مصاحبه

رفاه رویایی با برلیانس

در دنیای تجارت و کسب و کار، رقابت یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین موضوعات است به شکلی که میتوان گفت در فضای خالی از رقبای قدر که توسعه کسب و کار را با استفاده از جدیدترین روش های سخت افزاری و نرم افزاری در بنگاه های اقتصادی خود پیاده میکنند، کمتر شاهد نوآوری و پیشرفت هستیم.

تولد فروشگاه های زنجیره ای نسل جدید در سطح کشور که با الهام از نمونه های رایج در کشورهای خارجی و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مشتریان موضوعی است که سیستم خرده فروشی ها را با تغییرات اساسی مواجه کرده است.
از سویی برخی فروشگاه های زنجیره ای که به روش های سنتی اداره می شدند در روند این تحولات به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و در جهت اصلاح ساختار خود و ترمیم و توسعه برندینگ خود در همه ابعاد پرداخته اند.

فروشگاه زنجیره ای رفاه در ردیف فروشگاه هایی قرار دارد که طی سالهای گذشته نسبت به ایجاد تغییرات کلی از لوگو تا شکل و نحوه ی تبلیغات و حتی نوع و شکل شلف های فروشگاهی و چیدمان آن تلاش های گسترده ای را صورت داده است.
امروز این مجموعه ضمن حفظ هویت رفاه نوستالژیک، تصویر تازه از نسل جدید فروشگاه هایش و خدماتی متفاوت تر از قبل در ذهن مخاطبانش ارائه کرده است.
“صبری” مدیر بازاریابی این مجموعه میگوید: یک برنامه استراتژیک ده ساله برای اصلاح زیرساخت های رفاه طراحی شده است و طی سه سال گذشته به تدریج مورد اجرا قرارگرفته است.
در این طرح کمپین های تبلیغاتی هدفمند در دستورکار قرارگرفته اند و بخش بزرگی از بودجه مجموعه برای اقدامات تبلیغاتی که ادامه دار خواهند بود، هزینه می شود.

وی در ادامه اظهارداشت: این در شرایطی است که طی سالهای اخیر بسیاری از سهامدارن رفاه که عمدتا بانکها بودند تصمیم به واگذاری سهام و تعطیلی این مجموعه گرفته بودند ولی تغییرات ایجاد شده باعث شد تا بخش خصوصی با خرید سهام بانک ها در حال حاضر مالک اصلی این مجموعه باشد.
در واقع تبلیغات در ایجاد تغییر نگرش نسبت به فروشگاههای زنجیره ای رفاه که درکل سطح کشور شعبه دارد و بالاترین میزان سطح فروش را نیز دارا هست، تاثیرقابل توجهی داشته است.

وی در رابطه با کمپین “عید تا عید” که با شعار “رفاه رویایی” در حال اجراست گفت: این کمپین از نیمه شعبان تا تولد امام رضا ادامه دارد و تخصیص ۵۰ دستگاه خودروی برلیانس نیز بر همین اساس است.

او درمورد بزرگی طرح و جوایز از لحاظ تعداد و ارزش مالی آنها گفت: این اقدام در راستای کارهای تبلیغاتی گسترده ای است که در مجموعه اجرا می شود و اینکه تامین آنها توسط مدیریت مجموعه به خاطر ارتباطات تجاری که با سایر شرکتهای خودورساز وجود دارد و تعاملات مدیریتی صورت گرفته است.
او در ادامه از موفقیت کمپین های تبلیغاتی که تاکنون اجرا شده خبر داده و افزود: بر اساس شاخص های که توسط واحد تحقیقات مجموعه تعریف شده است به جرات میتوان گفت: طرح های تبلیغاتی اثرگذاری بسیار خوبی داشته اند و استقبال مشتریان باعث شده تا نسبت به اجرای طرحهای تبلیغاتی بیشتر و گسترده تر در آینده تصمیمات قاطع تری درمجموعه اخذ شود، چرا که فروش بیشترنتیجه اقدامات انجام شده می باشد.
وی همچنین از دکور داخلی و چیدمان خاص شلف های فروشگاه های نسل جدید و تخفیف های بالا به عنوان عوامل مهم جذب بیشتر مشتریان رفاه یاد کرده و افزود: براساس استراتژی مدیریتی مجموعه پرسنل تحت آموزشهای خاص برخورد با مشتری و حتی گروهای خاص مسول چیدمان شلف ها شده اند که نظارت کامل بر قرارگرفتن و ترکیب گروه های کالایی کنارهم انجام می شود.
ازسویی محیط خاص فروشگاهی در کنار تخفیف ها عامل مراجعه مخاطبان به این مجموعه تلقی میشود.
اما تخفیف ها نیز نباید نادیده گرفته شوند و درتعاملی که با تامین کننده ها برقرارکردیم گاهی درصد سودمان از برخی کالاها به صفر میرسد و به نوعی تمام هفته تحت پوشش طرح های تخفیفی قرار دارند.

مدیر بازاریابی فروشگاه زنجیره ای رفاه گفت: یکی از طرح هایی که برای توسعه شبکه فروشگاهی دردست اقدام داریم، طرح اعطای نمایندگی رفاه به سوپرمارکت های سراسرکشور است که آنها میتوانند از مزایای این مجموعه در مورد تامین کالاها با قیمت مناسب ازتامین کننده های رفاه و همچنین نظارت برسیستم آی تی و نیز خدماتی که باشگاه مشتریان ارئه میکند و تجهیزات فروشگاهی و… برای خود و مشتریانشان بهره مند شوند و درمقابل تحت برند رفاه قرار داشته باشند، این طرح در ایجاد اشتغال نیز تاثیرگذار بوده است.

“کمالی” مدیر خلاقیت این کمپین در آژانس “بلندگو” نیز اظهار داشت: طراحی این کمپین و برپایی جشنواره های بزرگ فروش و انتخاب تعداد بالایی خودروی برلیانس و تخفیف هایی که شامل ۴هزارقلم کالا بود، همگی این ذهنیت را ایجاد کرده که عنوان انتخاب شده برای کمپین نیز متناسب با آن باشد و لذا شعار “رفاه رویایی” را انتخاب کردیم و در کنار پوسترهایی که عکس جوایز ارزنده را تبلیغ میکرد قراردادیم.

وی جذابیت داشتن طرحای تبلیغاتی که درقالب های بیلبورد و آگهی های تلویزیونی و تبلیغات درون فروشگاهی هستند را عامل مهم موفقیت یک کمپین میداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا