گزارش

نگاهی به نقش برندها در بحران‌های آب

بحران های آب از جمله سخت ترین بحران‌هایی هستند که می توانند صدها، هزاران و حتی میلیونها انسان را در بخش های مختلف جهان آزار داده و دچار مشکلاتی جدی کنند، با این وجود، در شرایط مختلف، برندهای سرشناس می‌توانند نقش‌های مهمی برای کمک به مناطق دچار خشکسالی، محرومیت یا مشکل ایفا کنند. در ادامه به بررسی برخی از این فعالیت ها می‌پردازیم:

بحران آب فلینت میشیگان و برندهای مشهور بحران آلودگی آب آشامیدنی در فلینت

میشیگان در ایالات متحده، یکی از بحران‌های جدی سالهای اخیر محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۴، اهالی شهر فلینت با یک مسمومیت جدی ناشی از آب آلوده رو به رو شدند که احتمال دارد بر اثر تغییر منبع آب رخ داده باشد، این بحران باعث مرگ ۱۰ نفر و بیماری ۷۷ نفر دیگر شد.

درسال ۲۰۱۶ و با ادامه حواشی و کمبود آب ناشی از این بحران، ۴ شرکت، از بزرگترین توزیع کنندگان آب در کشور ایالات متحده، متعهد شدند که میلیون ها بطری آب را به کودکان منطقه اهدا کنند. این شرکت ها، نستله، پپسی، کوکاکولا و والمارت بودند. آب آشامیدنی شهر به سرب آلوده شده بود و سرب می تواند بر سلامتی و رشد کودکان خردسال تأثیر مخربی بگذارد. والمارت ، کوکاکولا ، پپسی و نستله بیش از شش میلیون بطری آب به کودکان اهدا کردند و از این طریق ۱۰ هزار کودک مدرسه ای منطقه فلینت را تأمین کردند.

تامین آب در این منطقه در طول دوران بحران عمدتاً به کمک های خیرخواهانه متکی بود.همکاری برندAveda وبنیادهای خیریه اهدای آبرهبری و مسئولیت زیست محیطی بخشی از اساسنامه اصلی و ماموریت شرکت لوازم آرایشی وگان موسوم به Aveda است.

همکاری این برند با خیریه‌های مختلف نیز سوابقی قابل توجه دارد و بخشی از این همکاری نیز با یک سازمان غیرانتفاعی است که آب آشامیدنی تمیز و سالم را به جوامع و کشورهای در حال توسعه می آورد. این همکاری بیش از یک میلیون دلار برای طرح های تامین آب جمع آوری کرده و تلاشهای گسترده ای نیز برای جمع آوری کمکهای مالی حوزه آب انجام داده است.

Blkاین شرکت که به سلامت و تناسب اندام شخصی اختصاص داده شده است. از طریق خط بطری آب خود با بنیاد خیریه Water.org همکاری کرده است تا به جوامع کشورهای در حال توسعه برای دسترسی به آب پاک کمک کند. با هر بار خرید بطری های آب از این شرکت، درصدی از فروش به Water.org و کمک های جهانی آنها تعلق می گیرد.Love BottleLove Bottle توسط مینا یو تاسیس شد که علاقه زیادی به سلامتی و عشق دارد. از این گذشته ، نشان تجاری آن یک قلب است که در هر یک از بطری ها تعبیه شده است تا دیگران را به گسترش عشق ترغیب کند. بطری های عشق در ایالات متحده ساخته می شوند ، اما هدف آن تا سراسر جهان می رسد.

با علاقه به کمک به دیگران، Love Bottle حدود ۵ درصد از سود ناخالص خود را به امور خیریه اهدا می کند و آب آشامیدنی کشورهای در حال توسعه را تأمین می کند.LifestrawLifestraw با یک سیستم فیلتراسیون پیشگامانه و نجات دهنده آغاز شد که می تواند باکتری ها ، مواد شیمیایی و سایر عناصر مضر موجود در آب را فیلتر کند.

اکنون شرکت Lifestraw مجموعه ای از محصولات را تولید کرده است که به نفع مردم سراسر جهان خواهد بود. با هر بار خرید ، یک کودک مدرسه ای آب تمیز را برای کل سال تحصیلی دریافت می کند. از طریق تلاش های بشردوستانه این شرکت ، Lifestraw همچنین در کمک به آسیب دیدگان از بلایای طبیعی مشارکت می کند.تاکید بر مسئولیت اجتماعی مدیریت مصرف آب در برندها طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، از هر سه نفر در جهان یک نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارد و اطمینان از دسترسی به یک منبع آب تمیز و کافی به طور فزاینده ای چالش برانگیز است.

بسیاری از مصرف کنندگان به پایداری اهمیت می‌دهند و می‌خواهند محصولات و خدمات را از شرکت‌های متعهد به تأثیر مثبت زیست محیطی و اجتماعی خریداری کنند. Cascade ، Colgate ، Levis ، Aveda و Madewell برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان با وجدان و تقویت تلاش های مسئولیت اجتماعی برندهای آنها ، کمپین هایی را ایجاد کرده اند که بر کیفیت و صرفه جویی در مصرف آب تمرکز دارند

Cascadeکمپین بازاریابی مواد شوینده ظرفشویی

Cascade شامل زوج مشهور سارا میشل گلار و فردی پرینز جونیور است که برای صرفه جویی در مصرف آب تبلیغ می‌کنند. تبلیغات تجاری Cascade به دنبال افزایش آگاهی در مورد کارایی ماشین های ظرفشویی مدرن و “تجدیدنظر در ظرفشویی سنتی” است و ادعا می کند که ماشین ظرفشویی روزانه باعث صرفه جویی در مصرف آب بیشتر از شستن دستی ظروف کثیف می شود.Colgate کمپین Colgate ، “Make Every Drop Count” از مصرف کنندگان می خواهد هنگام مسواک زدن شیر آب را بسته و از طریق شبکه های اجتماعی پیام صرفه جویی در مصرف آب را به دیگران منتقل کنند.

این برند ادعا می کند هر بار فردی موقع شستن دندان های خود آب را باز می گذارد تا چهار گالن آب را هدر دهد. این کمپین از مصرف کنندگان می خواهد که برای کاهش مصرف آب تعهد کنند این برند در حوزه های مختلفی مانند شستن سبزی و میوه هانیز آگاهی رسانی می کند و تحت حمایت افراد مشهوری مانند قهرمان شنای جهان، مایکل فلپس است که پیام حفظ آب را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند.

Levisبرند مشهور levis از برندهایی است که سعی کرده است مسئولیت اجتماعی آگاهی بخشی خود را از تولیدات خود آغاز کند، برای تهیه هر شلوار جین ۲۰۰۰ گالن (۷۶۰۰ لیتر) آب لازم است. با توجه به این نکته ، Levis هدف خود را کاهش مصرف آب قرار داده است و فرآیند تجاری خود را با نام Water <Less ایجاد می کند که ۹۶٪ آب مصرفی در فرآیند تولید جین را کاهش می دهد. فرآیند آب کمتر بخشی از استراتژی بزرگتر اقدام به کاهش مصرف آب است که متعهد می شود تا سال ۲۰۲۵ میزان آب مصرفی در تولید را تا ۵۰٪ کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا