خبر

۷ ​روش برای ایجاد یک محیط کار مثبت

ام بی ای نیوز: ایجاد یک محیط کار مثبت ، نگرش کارکنان نسبت به شغل و همکاران ، سطح عملکرد و بهره وری را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. فراهم آوردن فضای کار مثبت فراتر از فضای واقعی و شامل فرهنگ سازمانی و رهبری است.مزایای ایجاد یک محیط کار مثبتپرورش یک فضای مثبت ، یعنی جایی که کارکنان احساس احترام و اهمیت می‌کنند ، می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. تحقیقاتDeloitte نشان می دهد ۹۴ درصد از مدیران و ۸۸ درصد از کارمندان سازمانها فکر می‌کنند فرهنگ سازمانی مثبت، بخشی اساسی از موفقیت یک شرکت است؟اثرات محیط کار مثبت بر کارکنان حس خوشبختی در کارمندان تا ۳۳ درصد افزایش می‌یابد.از مرخصی استعلاجی طولانی مدت جلوگیری کرده یا این نوع مرخصی را کاهش می‌دهدبهره وری، خلاقیت و سودآوری را افزایش می دهداحتمال نیاز به جا به جایی کارکنان را کاهش می دهد ، (در برخی موارد تا ۵۸%)درآمد شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد(تا ۳۳%)با توجه به مزایای بسیار، ایجاد یک فضای کار مثبت باید بخشی اساسی از استراتژی شرکت شما باشد. به هر حال ، این یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در کارمندان و اطمینان از این است که آنها می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.«نحوه ایجاد یک محیط کار مثبت»هنگام ایجاد یک فضای کار مثبت ، چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کرد. در اینجا برخی از روش هایی وجود دارد که ما اطمینان می دهیم کارمندان شاد ، سالم هستنداز بهداشت روانی کارمندان محافظت کنیدطبق اطلاعات بنیاد بهداشت روان ایالات متحده ، ۱۴.۷٪ از کارکنان در هنگام کار با مشکلات بهداشت روانی روبه رو هستند. زنان در مشاغل تمام وقت دو برابر بیشتر از مردان با مشکلات بهداشت روانی دست و پنجه نرم می کنند.بنابراین ، ممکن است که کارمندان شما هنگام کار در شرکت شما ، مشکلات بهداشت روانی را تجربه کنند. بهداشت روانی ضعیف اغلب می تواند منجر به مرخصی استعلاجی شود ، که بر فعالیت و عملکرد تیم شما تأثیر منفی می گذارد. برنامه های کمک به کارمندان یک روش عالی برای رفع مشکلات قبل از شروع آنها و ایجاد یک فضای کاری است که کارمندان در آن شاد و سالم هستند. برنامه های EAP ، مانند Health Assured ، به کارمندان اجازه می دهد تا به طیف وسیعی از خدمات از جمله پشتیبانی بهداشت روانی و تلفنی دسترسی پیدا کنند.شما همچنین باید در جهت ایجاد فرهنگی که کارمندان را ترغیب می کند در مورد احساسات خود ، با همکاران و با مدیران ، صحبت کنند، تلاش کنید.. صحبت در مورد بهداشت روانی می تواند کمک زیادی به کارمندان کند تا در محل کار خود احساس حمایت و شادی کنند.به محیط کار خود نگاه کنیدفضای کاری فیزیکی شما بر روحیه و روابط کارکنان تأثیر می گذارد.به عنوان مثال ، فضاهای مشارکتی می توانند استرس کارکنان را کاهش دهد و فعالیت بدنی بیشتری را ایجاد کنند. به همین ترتیب ، مخلوطی از برنامه باز و فضاهای خصوصی به کارمندان اجازه می دهد تا بر اساس اولویت و نیازهای پروژه ، محل کار خود را انتخاب کنند.افراد مختلف در فضاهای مختلف بهتر کار می کنند. به همین ترتیب ، بیشتر کارشناسان پیشنهاد می کنند طیف وسیعی از گزینه ها را ارائه دهید و به کارمندان این آزادی را بدهید که در جایی که احساس می کنند می توانند به بهترین نتیجه برسند ، کار کنند.رویدادهایی به میزبانی شرکت برگزار کنیدتحقیقات مرکز نوآوری در استعدادهای درخشان ایالات متحده نشان می دهد که یک روحیه جمعی و احساس تعلق می تواند با افزایش بهره وری ، انگیزه و تعامل تا حدود ۳۵۰٪ موفقیت شرکت را افزایش دهد. رویدادهای شرکت فرصتی عالی برای اجازه دادن به کارمندان برای گرد هم آمدن و ایجاد روابط مستحکم در خارج از اتاق هیئت مدیره است.