.

در همین راستا، آیکیا در امارات، قطر، مصر و عمان طی چند روز آینده مجموعه ای از محصولات و لوازم منزل ویژه صاحبان حیوانات خانگی را عرضه خواهند کرد.

کمپین فوق در رسانه‌های مختلف منطقه، از جمله رسانه‌های چاپی و کانال‌های اجتماعی راه اندازی می‌شود.

توبیاس آرنز، مدیر ارشد خلاقیت جهانی INGO می‌گوید: « این کمپین در عین نمایش تصاویری زیبا از حیوانات خانگی، روند معمول بازاریابی را با نشان دادن صحنه‌هایی از محصولات آسیب دیده به چالش می‌کشد. داستان کمپین به سبک و سیاقی صادقانه راوی قیمت‌های مناسب محصولات آیکیا خواهد بود.

 

www.creativeboom.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا