ام بی ای نیوز: اگر در حوزه بازاریابی فعالیت می کنید و به تماشای فیلم های مستند نیز علاقه مندید، تماشای این ۵ فیلم می تواند برایتان جذاب و البته بسیار آموزنده باشد:Jiro Dreams of Sushi(2011)این فیلم مستند داستانی درباره جیرو اونو ۸۵ ساله، سر آشپزی ژاپنی است که تبحر بالایی در پخت سوشی دارد و بزرگترین آشپز سوشی در جهان شناخته میشود. وی همچنین مالک رستورانهای زنجیرهای سوکیاباشی است که مردم ماهها قبل برای حضور در آن ، صندلی رزرو کرده و هزینهی فراوانی را برای نشستن بر روی صندلیهای پرطرفدار سالن غذاخوری آن صرف میکنند. جیرو در مورد هنر سوشی فوق العاده وسواس دارد. شاید به همین دلیل است که مشتریان تا مدت ها بعد از ترک رستوران درباره تجربه غذا خوردن در این رستوران گفتگو می کنند. بنابراین ، به عنوان بازاریاب ، پس از دیدن این فیلم احتمالا از خود می پرسید که شما چه نوع تجربه ای را به مشتریان خود ارائه می دهید؟ آیا در حال ایجاد یک تجربه شخصی برای تک تک مشتری ها هستید؟ آیا آن تجربه به یاد ماندنی است؟ رویاهای جیرو درباره سوشی، بازاریابان را به چالش می کشد تا به این سوالات پاسخ دهند. این فیلم جذاب محصول نتفلیکس است.Something Ventured (2011)این فیلم، مستندی است که به مشهورتربن ترین مارک های معتبر دنیا مانند اینتل و اپل و چگونگی تبدیل آنها از برندهای ساده تا برندهای بزرگ می پردازد، این مستند ، درست از زمان تشکیل یک برند تا رشد کامل برندها را نشان می دهد و این برندهای درجه یک و بنیانگذاران آنها را دنبال می کند. این فیلم به بینندگان کمک می کند تا بفهمند چه چیزی برای ساختن یک تجارت لازم است (نه فقط از نظر مالی یا عملی بلکه از طریق بازاریابی).کارآفرینان انقلابی و مارک های مطرح شده در اینجا یک مورد مشترک دارند ، یعنی "ریسک پذیزی". بازاریابان می توانند از این فیلم چیزهای زیادی بیاموزند زیرا می بینند که در اکثر موارد ریسک کردن ، موفقیت بی سابقه ای به همراه دارد. گرچه ممکن است هر شخصی بنیانگذار مشاغل ، کارآفرین یا سرمایه گذار خطرناک نباشد ، اما یک درس پنهان در این مستند وجود دارد که کمپین های بازاریابی باید از مرزهای متداول فراتر رود.Minimalism(2015)مینیمالیسم فیلمی است که می خواهد با ردیابی زندگی افرادی که بیشتر دارایی خود را فروخته اند و زندگی مینیمالیستی را داشته اند ، به این سوال پاسخ دهد: "چگونه زندگی شما در ابعاد کوچکتر می تواند بهتر شود؟" این فیلم روایتگر دو دوست صمیمی است که در یک چیز مشترک هستند: تمایل به کاهش ابعاد زندگی. درواقع این فیلم درباره افرادی است که تصمیم گرفته اند سبک زندگی آمریکایی را رد کنند. به عنوان یک بازاریاب ، می توانید این تصور را که کیفیت، برتری کمیت را به چالش می کشد بررسی کنید و به این اصل که در بازاریابی اعمال می شود فکر کنید. درواقع ایجاد طرحی شفاف و بدون سر و صدا بهترین راه برای طنین انداز شدن اهداف بازاریابان و رسیدن آنان به مخاطبانشان است.The Founder(2016)در این فیلم می بینیم که مک دونالد مشهور چگونه موفق شد برند خود را پایه گذاری و سرشناس کند و البته یک فروشنده مبارز معروف به ری کروک عزم خود را جزم می کند تا روشی جدید از نحوه تولید و فروش برگر را معرفی کند. ری فردی بی رحم و تشنه پول است که مک دونالد را از برادران گرفت و آن را به یک شرکت زنجیره ای در سراسر جهان تبدیل کرد. این فیلم در بهترین حالت داستان سرمایه داری است که تقریباً ترسناک می شود. کروک ، یک فروشنده در بخش رستوران ، در مک دونالد است، او پیش می رود و با برادر موسس شریک می شود ، اما روابط آنها هرچه اوج می گیرد، پیچیده تر می شود. داستان دارای نبوغ بازاریابی و همچنین دانش فنی کسب و کار است که به موفقیت برند کمک می کند. در حالی که ری ضد قهرمان است ، اما یک بازاریاب می تواند از وی بیاموزد و بداند که رمز موفقیت در یک برند،فعالیت بسیار، در کنار ثبات و آینده نگری است.The Joneses(2010)این فیلم زندگی یک خانواده چهار نفره و روش عادی زندگی آنها را در یک حومه مرفه در ایالات متحده دنبال می کند. در ابتدا، به نظر می رسد که آنها یک خانواده کامل و عادی هستند ، اما با گذشت زمان مشخص می شود آن ها یک خانواده معمولی نیستند، بلکه بازاریاب و بازیگر هستند. این خانواده و شیوه زندگی آنها برای افرادی که کسب و کار خانوادگی دارندالهام بخش است. آنها با این شکل از بازاریابی خانوادگی رو به رو می شوند و در فیلم، نگاه بسیار متفاوتی به نقش همسالان و چگونگی تأثیر افراد بر یکدیگر وجود دارد.
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد