گزارش

چهار دلیل که نشان می‌دهد کسب و کارتان به مدیریت اطلاعات محصول نیاز دارد

خبر دارید اطلاعات محصول‌تان کجاست؟ احتمالاً مثل اغلب شرکت‌های امروزی، اطلاعات محصول‌تان در جدول‌های اکسل و گوگل و وان‌درایو و فایل‌های پی‌دی‌اف و ورد و ایمیل و روی فلش ذخیره شده است و مشکل دقیقاً همین‌جاست. وقتی سازمانی اطلاعات محصول را به شکل سازمان‌یافته جمع‌آوری و نگه‌داری نکند، هر کدام از تیم‌ها انباری‌های مخصوص خودشان را برای ذخیره‌ی اطلاعات محصول ایجاد می‌کنند. به این ترتیب، فهرست بلندبالایی از مکان‌هایی خواهیم داشت که اطلاعات محصول آنجا ذخیره شده است و کارمندان نمی‌دانند اطلاعاتی که به آن دست‌رسی دارند، دقیق است یا نه.

اینجاست که مدیریت اطلاعات محصول یا PIM وارد عمل می‌شود و شما را نجات می‌دهد. با استفاده از PIM می‌توانید اطلاعات محصول را به شکل سازمان‌یافته تهیه و نگه‌داری کنید تا در دست‌رس همه کاربران قرار بگیرد. PIM عموماً مواردی مثل شرح محصول، شناسه‌ی محصول یا SKU، قیمت‌گذاری، مشخصات، ابعاد، محصولات مرتبط و غیره را شامل می‌شود. در ادامه به چند دلیلی اشاره شده که PIM را به یک ابزار ضروری برای تولیدکننده‌ها تبدیل می‌کند.

  • وجود منبعی واحد برای دست‌رسی به اطلاعات درست

PIM به شما کمک می‌کند با انبوه جدول‌ها و فایل‌ها و مستندات از اطلاعات محصول خداحافظی کنید و به یک راه‌کار موثر و ساده برای مدیریت اطلاعات کل محصولات‌تان برسید. به این وسیله همه‌ی اعضای سازمان می‌دانند برای دست‌رسی به جدیدترین اطلاعات محصولات باید به کجا رجوع کنند. PIM همچنین این امکان را به چندین کاربر می‌دهد که اطلاعات را در طول چرخه‌ی عمر محصول، به‌روزرسانی کنند. به این ترتیب داده‌های شما همیشه به‌روز است و زیر دست یک نفر خاک نمی‌خورد. علاوه بر این، اغلب نرم‌افزارهای سرآمدِ PIM به مدیریت دارایی‌های دیجیتال هم مجهز هستند و به شما این امکان را می‌دهند که دارایی‌های دیجیتالِ مرتبط با محصول‌تان را هم در کنار اطلاعات محصول، مدیریت کنید.

  • افزایش بازدهی

هر کسب و کاری به دنبال پیدا کردن راهی است که با کم‌ترین منابع، بهترین عملکرد را داشته باشد. یک راه ساده برای افزایش قابل‌توجه بازدهی در بلندمدت، به‌کارگیری PIM است. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، کارمندان روزانه ۳.۶ ساعت را صرف جست‌وجوی اطلاعات می‌کنند که با در نظر گرفتن ابعاد سازمان و تعداد کارمندان، به رقم عجیب و غریبی می‌رسیم. با به‌کارگیری PIM، اعضای تیم دیگر نیازی به جست‌وجو برای دست‌رسی به اطلاعات محصول و دارایی‌های دیجیتال نخواهند داشت و بازدهی آنها به شکل محسوسی بالا می‌رود.

همچنین وقتی PIM به تجربه‌ی محصولِ دیجیتال و سایر منابع فروش و مارکتینگ متصل باشد، بازدهی به شکل مضاعف افزایش خواهد یافت. برای مثال، اگر وب‌سایت شرکت شما بر اطلاعات محصول تاکید کند و به PIM شما متصل باشد، هر به‌روزرسانی‌ای که در PIM انجام دهید، به صورت خودکار در وب‌سایت‌تان اعمال می‌شود. با این کار تا حد زیادی در زمان صرفه‌جویی خواهید کرد و این مساله به‌خصوص برای تیم مارکتینگ بسیار موثر است، چرا که دیگر نیاز نیست محتوا را به شکل دستی بر اساس جدیدترین اطلاعات محصول، به‌روزسانی کنند.

  • عرضه‌ی سریع‌تر به بازار

سرعت اغلب یکی از بزرگ‌ترین مزایای رقابتی است و این تقریباً در تمامی بخش‌های کسب و کار صدق می‌کند. با کمک PIM از همان مرحله‌ی ابتدایی می‌توانید سرعت عرضه‌ی محصول به بازار را افزایش بدهید. PIM می‌تواند مجهز به پلتفرم تجربه‌ی دیجیتال باشد و به این ترتیب کارمندان می‌توانند ظرف چند دقیقه، تجربه‌ی محصول دیجیتالی خلق کنند که به صورت خودکار به اطلاعات محصول متصل است. همچنین به جای آن که ۳۰۰ ساعت وقت صرف تهیه‌ی کاتالوگ محصول شود، در کمتر از ۱۵ دقیقه کاتالوگ محصول آماده خواهد شد. به این وسیله، راهنمای محصول، کمپین‌های ترویجی و… هم در کمترین زمان آماده خواهد شد.

  • کاهش هزینه‌ها

با به‌کارگیری PIM، هزینه‌های سازمانی در نتیجه‌ی افزایش بهره‌وری کاهش پیدا خواهد کرد و کسب و کارها بر اساس ابعادشان سالانه ده‌ها تا صدها هزار دلار در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی خواهند کرد. بسته به نوع PIM انتخابی، کاهش هزینه‌ها بیشتر هم خواهد شد. به عنوان مثال، بیشتر نرم‌افزارهای سرآمد PIM از قابلیت مدیریت دارایی‌های دیجیتال برخوردارند و دیگر نیازی نیست بابت این موضوع به شکل جداگانه هزینه شود.

 

منبع:https://www.marketingdive.com/spons/four-reasons-why-your-business-needs-a-pim-1/699113/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا