در گفتگویی با محمد میرزایی معاونت مارکتینگ و فروش سازمانی هلدینگ آواکتان به بررسی کارتهای هدیه این مجموعه و مزایای آنها پرداختهایم که در ادامه میخوانید.
لطفا بفرمایید که آواکتان بیزینس چگونه شکل گرفت و هدف اصلیاش چیست؟
آواکتان بیزینس واحد فروش سازمانی هلدینگ آواکتان است که در گذشته به نام واحد B2B فعالیت میکرد اما با بزرگشدن فعالیتها و گستردهشدن حوزه کاری به عنوان آواکتان بیزینس خودش را معرفی کرد. هماکنون هر خدماتی که گروهها، مجموعهها و سازمانهای بیرونی نیاز داشته باشند، مذاکراتش از طریق آواکتان بیزینس انجام میگیرد.
خدمات شما در زمینه کارتهای هدیه چه ویژگیهای منحصر به فردی دارند و چگونه از رقبا متمایز میشوند؟
بزرگترین ویژگی کارتهای هدیه، تنوع خدمات است. کارتهای ما شامل فروشگاههای فیزیکی جینوست و فروشگاههای آنلاین میشوند. علاوه بر این ما بزرگترین پلتفرم آنلاین فشن کشور یعنی بانیمد را هم در مجموعه داریم که کارتهای هدیه شامل این مجموعه هم میشود. در این مجموعه، همه برندهای گروه فشن، دیجیتال و لوازم خانگی و سایر گروهها نیز فعال هستند. علاوه بر این کارتهای ما قابلیت استفاده در کافه رستورانهای بالکافه را هم دارند. این تنوع خدمات، بزرگترین ویژگی برای متمایزکردن کارتهای ماست. علاوه بر اینها، کارتهای هدیه در تمامی سال و در تمامی آفرها و پروموشنها قابل استفاده هستند و محدودیتی برای بهره بردن از آنها وجود ندارد. در کنار سبد گسترده محصولات، خدمات دیگری هم مانند خشکشویی آنلاین و کترینگ صنعتی داریم که ویژه سازمانهاست و میتوان در کنار خدمات فوق از آن ها بهره برد.
درباره کارتهای هدیه جینوست و بانی مد و مزایایی که برای مشتریان خلق میکنند، برایمان توضیح دهید. مشتریان چگونه میتوانند از این کارتهای هدیه بهرهمند شوند؟
یکی از معدود برندهایی در کشور هستیم که مبالغ اضافه شارژها و تخفیفی که به سازمانها روی گیفتکارتها میدهیم با پروموشنهایمان قابل ادغام است. وقتی از بسیاری از برندها کارت هدیه میخرید یا به شما، آفر تخفیف میدهند آن مبالغ با پروموشنهای فروشگاه قابل استفاده نیست. ولی اینجا این موارد را داریم. از طرفی سازمانها میتوانند در مناسبت ها این کارتهای ویژه را به مشتریان خاص خودشان، هدیه دهند.
از دیگر مزیتهای رقابتی ما در گیفتکارت های آواکتان بیزینس، موضوع تسهیلگری در پرداخت است. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، سازمانها و کارکنانشان در صورت درخواست سرویس از ما میتوانند از روشهای پرداختِ نقدی، اعتباری و اقساطی بهره ببرند که این موضوع هم به سازمانها برای گرفتن خدمات کمک میکند.
چه استراتژیهایی را برای ترویج کارتهای هدیه در بازار هدف خود به کار میبرید؟
خوشبختانه رضایت بالای سازمانها و افراد از این کارتها به ترویج و گسترش خدمات آواکتان بیزینس کمک کرده است؛ طوری که خود این افراد و سازمانها این خدمات را به سازمانهای دیگر معرفی میکنند و در ترویج کارتهایمان نقش داشتهاند. ما به مشتریان سازمانی، راهکاری جامع ارائه میدهیم و آنها میتوانند از طیف گستردهای از خدمات و سرویسهای ما بهره بگیرند. ما برای ترویج کارتها، کانالهای متنوعی در نظر گرفتیم که در فضای آنلاین، مهم ترین آنها بهره از گوگل ادز است که با نتیجه مثبت برایمان همراه بوده است. همچنین در فضای وب، تولید محتوای متنی برای مخاطبانِ هدفمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در سوشال مدیا هم یکی از مهمترین کانال های ما لینکدین است. آواکتان بیزینس در این فضا بسیار فعال است و در ارتباط با مشتریها نتایج خوبی گرفتیم. گاهی هم با توجه به مناسبتهای خاص در لینکدین کمپینهایی را راهاندازی میکنیم. در اینستاگرام هم اطلاع رسانیها را از طریق پیجهای فعال در زمینه کسب و کار ارائه میکنیم. در کانال آفلاین، امسال در تمامی ایونتهای مرتبط با حوزهB2B حضور یافتیم. درواقع چون مخاطبان ما منابع انسانی و واحدهای رفاهی سازمانهاست، در ایونتهای با این گروه مخاطبین عموما حضور داریم. ما مخاطبان هدفمان را با توجه به صنعتی که در آن فعال هستند، طبقهبندی کردهایم و برای هرکدام سرویسهای مناسب آن صنعت را ارائه میدهیم. همچنین برای سازمانها، اکانت منیجرهای خاص برای پشتیبانی ویژه در نظر گرفتیم که برای مشتریان ما یک مزیت خاص محسوب میشود.
آیا برنامههایی برای توسعه و گسترش خدمات کارت هدیه خود دارید؟
به زودی مجموعههای بزرگ کشور به کارتهای ما اضافه میشوند و خدمات کارت هدیه ما آنها را نیز در بر میگیرد و بدینترتیب سبد ما بزرگ و بزرگتر میشود. البته ما در انتخاب برندها و خدمات آنها حساس هستیم؛ قطعا ارزیابی سختگیرانهای در انتخاب نامهای تجاری و خدمات آنها خواهیم داشت.
به نظر شما چگونه کارتهای هدیه میتوانند به کسب و کارها در شرایط اقتصادی کنونی کمک کنند؟
در شرایط کنونی اقتصادی کشور، موضوع نگهداشت پرسنل برای شرکتها پیچیدهتر شده است؛ حالا کارکنان شرکتها در زمینه های مختلف خود را با یکدیگر مقایسه می کنند. از ولکام پکیج گرفته تا مزایای جانبی شغلی که از سازمان خود دریافت می کنند. در شرایط اقتصادی کنونی، سازمانهای بزرگ ارائه انواع هدایای سازمانی را در مناسبت های مختلف مدنظر قرار میدهند. به این ترتیب شرکتها میتوانند با ارائه بنکارتهایی برای خریداری از مجموعههای مختلف حس مثبتی به کارکنان خود انتقال دهند. این تخفیفهای ویژه، بخشی از نیازهای پرسنل را تامین و انگیزه آنها برای بهرهوری بیشتر را موجب می شود. آمار و ارقامها هم نشان میدهد هر چقدر رفاه سازمان بالاتر برود، نگهداشت و رضایت شغلی پرسنل بیشتر میشود.