مصاحبه

مسیر مارکتینگ در سیلانه سبز؛ از رشد در ۱۴۰۳ تا چالش‌های ۱۴۰۴

در گفتگویی با سالار اسکندری مدیرمارکتینگ سیلانه سبز به بررسی مهم‌ترین دستاوردهای سیلانه سبز  در سال ۱۴۰۳ در حوزه مارکتینگ پرداخته‌ایم. در ادامه، از اسکندری درباره روند اتفاقات در سال گذشته و بزرگ‌ترین چالش‌های سال آینده پرسیده‌ایم که در این مصاحبه می‌خوانید.

مهم‌ترین دستاوردهای سیلانه سبز  در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ در واقع ۲۰۲۴ استراتژی همه‌ی برندهای ما بدین شکل بود که Top of mind مشتری نهایی را بدست بیاریم. همانطور که می‌دانید، امروزه در حوزه FMCG مصرف کنندگان با گزینه‌های زیاد برای انتخاب مواجه هستند و این تعدد انتخاب، فروش محصولات را به مخاطره می اندازد. ما برای اینکه از این چالش خارج شویم نیازمند خلاقیت حداکثری بودیم که این مهم با جذب سرمایه انسانی نسل زد برایمان اتفاق افتاد. بذری که از بهار۱۴۰۳  کاشتیم در پاییز جوانه زد. در ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۳ هر ماه رکورد جدیدی در تعداد فروش به ثبت رساندیم.

بررسی روند اتفاقات ۱۴۰۳ در حوزه مارکتینگ

با ورود هوش مصنوعی به حوزه مارکتینگ، سلیقه و انتظار مردم در سال ۱۴۰۴ افزایش یافته. برندهایی که آثار خلاقه را با هوش مصنوعی ترکیب می کنند، قطعا بیشتر مورد حمایت نسل زد و آلفا قرار می‌گیرند. در حال حاضر نیمه دوم نسل زد با ورود به بازار کار قدرت خریدش افزایش یافته و برندها برای جلب نظر این دسته باید با قدرت بیشتری تبلیغات کنند.

توجه بیشتر به ترندها در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ شاهد توجه بیشتر شرکت‌ها و آژانس‌ها، به ترندهای جهانی مارکتینگ و پیروی از پیشنهادات مقالات علمی جدید بودیم که نشان می‌دهد مارکتینگ در ایران در حال رسیدن به مرحله بلوغ علمی خود است و امیدوارم در سال ۱۴۰۴ این بلوغ کامل شده و شاهد کمپین‌های خلاقانه تر و تاثیر گذار تری در بازار باشیم. اگر این کار به درستی انجام گیرد. به همین نسبت هم شاهد افزایش توجه و عمیق تر شدن جایگاه مارکتینگ در شرکت‌ها و طراحی محصولات آنها خواهیم بود

چالش‌های سال ۱۴۰۴

با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده و موج جدید مهاجرت‌ها، بزرگترین مشکل در اکوسیستم مارکتینگ جذب سرمایه انسانی متخصص و نگهداشتن‌ آنها خواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا