گزارش کمپین

امریکن ایگل و بازگشت جنجالی به مدرسه

 برند پوشاک American Eagle امسال برای فصل بازگشت به مدرسه، همکاری بزرگی را با ستاره هالیوود سیدنی سویینی آغاز کرد. کمپین با شعار «سیدنی سویینی جین معرکه‌ای دارد» طراحی شد و شامل تبلیغات محیطی گسترده و فعالیت‌های دیجیتال بود. هدف این اقدام، ایجاد ارتباط با طیف گسترده‌ای از مخاطبان نسل Z  و افزایش فروش در بازار رقابتی بازگشت به مدرسه اعلام شد.

با این حال، این کمپین خیلی زود با واکنش‌های منفی روبه‌رو شد. بازی کلامی بین واژه‌هایjeans  (شلوار جین) وgenes  (ژن‌ها) باعث شد برخی منتقدان آن را دارای پیام‌های نژادپرستانه یا با مضامین جنسی قلمداد کنند. یکی از آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برند منتشر شد و بعداً حذف شد، سویینی را نشان می‌داد که در آن درباره‌ی ژنتیک و انتقال ویژگی‌ها از والدین به فرزندان صحبت می‌کند و در پایان می‌گوید: «شلوار جین من آبی است.» همین صحنه موجی از انتقادها را درباره ترویج ایده‌های تبعیض‌آمیز به همراه داشت.

در حالی که روز پس از آغاز کمپین، سهام American Eagle رشد چشمگیری داشت و حتی مورد حمایت برخی چهره‌های سیاسی قرار گرفت، بخش بزرگی از مخاطبان نسل Z واکنش سردی به آن نشان دادند. انجام نشدن عذرخواهی رسمی از سوی برند نیز به این نارضایتی‌ها دامن زد.

کارشناسان بازاریابی معتقدند که تلاش American Eagle برای جذب همه گروه‌ها با استفاده از یک چهره مشهور و یک بازی زبانی ساده، در عمل باعث شد پیام کمپین برای هیچ گروهی به‌طور عمیق اثرگذار نباشد. اکنون پرسش اصلی این است که حرکت بعدی این برند برای جلب اعتماد مشتریان چه خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا