تهیه و تولید غذای سالم این روزها یکی از موضوعات مهم صنایع غذایی و دغدغه مخاطبان آنها به شمار می آید.
تغییر سبک زندگی تا حدود زیادی جنبه های گوناگون زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است به نحوی که حتی تولید، خدمات و تبلیغات و تجارت نیز از این تحولات متأتر شده است.
در دهه های اخیر موج تولید مواد غذایی سلامت محور و ارگانیک مورد توجه صاحبان این صنایع قرارگرفته و از سویی تعدد شرکت ها و برندهای فعال دراین زمینه باعث شده تا رقابت به سمت تولید وعرضه ی مواد غذایی سالم سوق داده شود.
روغن یکی از مواد غذایی است که سالهای گذشته چالش های زیادی را برای مصرف کنندگان بر سر موضوع استفاده از پالم ایجاد کرده بود.
برند اویلا در راستای اهداف این مجموعه در تولید و ارائه ی محصولات غذایی سالم که از ابتدا نیز براین موضوع تاکید داشته است، با تولید روغن سرخ کردنی بدون پالم بر دغدغه مخاطبان در زمینه ی استفاده ارروغن های صنعتی پایان داد.
اما کمپین اخیر این شرکت بر موضوع غنی شدن روغن آفتابگردان اویلا به “ویتامین دی” پرداخته است.
بصیری مدیر تبلیغات صنایع غذایی کوروش در اینباره می گوید: موضوع فقر ۸۰ درصدی “ویتامین دی” درمیان ایرانیان مدت هاست در محافل پزشکی و سلامت مطرح شده است و حتی وزیر بهداشت با اعلام این آمار هشدارهای لازم را داده است.
پژوهش های انجام شده دراین زمینه حاکی از آن است که کمبود ویتامین دی عوارضی نظیر پوکی استخوان، بیماری ام اس، افسردگی و موارد زیادی از بیماری های جسمی و روحی دیگر را ایجاد می کند.
از آنجا که بخش قابل توجهی از ویتامین دی مورد نیاز بدن انسان از طریق نور خورشید تامین می شود؛ شاهد هستیم به دلیل آفتاب گریز بودن مردم ایران، این معضل حتی دربین ساکنان استانهای جنوبی نیز درصد بالایی را شامل می شود.
با توجه به این موضوع و دغدغه ای که در وزارت بهداشت در مورد سلامت افراد جامعه وجود داشت کارشناسان تغذیه نیزتوصیه های زیادی مبنی براستفاده از مواد غذایی غنی شده و مکمل دارند.
و اینکه در بسیاری ازنقاط دنیا برای رفع معضلات کمبود املاح و ویتامینهای مورد نیاز افراد جامعه تولید مواد غذایی غنی شده رایج است.
پژوهش هایی انجام شد، مبنی براینکه روغن غنی شده آفتابگردان در این مورد میتواند تاثیرگذار باشد و در واقع کار ملی انجام شد و تولید این محصول در دستورکار مجموعه قرار گرفت.
بصیری در مورد نحوه توزیع روغن آفتابگردان غنی شده در سطح گشور گفت: لازم به ذکر است قیمت محصول تازه هیچگونه افزایش و تفاوتی نداشته و عرضه ی آن به شکل مویرگی در تمام سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای انجام شده که موضوع مهم در دسترس بودن را پوشش داده است.
خوشبختانه طی سالهای اخیر اطلاعات مصرف کنندگان در مورد مباحث دانش تغذیه و کیفیت و خواص مواد غذایی ارتقاء یافته است و مورد توجه قرارگرفته است و این موضوع ضمن ارتقاء سلامت جامعه منجربه رویکرد سالم تری در صنایع غذایی شده است.
وی در مورد بازخوردهای مخاطبان کمپین روغن آفتابگردان غنی شده اویلا، افزود: بسیاری از دانشگاهیان و فرهیختگان در این مورد دیدگاه خوبی داشتند و البته مخاطبان نیز استقبال خوبی از این محصول نشان دادند.