در دنیای کسب و کار و تجارت ثابت شده بسته بندی مناسب تاثیر مستقیم روی نحوه ی انتخاب مشتری و فروش محصول دارد.
به شکلی که بسیاری از کالاهای مرغوب به دلیل عدم بسته بندی مناسب در بازار رقابت سرانجامی جز شکست ندارند. این روزها شرکت های تولید کننده محصولات غذایی با توجه به تغییر سبک زندگی مخاطبان و شرایط اجتماعی و فرهنگی حاکم برجامعه علاوه بر تغییراتی که در طعم محصولات خود ایجاد میکنند، استفاده از سایز کوچک بسته بندی برای برخی محصولات که تاریخ مصرفشان کوتاه مدت است یا اینکه به دلایلی برای حمل آسان تر انتخاب کرده اند.
شیر به عنوان یکی از لبنیات مهم در وعده های غذایی افراد مطرح است. به ویژه کودکان و دانش آموزان به دلیل ویتامین های مورد نیاز و قرار داشتن در سنین رشد، مقدار مصرف روزانه برایشان توصیه می شود.
شرکت لبنیات مانیزان در این زمینه دست به ابتکار جالبی زده و بسته بندی کوچک بطری شیر تازه نیم لیتری را به بازار ارائه کرده است.
یوسفی مدیر امور مشتریان این شرکت می گوید: مخاطب اصلی این نوع بسته بندی دانش آموزان و کودکان هستند. در واقع یکی از دغدغه های خانواده ها قرار دادن مواد غذایی مفید در وعده های غذایی کودکان و نوجوانانی است که درسنین رشد و پویایی قرار دارند.
بسته بندی نیم لیتری شیر مانیزان دو لیوان شیر توصیه شده کارشناسان تغذیه را برای سلامت کودکان تامین میکند.
از سویی به دلیل کوچک بودن بطری به راحتی در کیف دانش آموزان و کودکان مهد کودکی جای میگیرد و و ضمن تامین دولیوان شیر مورد نیاز آنها باقی مانده ای ندارد که فاسد شده و غیر قابل استفاده باشد.
مدیر امور مشتریان شرکت لبنیات مانیزان در ادامه با تاکید براهمیت مصرف شیر تازه و پاستوریزه برای گروه های سنی خاص نظیر کودکان و افراد سالمند افزود: روش پاستوریزه کردن این نوع شیر به گونه ای است که هیچ گونه بو و طعم ناخوشایندی که گاهی کودکان به دلیل وجود آن از نوشیدن شیر امتناع میکردند در این محصول وجود ندارد.
به همین دلیل درمدت لانچ محصول که در فصل پاییز و فصل بازگشایی مدارس آغاز شد استقبال زیادی از آن شده است و در به خصوص در ایامی که موضوع آلودگی هوا مطرح است استفاده ازآن برای کودکان ضروری تر است و درسه نوع کم چرب و پر چرب و شیر کاکائو که با توجه به درج درصد چربی و لیبل سبز و صورتی روی بطری قابل تشخیص است ارائه می شود.
یوسفی درمورد تبلغات و معرفی این نوع بسته بندی گفت: در ابتدا شبکه توزیع اقدام به تحویل رایگان بسته ها به فروشگاه ها و سوپرمارکت ها کرده بود چون شناختی ازسوی فروشندگان نسبت به بازخورد مشتریان و میزان استقبال وجود نداشت.
اما بعد از یک دوره تقاضای بالایی دریافت کردیم که نشانه ی موفقیت طرح بسته بندی و البته طعم کیفیتی متناسب با ذاِئقه ی کودکان و دانش آموزان بود واکنون درقفسه های فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نیز جای گرفته است.
او در ادامه تاکید کرد سیستم توزیع شرکت مانیزان یک روز درمیان نسبت به جمع آوری محصولات به فروش نرفته داخل فروشگاه ها و سوپرمارکت ها اقدام میکند، در حالی که تاریخ انقضاء شیر ۵ روز است و این اقدام درراستای سیاست های شرکت مبنی بر شعار تازگی محصولات لبنیات تولید شده است.
او در ادامه در مورد طراحی خاص و متفاوت بطری شیر نیم لیتری گفت: علاوه بر رعایت موارد و اصول تغذیه ای شکیل و متفاوت بودن این محصول دغدغه ای ایجاد شد که سرانجام شکل نهایی مورد تایید قرار گرفت. به عبارتی میخواستیم ضمن متفاوت بودن از ساختارهایی که یک بطری معمولی شیر دارد کم حجم و آسان تر بودن حمل آن در دست کوچک کودکان جای گرفتن آن نیز حفظ شود .