کارفرمایان بزرگ در دنیا امروزه دیگر رسما به استفاده از هوش مصنوعی در زمینه ردیابی میزان بهره وری کارکنان اذعان میکنند. به گزارش مجله فوربس، دهها شرکت بزرگ نظیر کی اف سی، دست به استفاده از سیستمی موسوم به «رایلی»، محصول کمپانی «هاپتیکس» زده اند که به ردیابی و تجزبه و تحلیل تعاملات کارکنان با مشتریان میپردازند. جهت ارزیابی عملکرد کارکنان، فناوری هوش مصنوعی از یک مجموعه دادههای اطلاعاتی ویدئویی و صوتی برای بررسی راندمان کاری هر کارمند در طول روز بهره میبرد. این قبیل اطلاعات در ادامه منجر به اعطای جوایز به کارکنان رستوران و پرسنل بخش فروش خواهد شد. در حال حاضر سیستم هوش مصنوعی رایلی در حد اقل ۱۰۰ فروشگاه در سرتاسر آمریکا نصب گردیده و مشخص میکند که رفتار کارمندان چند بار در طول روز موجب شده تا حجم سفارشات افزایش یابد. در نهایت کسانی که بیشترین پیشنهاد ثبت سفارش را داشته اند، به تدریج از سیستم امتیاز گرفته و بر آن اساس، پاداش نقدی دریافت میکنند. در عین حال قرار است از این ابزار تحت عنوان یک پلتفرم مربیگری نیز استفاده شود. در پایان بر اساس خروجیهای موجود، این مدل ابزار هوشمند میتواند به مدیران کمک کند تا افرادی که نیاز به آموزش بیشتر دارند و مطابق با استانداردهای شغلی خود عمل نمیکنند، را شناسایی و هدف قرار دهند.
www.finance.yahoo.com