گزارش

مهارت‌های هوش مصنوعی پر تقاضا ترین توانایی‌ها در زمینه استخدام

کارفرمایان و مدیران به تازگی همه جا مطرح کرده اند که به دنبال استخدام فارغ التحصیلانی هستند که به مهارت‌های هوش مصنوعی مسلطند. آن‌ها معتقدند که دانشجویان ام بی ای باید درک بالایی از کاربرد‌های هوش مصنوعی در زمینه ارائه محصولات نوآورانه داشته باشند.

از آنجا که سازمان‌‌ها و موسسات در سرتاسر جهان در تلاشند تا در میدان رقابت از بقیه جلو بزنند، مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای استخدام فارغ‌التحصیلان دوره ام بی ای مدام در حال تغییر است. روز به روز بر حجم نیاز کارفرمایان به کاندیدا‌های متبحر در زمینه مهارت‌های هوش مصنوعی افزوده می‌شود.

یافته‌ها نشان می‌دهند که ۷۴ درصد از کارفرمایان فعالانه و آینده نگرانه به دنبال استخدام متخصصان فناوری های مدرن هستند. در ادامه، آن‌ها ترجیح می‌دهند فارغ‌التحصیلان حرفه ای در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به خدمت بگیرند. این تغییر نه تنها نشان دهنده اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در صنایع مختلف بوده بلکه بیانگر نقش پر رنگیست که این فناوری در ترسیم مسیر آتی هر کسب و کار ایفا می‌کند.
هوش مصنوعی بر روی بسیاری از جنبه‌های کسب و کار تاثیر می‌گذارد.

به یمن روند سریع تکامل هوش مصنوعی مولد، کارفرمایان طبیعتا دوست دارند از لحاظ نحوه مدیریت، محصولات، خدمات و تجربیاتی که موجبات کسب شان را توسط مشتریان و کارمندان خود به وجود می‌آورند، جلوتر از همه باشند. اکثر کارمندانی که به دنبال استخدام نیرو‌های متخصص در عرصه ام بی ای در سال جاری میلادی هستند، به صراحت در مورد این اولویت حرفی به زبان نیاورده اند.

با این حال، فارغ‌التحصیلان و سخنرانان حاضر در رویداد‌های شغلی مختلف بارها خاطرنشان کرده اند که هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک عنصر اساسی است که هر روز بیشتر از دیروز در رزومه افراد گنجانده می‌شود. کارفرمایان همواره از فارغ‌التحصیلان ام بی ای خواسته اند تا از نظر فناوری با سواد و به روز باشند. ما شاهد ظهور فناوری‌های جدید در سی سال گذشته بوده ایم. همین موج نو نقش‌ها و عملکرد‌های جدیدی را آفریده است. فارغ‌التحصیلان رشته ام بی ای برای ایفای این نوع نقش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند زیرا مهارتشان ترکیبی از هوش تجاری، هوش هیجانی و توانایی‌های فنی خواهد بود.

استفاده از قدرت هوش مصنوعی

از گذشته تا امروز دوره‌های آموزشی ام بی ای برای آموزش طیف گسترده ای از مهارت‌های مدیریتی، ضمن تاکید بر روی امور مالی، بازاریابی و رفتار سازمانی طراحی و برگزار شده اند. با این حال، از آنجا که فناوری همچنان نقشی تعیین کننده در دنیای کسب و کار ایفا می‌کند، میزان تقاضا برای افراد حرفه ای مسلط به هوش مصنوعی افزایش یافته است. این قبیل ابزار‌ها، نحوه عملکرد کسب و کار‌ها، استفاده از داده‌های اطلاعاتی و میزان انتظار بهره وری از کارمندان را تغییر داده است.

در همین راستا، طراحان و مجریان این قبیل دوره‌های آموزشی نیز فرصت خوبی برای رشد و توسعه کسب و کار خود به دست خواهند آورد. در ادامه، کارفرمایان ممکن است به دنبال جذب افرادی باشند که بتوانند دانش تجاری متعارف را با مهارت‌های فنی مرتبط درآمیزند. این امر عمدتا از اهمیت رو به رشد دیجیتالی شدن کسب و کار‌ها سرچشمه گرفته و باعث اعلام فراخوان برای استخدام فارغ‌التحصیلانی خواهدد شد که ضمن برخورداری از سابقه تحصیل در رشته ام بی ای، قادر به هدایت سازمان‌ها همگام با تغییرات در دنیای فناوری نیز می‌باشند. مدیریت موفقیت آمیز این نوع تغییر و تحول مسلنزم همکاری استادانه میان شاخه‌های مختلف هر سازمان با فناوری‌ مدرن خواهد بود.

توصیه نویسنده این مقاله به جویندگان کار در حوزه ام بی ای آن است که خلاقانه در مورد این که چگونه تجربه شخصی کار با ابزار‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند در دنیای کار نتیجه داده و به آن‌ها در مسیر دستیابی به هدف مورد نظر کمک کند، خوب بیندیشند. در نهایت بهتر است نمونه ای از تجربیات خود در این زمینه را در قالب رزومه ارسالی بگنجانند. مهم تر از همه این که آموزشگاه‌های فعال در زمینه ام بی ای، باید خود را با تقاضای رو به رشد برای مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی وفق دهند. به علاوه، تاکید بر روی پرورش مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، ارتباطات و ملاحظات اخلاقی لازم و ضروری است زیرا این قبیل مهارت‌ها نقشی مهم و اساسی در زمینه پرورش رهبر و مدیری موثر در محیط‌های کاری مبتنی بر
هوش مصنوعی ایفا می‌کنند. نکته پایانی این که در همین اثنا، دوره‌های آموزشی ام بی ای باید فرصت کسب تجربیات عملی در کلاس را برای دانش آموختگان به وجود آورند تا افراد بتوانند به طور عینی با هوش مصنوعی و کاربرد‌های آن آشنا شوند.

www.find-mba.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا