گزارش کمپین

بازاریابی جسورانه به‌جای تبلیغات بی‌خطر؛/مدیر بازاریابی American Eagle: «بزرگ‌ترین دشمن ما، کسالت است»

کمپین تابستانی برند American Eagle با حضور «سیدنی سوئینی» واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشت؛ واکنش‌هایی که همه آن‌ها مثبت نبود. با این حال، به گفته‌ی کریگ برامرز، مدیر ارشد بازاریابی برند، نتیجه نهایی به سود شرکت بوده است.

منتقدان این کمپین را به‌دلیل بازی واژه‌ها میان jeans و genes (شلوار جین و ژن‌ها) و تمرکز بر بازیگر بلوند با چشمان آبی، متهم به ارسال پیام‌هایی شبه‌نژادپرستانه و حتی «طرفداری از اصلاح نژاد» کردند. با این وجود، American Eagle تأکید کرد هدف تبلیغ صرفاً بزرگداشت دنیای دنیم بوده است، نه چیزی فراتر از آن.

در رویداد Brandweek 2025 در آتلانتا، برامرز بار دیگر از موضع برند دفاع کرد و گفت: بیشتر مخاطبان از تبلیغ استقبال کرده‌اند و بخشی از واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی، از سوی حساب‌های رباتی منتشر شده است.

او در گفت‌وگو با «رایان جو»، سردبیر Adspeak، درباره‌ی آنچه از آن با عنوان «تابستان سیدنی سوئینی» یاد می‌شود، توضیح داد:

«خبر خوب این است که بیشتر آمریکایی‌ها پیام اصلی تبلیغ را درک کردند. برای من مهم‌ترین درس این است که نباید عقب‌نشینی کرد؛ اگر اطمینان دارید نیت‌تان درست است و داده‌های مشتری و کسب‌وکار مسیر درستی را نشان می‌دهد، باید ادامه دهید.»

برامرز در ادامه گفت با توجه به رقابت شدید بر سر جلب توجه مخاطبان، ساخت تبلیغی متمایز از همیشه دشوارتر شده است. او با اشاره به ادامه گفت‌وگوها پیرامون این کمپین – از جمله حمایت اخیر شارون استون از سیدنی سوئینی در مراسم مجله Variety – افزود: کمپین توانسته در شرایطی که بسیاری از برندها به دلیل محافظه‌کاری بیش از حد، خسته‌کننده عمل می‌کنند، موفق ظاهر شود.

او تأکید کرد:

«در صنعت ما، بزرگ‌ترین دشمن، کسالت است. خطر اصلی این است که کمپین‌هایی تولید کنیم که فقط شبیه کاغذدیواری‌های خوش‌رنگ باشند و هیچ چیز تازه‌ای برای گفتن نداشته باشند.»

برامرز در پایان گفت:

«همه ما بلدیم تبلیغی بسازیم که برای همه قابل‌قبول باشد اما هیچ موضعی نداشته باشد. باید جسارت داشت و کمپین‌هایی طراحی کرد که مردم درباره‌شان حرف بزنند، حتی اگر همه واکنش‌ها مثبت نباشد. این بخشی از واقعیت بازاریابی امروز است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا