با توسعه تکنولوژهای نوین ارتباطی و اطلاع رسانی و بویژه ظهور رسانه های اجتماعی و تلفن های همراه هوشمند دریک دهه اخیر، بسیاری از مبادلات و معادلات ارتباطی و اطلاع رسانی و تبلیغی سازمانها و شرکت ها دستخوش تغییرات شگرفی شده است.
وجود شبکه های اجتماعی و پدید آمدن نوع جدیدی ازابزارهای رسانه ای فراگیر، ارزان وسریع، شرایط جدیدی را رقم زده است که بسیاری از سازمان های خدمات دهنده به مردم شکل ارتباط و اطلاع رسانی و نوع تبلیغات خویش را منطبق بر ابزارهای جدید اطلاع رسانی تغییر داده اند.
صاحبان حرف و مشاغل مختلف به این نتیجه رسیده اند که دیگر مشتریانشان را نمی توانند با هزینه های زیاد از طریق نامه، پست و مراجعه حضوری بیایند و به آنان اطلاع رسانی کنند، بلکه امروزه به مدد این تحول تکنولوژیکی که حادث شده اکثریت مخاطبان را می توانند در گوشی های هوشمند جستجو به آنان از این طریق دسترسی پیدا کرد
درواقع دراین قالب با آنان ارتباط برقرارمی نمایند، شیوه ارتباطی نوینی که هم ارزان تر، هم سریع تر و هم با پوشش مخاطب بسیار گستره تری همراه است و ظرفیت و قابلیت بالایی که نبایستی از آن غفلت کرد، چرا که دیگر شیوه های قدیمی ارتباط، اطلاع رسانی و تبلیغ نه تنها هزینه بر است بلکه درعصر حاضر با سلیقه مخاطبان و نسل امروز سازگار نبوده و جوابگو نخواهد بود.
بنابراین امروزه استفاده از انواع نرم افزارهای ارتباطی الکترونیکی مختلف که دارای کاربردهای متنوع و متعددی است، شیوه ارتباط با مخاطبان و مشتریان را متحول ساخته است.
از سویی دیگر یکی ازدستاوردهای مهم تحقق فضای دیجیتالی امروز، بروز و ظهور کسب و کارهایی جدید از این طریق است که ضمن تسریع بخشیدن به کارها و ارائه خدمات و امور زندگی افراد دسترسی گسترده تری ازحجم بالایی از اطلاعات را برای کاربران فراهم ساخته است و رضایتمندی بیشتری را برای مشتریان و خدمات گیرندگان به ارمغان آورده است.
درهمین راستا پیک برتر یکی از آگهی نامه های مکتوبی است که چند دهه است با ارسال رایگان به درب منازل مخاطبان بویژه در شهرهای بزرگ، معرف خدمات و مشاغلی است که در هر منطقه و محله مورد نیاز شهروندان است و می توان گفت درحوزه ی اطلاع رسانی کسب و کارها و ایجاد ارتباط میان مخاطبان و صاحبان کسب و کار درشهرهای بزرگ نظیر تهران نیز موفق عمل کرده است.
درحال حاضر این مجموعه با تغییر نوع رویکرد خود با مخاطبان اش پیشنهاد نصب اپلیکیشن “دانرو” روی گوشی موبایل را داده که این امکان را به مخاطبان میدهد تا ازحدود ۵۰۰ هزار شغل و کسب و کار خدمات دهنده به مخاطبان درسطح ملی و منطقه ای اطلاع یابند.
محمد علی پیشرفت مدیرفروش دانرو درگفتگو با ام بی ای نیوز اظهارداشت: نرم افزار لوکیشن محور دانرو در حال حاضر در کنار آگهی نامه مکتوب پیک برترقرارگرفته است.
در واقع تا قبل از این از طریق رسانه مکتوب تنها چند هزار کسب و کار از طریق ارسال به درب منازل افراد مورد اطلاع رسانی قرارمی گرفتند اما با نصب دانرو روی گوشی موبایل درسطح ملی حدود ۷۰ درصد کسب و کارها به مخاطبان معرفی می شود.
وی گفت: پیک برتر فقط در استانهای تهران، کرج و اصفهان فعالیت دارد، اما درحال حاضر با نرم افزار دانرو ۵۰۰ هزارکسب و کار ملی امکان اطلاع رسانی و معرفی به مخاطبان در سراسر کشور را یافته است.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که نحوه ی اطلاع رسانی خدمات دانرو به مخاطبان چگونه است می گوید: در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام تجربه های استفاده مخاطبان به خصوص هنرمندان در کلیپ هایی که تهیه شده بود به اشتراک گذاشته شده و به این صورت اطلاع رسانی انجام شده است.
اما نوع دیگر تبلیغ از طریق تماس رو در رو با مخاطبان در خیابان ها و میادین شهر است که خودروهای طراحی شده ون درسطح شهر تردد می کنند و با عابران وارد صحبت شده و ضمن ارائه اطلاعات در مورد دانرو این نرم افزار را برایشان نصب و شرایط استفاده از قابلیت آن را بیان می کنند.
همچنین با شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی نظیر الکامپ ارتباط موثرتری با مخاطبان برقرار شده و زمینه ی اطلاع رسانی و آشنایی با نرم افزار دانرو را بیشتر فراهم کرده ایم.
وی در مورد بسته بندی جدید پیک برتر که داخل پاکت های کاغذی قرار گرفته است گفت: روی بسته بندی کاغذی امکان تبلیغات وجود دارد و از سویی با توجه به بازارچه ای که دانرو برای مخاطبانش تدارک دیده افرا د میتوانند با اسکن بارکد مندرج در بسته بندی، سکه هایی برای خرید جایزه بگیرند.
به این صورت که با معرفی نرم افزارها به دوستان سکه های جوایز را دریافت میکنند و مثلاً میتوانند از طریق اسنپ سفردرون شهری رایگان داشته باشند و یا اینکه از زود فوود غذا رایگان دریافت نمایند.
وی افزود: درمورد بسته بندی پیک برتر نیز درنظر داریم از بسته هایی از جنس فوم استفاده کنیم که قابلیت ارائه بسته های تبلیغاتی نظیر انواع قلم و… را داشته باشد.