مصاحبه

ARLIAN؛ آبی که بطری اش تشنه تان میکند

امروزه در دنیای مارکتینک موضوع بسته بندی کالاها اهمیت استراتژیک یافته است، به نحوی که کالاهایی با بسته بندی حرفه ای و زیبا درمیدان رقابت قدرتمند و پیروز هستند.
تحول ایجاد شده دراین عرصه باعث شده شرکت های تولید کننده کالا رویکرد کاملاً حرفه ای و متفاوت در تولید و عرضه محصولات خود داشته باشند.
البته مشتریان نیز در انتخاب کالای خود با فاکتور مهم دیگری که شاید قبلاً چندان مهم نبود مواجه هستند.

انواع آب های آشامیدنی و معدنی در میان سایر کالاها و موادغذایی شاید ساده ترین محصول باشد که در بسته بندی بطری های معمولی عرضه می شوند، اما برخی شرکت ها با استفاده از خلاقیت طرح های تازه ای پدید آورده اند که ضمن کاربردی بودن متفاوت و زیبا به نظر میرسد.
آب آشامیدنی آرلیان دربطری های متفاوت و زیبایی طراحی شده که بهانه ی گفتگوی ما با علی روغنی مدیرعامل مجموعه ی گسترش هتلداری خاورمیانه که تولید کننده این محصول است، بود. وی با توضیح اینکه ایده و طرح اولیه این کار توسط او و همکارش آرین اجرایی شده گفت: نام برند برگرفته ازنام هر دوی ما”علی وآرین “بوده است.

اما طراحی چنین بطری که متفاوت از بطری های رایج به کارگرفته شده دراین صنعت است با توجه به نمونه های اروپایی بوده و هدف اصلی تولید آن با توجه به ماهیت فعالیت های ما در زمینه خدمات هتلداری، تامین تجهیزات مورد نیاز هتل ها و همچنین صادرات به کشورهای همسایه بود.
اما در داخل نیز با استقبال مواجه شدیم به شکلی که در حال حاضر سفارش های زیادی از شهرهای مختلف ایران نظیر اصفهان و شیراز و یزد و کرج دریافت کردیم و براین اساس باید خط تولید را افزایش دهیم.
او با بیان اینکه در مجموعه گسترش هتلداری خاورمیانه خدمات گوناگون هتلداری و تجهیزات مرتبط با آن ارائه می شود تولید آب آشامیدنی با این بسته بندی خاص را در را استای تهیه ی تجهیزات مورد نیاز هتلداری اعلام کرده و افزود: با توجه به قیمت تمام شده و مواد اولیه به کار رفته در این کالا مقصد اولیه تولید صادرات و بعد ازآن رستوران ها و هتل ها و کافی شاپ های شمال تهران بوده است.

وی درادامه افزود: درحال حاضر این محصول به کشورهای قطر و امارات صادر میشود که تا قبل از این کشورهای اروپایی نظیر فرانسه مبدآ واردات آب آشامیدنی با چنین ویژگی هایی بودند اما به دلیل کیفیت بالا و قیمت نهایی محصول که درکشورهای عربی این محصول حدود ۳ درهم است درحالی که واردات نمونه مشابه آن از اروپا بین ۷ تا ۸ درهم تمام می شود، ازسویی هزینه حمل و نقل نیز برای آنها مقرون به صرفه تر می باشد.
صادرات آب های معدنی و آشامیدنی به شکل بسته بندی قبلاً فقط درشکل بطری های معمولی به کشورهای عراق و افغانستان بود، اما درحال حاضر کشورهای جنوبی شرقی آسیا نیز متقاضیان این محصول ایرانی شده اند که با کیفیت و طراحی محصولات مشابه اروپایی عرضه میشوند.
مدیرعامل جوان این مجموعه درمورد علت و مراحل کار و موفقیت این طرح می گوید: بعد ازطراحی شکل بطری و درب و لیبل روی آن به سراغ کارخانه هایی رفتیم که این محصول را با کیفیت مورد نظر ما تولید کنند اما به لجاظ متفاوت بودن آن با مخالفت های زیادی مواجه شدیم.
درنهایت با تاکید روی اصول اولیه که ضامن کیفیت این محصول بود خط تولید آن راه اندازی شد. آب آشامیدنی سالم از چاه عمیق سفره ی زیر زمینی صفادشت تهیه می شود و با استفاده ازدستگاه های تسویه کننده اب که از کشور آلمان وارد کردیم با استفاده از گاز ازن آب تسویه شده در بطری ها پر می شود.
البته بطری ها فعلاً در دو سایز ۵۰۰ میل و ۱۲۰۰ میل عرضه می شود که پلیفرم به کار رفته در این بطری ها با ضخامت ۳۰ میل باعث بالاتر بودن کیفیت محصول و مقاوت دربرابر نور خورشید و البته ماندگاری بیشتر خود بطری می شود.
به طورکلی تمام متریال به کار رفته در این محصول از درب بطری و لیبل و چاپ و … سعی شده از بهترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده داخلی تهیه شود و به دلیل اینکه هدف اصلی در ابتدا صادرات بود هیچگونه صرفه جویی دراین موارد اعمال نشد.
بسته بندی های نیم لیتری در کارتن های ضد نور و مقاوم عرضه می شود که امکان حمل و نقل را آسان تر میکند. تولید و عرضه ی بطری های ۳۳۰ میل در دستورکار بخش تولید قراردارد که با اندکی تغییر درشکل ظاهری بطری های فعلی به شکل عمده درفروشگاه های زنجیره ای از تابستان امسال توزیع می شود.

او این اقدام را درراستای فعالیت های استارت آپی عنوان میکند که ۴ سال برای به نتیجه رسیدن آن زمان برده شده و درحال حاضر نتیجه ای که حاصل شده فراتر از انتظار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا