شرکت محصولات شوینده و پاک کننده پاک نام با لانچ محصولات جدید حضور پررنگی در بازار سال ۹۹ داشت. این مجموعه برنامههای جدیدی را نیز برای سال ۱۴۰۰ تدوین کرده که برای آگاهی از آنها گفتگویی با ماندانا سینا مدیرمارکتینگ شرکت پاکنام داشتهایم که در ادامه میخوانید.
درسال ۹۹ برندهای مجموعه پاکنام محصولات جدیدی به بازار ارائه کردند؟
مجموعه پاکنام، در سال ۹۹ علی رغم چالشهای فراوانی که در حوزه تولید وجود داشت و همچنین تغییراتی که در قدرت خرید مصرف کننده صورت پذیرفت، در حوزه NPD و لانچ کالاهای جدید، بسیار پر رنگ ظاهر شد.همچنین با توجه به پروژهی repositioning برند تاپ، و پوزیشن برند در segment بالاتر از وضعیت موجود، سبد محصولی برند مطابق پوزیشن جدید، اصلاح و به روز رسانی شد.
محصولاتی مانند مایعات ظرفشویی تاپ گلد با کلیم آنتی اسپات، مایعات دستشویی تاپ کرمی با رایحههای بسیار متفاوت از نرم بازار، مایعات پاک کننده سطوح مانند پاک کنندههای چند منظوره و سطوح حمام و شیرآلات از جمله کالاهای جدید لانچ شده در سال ۹۹ است که در راستای باز تعریف پوزیشن برند تاپ طراحی شدند. محصول پودر ماشین حاوی رشته صابون یکتا و صابون حمام یکتا در دو رایحه نیز در سال ۹۹ فرموله و لانچ شد.
این دسته از محصولات در چه جایگاه از بازار قرار گرفته و گروه مخاطبان آنها چه کسانی هستند؟
نظر به بازنگری معماری برندهای مجموعه تولیدی پاکنام، برند تاپ در پروژه ری پوزیشنینگ، بازار مصرف کنندگان متوسط رو به بالا را هدف گرفته است و لذا سال گذشته روی لانچ کالاهای تخصصیتر در حوزه مایعات شوینده متمرکز شد. این امر در راستای سیاست تعریف شده در سال ۹۸ است که منجر به تولید رنج گستردهای از مایعات البسه تخصصی شد که به نوبه خود در بازار ایران مشابهای نداشتند.
آیا در بسته بندی محصولات تغییراتی داشتهاید؟
به روز رسانی بسته بندیها از بعد طراحی همواره در دستور کار این شرکت وجود دارد ولیکن عمده تغییرات به صورت گامهای تعریف شده ای صورت میپذیرد کهتغییرات برای مصرف کنندههای وفادار به اندازهای ناملموس نباشد که جهت انتخاب کالا در شلف دچار سر درگمی شود. بدیهی است که تکمیل اوزان سبد محصولی موجود مانند روند هر سال صورت پذیرفته است و از آن جمله میتوان به لانچ اوزان اقتصادی مایعات البسه اشاره نمود.
چه اقداماتی را در بخش دیجیتال اجرا کردید؟
در حوزه دیجیتال، عمده فعالیت جهت برند تاپ بوده است. در این راستا دو کمپین دیجیتال اجرایی شده است که هر دو کمپین KPI های تعریف شده در خصوص افزایش دنبال کننده و نرخ تعامل را به میزان قابل قبولی محقق نمودهاند.
آیا تبلیغاتی در سایر رسانهها داشته اید؟
مجموعه پاکنام جهت دو برند تاپ و یکتا، در حوزه تبلیغات در رسانه ملی و همچنین اکران محیطی نیز سرمایه گذاریهای قابل توجهی داشته است و تقریبا تمامی کالاهای جدید لانچ شده در سال ۹۹، از طریق رسانههای حوزهیATL پروموت و پشتیبانی شدهاند.