بدن سالم = ذهن سالهمه ما می دانیم که داشتن فعالیت بدنی ضروری است و سعی می کنیم حداقل هفته ای یک بار به باشگاه بدنسازی برسیم. توصیه می شود همه افراد بالغ حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط در هفته و تمرینات قدرتی داشته باشند. با این حال ، از هر سه بزرگسال فقط یک نفر به اندازه کافی ورزش می کند.وقتی برنامه های ما با جلسات ضروری و قرارهای کاری فشرده همراه است ،بسیاری از ما به باشگاه بدنسازی نمی رویم. اما ، تشویق کارمندان برای ترک میز کار و ورزش کردن یک مزیت واقعی تجاری دارد. ورزش نه تنها از مرخصی طولانی مدت بیمار جلوگیری می کند ، بلکه باعث کاهش استرس و افزایش سطح انرژی شده و حتی می تواند بهره وری را بهبود بخشد. یک مطالعه در دانشگاه هاروارد فعالیت بدنی را با بهبود عملکردهای مغز مانند افزایش خلاقیت ، یادگیری سریعتر ، شکل گیری حافظه و افزایش تمرکز مرتبط کرد. بنابراین ، اگر واقعاً می خواهید کارمندانتان بهترین عملکرد را داشته باشند ، مطمئن شوید که آنها به باشگاه می روند و سلامت جسمی خود را در اولویت قرار می دهند.ایجاد خطوط ارتباطی قویفناوری مدرن ، از برخی جهات ، برقراری ارتباط با سرعت را بیش از هر زمان دیگری آسان می کند. روزانه بیش از ۲۶۹ میلیارد ایمیل در سراسر جهان ارسال می شود و نیروهای کار جهانی به طور فزاینده ای به ابزارهای ارتباطات آنلاین مانندواتس اپ، Slack وزوماعتماد می کنند. با این وجود ، داشتن گزینه های زیاد ممکن است چیز خوبی نباشد. از دست دادن پیام ها خیلی آسان است. به عنوان مثال ، کارمندان فقط ۲۴٪ از کل ایمیل ها را باز می کنند. ارتباطات ضعیف می تواند بر هر جنبه از کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد ، از جمله خدمات به مشتری ، حفظ کارمندان ، بهره وری و توانایی تیم شما در رعایت ضرب الاجل ها و حتی تأثیرگذاری در پایین ترین سطح. به همین ترتیب ، فکر کردن در مورد چگونگی برقراری ارتباط شما و کارمندانتان هنگام ایجاد یک فضای کار مثبت بسیار مهم است. نحوه صحبت با یکدیگر و سبک های ارتباطی رهبران را در نظر بگیرید.ارتقاء سطح تنوعما معتقدیم که تنوع یک ماده اساسی برای ایجاد یک محل کار مثبت است. تحقیقات Glassdoor این ایده را تأیید می کند زیرا ۶۷٪ از افراد گفتند که تنوع یک عامل اساسی در تصمیم گیری در مورد محل کار است.یک محل کار متنوع ، مزایای چشمگیر کسب و کار بسیاری را نیز به همراه دارد. تنوع کاری نه تنها درخشانی صنعت شما را آسان می کند بلکه باعث افزایش بهره وری و سود می شود. ارتقاء سطح تنوع راه را برای خلاقیت و ایده های ابتکاری باز می کند. بعلاوه ، هنگامی که کارمندان از محیط کار خود رضایت بیشتری دارند ، کمتر وقت خود را صرف جستجوی کار دیگری می کنند.فرصت هایی برای توسعه شغلی فراهم کنیدتقریباً همه خواهان فرصتی برای یادگیری و ارتقا مهارت های خود هستند. تحقیقاتلینکدیناین ادعا را تأیید می کند ، زیرا ۹۳٪ از کارمندان گزارش داده اند که ترجیح می دهند برای شرکتی کار کنند که آموزش منظم و پیشرفت شغلی را ارائه می دهد.تشویق کارمندان برای رشد نه تنها به مشارکت کمک می کند بلکه باعث افزایش نرخ ماندگاری و افزایش منابع موجود می شود زیرا کارمندان می توانند کارهای پیچیده تری را انجام دهند. با پیشرفت کارمندان ، می توانید تجارت خود را مقیاس بندی کنید.آموزش باید شامل مهارت های سخت و همچنین مهارت های ساده تر باشد و فرصت هایی را برای رشد شخصی و حرفه ای فراهم کند. برخی از شرکت ها به کارمندان کمک هزینه ماهیانه می دهند تا صرف آموزش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا