گزارش

بازاریابی پیامکی ضامن فروش بالا در سال ۲۰۲۴

طبق اطلاعات دریافتی در ماه مارس سال ۲۰۲۳، تقریبا از هر پنج نفر در ایالات متحده آمریکا، چهار نفر صاحب گوشی هوشمند هستند. در همین راستا افراد بزرگسال در این کشور به طور متوسط ۱۱۴ بار در طول روز گوشی خود را چک می‌کنند و معمولا این اتفاق در همان ده دقیقه نخست پس از بیدار شدن رخ می‌دهد. این آمار و ارقام پتانسیل بالای تعامل با مشتریان از طریق بازاریابی پیامکی را به تصویر می‌کشد. همین آمار موفق لزوم توجه به
بازاریابی پیامکی در سال ۲۰۲۴ از سوی بازاریابان را ثابت می‌کند. در ادامه به شرح یک سری نکات کلیدی می‌پردازیم که بهتر است در سال جدید میلادی لحاظ شود:

۱. بازاریابی پیامکی موفق در سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی پیوند خورده است.
خرده فروشان دیجیتال در ایالات متحده آمریکا معتقدند که ترند‌های تجارت الکترونیک در سال جاری میلادی بیشترین تاثیر را بر روی کسب و کارشان خواهد گذاشت. در ادامه ۷۲ درصد از خرده فروشان دیجیتال در این کشور بر این باورند که افزایش تمرکز بر روی تجارت چند کاناله از جمله پیامک، پر رنگ ترین نقش را در رشد کسب و کارشان در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت. به این ترتیب، ترکیب پیامک با هوش مصنوعی ۷۲ درصد، تجربه خرید از طریق تلفن همراه ۶۳ درصد و نوآوری‌های ارائه داده شده در زمینه پرداخت هزینه ۵۳ درصد میزان فروش را بالا خواهد برد. پیامک به صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد تا هر لحظه و هر جا با مشتریان خود در ارتباط باشند. در نهایت مشتریان نیز از تجربه خرید خود لذت برده و با کیفیت ترین جنس با بهترین قیمت ممکن را خریداری خواهند کرد.

۲. مشتریان از پیامک برای تعامل با شرکت‌ها استفاده می‌کنند.
در جولای ۲۰۲۳، حدود ۶۶ درصد از مردم در سرتاسر جهان از پیامک‌های متنی و ۶۵ درصد از آن‌ها از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای تعامل با شرکت‌ها بهره برده اند. این در حالی است که دیگر راه‌های ارتباطاتی نظیر ایمیل ۹۳ درصد، تماس‌های تلفنی ۸۸ درصد و اپلیکیشن‌های قابل نصب بر روی تلفن همراه ۷۶ درصد از افراد را جهت دستیابی به هدف فوق، جذب کرده اند. به عنوان یک راه ارتباطی، به زودی پیامک از لحاظ میزان محبوبیت از ایمیل پیشی گرفته یا با آن برابری خواهد کرد.

۳. پیامک‌های متنی نرخ کلیک را افزایش می‌دهند.
از جمله دلایل اصلی که بازاریابان در ایالات متحده آمریکا به بازاریابی پیامک روی می‌آورند، می‌توان از رشد ۶۰.۵ درصدی میزان تعامل با مشتری و رشد ۵۳.۵ درصدی نرخ باز کردن و کلیک بر روی لینک‌ها نام برد.

۴. مشتریان مایلند از کسب و کار‌ها پیامک دریافت کنند.

طبق نتایج یک نظر سنجی که در ماه آوریل ۲۰۲۳ انجام شد، مشخص گردید که افراد بزرگسال در ایالات متحده آمریکا ارسال پیامک را به فرستادن پیام در قالب اپلیکیشن‌هایی نظیر Facebook Messenger یا واتساپ ترجیح می‌دهند. بنابراین اگرچه برقراری ارتباط با اعضای جامعه در رسانه‌های اجتماعی و تشویق افراد به دانلود اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مفید است اما گاهی اوقات بهتر خواهد بود تا با مشتریان از راهی قدیمی و متداول مانند پیامک متنی حرف بزنیم.

۵. پیامک یک نوع استراتژی رسانه ای خرده فروشی است.
ارسال پیامک فقط برای دسترسی به مشتریان مجهز به تلفن همراه مورد استفاده قرار نگرفته بلکه به عنوان یک کانال کاربردی یک راه ارتباطی برای تماس با مشتریانی به شمار می‌رود که همان لحظه در فروشگاه حضور دارند. اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳۷ درصد از خرده فروشان در ایالات متحده آمریکا طرح بازاریابی پیامکی را برای مشتریان حاضر در فروشگاه اجرا کرده اند که شامل ارسال پیامک و ایمیل برای آن‌ها می‌شود. بازاریابان با علم به این موضوع که مشتریان در فروشگاه‌ها از موبایل‌هایشان استفاده می‌کنند، دست به چنین اقدامی می‌زنند. خرده فروشان می‌توانند با ارائه یک سری پیشنهاد تخفیف‌های منحصر به فرد، از حضور کاربران تلفن همراه داخل فروشگاه سود ببرند.

www.insiderintelligence.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا