گالاردو؛شکلاتی در کلاس حرفه ای
برند گالاردو از سال ۹۷ با شکلاتهای تابلت خود با ظاهر و بسته بندی جدید وارد بازار شد و با فواصل زمانی معین طبق برنامه
لانچ محصولات جدید، سایر طعم و اندازههای مختلف با بستهبندیهای جدید نیز به بازار راه پیدا کردند. برنامه لانچ محصولات
جدید با اولویتهای تیم تولید، توزیع و فروش و همچنین تامین متریالهای بستهبندی جدید تنظیم شده بود که بهترین پرفورمنس را
برای تمام ردههای محصولی برند بسازد. درباره این روزهای برند گالاردو با رضا کایدی، معاون بازاریابی و توسعه بازار فرمند
گفتگویی داشتهایم.
تغییرات جدید برند گالاردو چه دستاوردهایی برای برند داشته است؟
رضا کایدی، معاون بازاریابی و توسعه بازار فرمند: بعد از تغییرات بسته بندی شکلات گالاردو که طبق استراتژی و گایدلاین
مشخصی اجرا شد، توجه مصرفکنندهی هدف بیشتر به محصول جلب شد و خروج محصولات از شلف شتاب گرفت. از یک سو
ماهیت وجودی شکلات گالاردو که حاکی از شکلات واقعی با کیفیت و استاندارد بالا بود به چشم آمد و از سوی دیگر اعتماد کانال
توزیع و فروش به محصول افزایش یافت.
برای فروشگاهها چه اقداماتی اجرایی شد؟
رضا کایدی، معاون بازاریابی و توسعه بازار فرمند: با گرفتن فیدبک بهتر از بازار، علاقمندی تیم فروش برای پوشش محصول
تقویت شد و خروج محصول از شلف به واسطهی ظاهر جذاب و جدید موجب رضایت بیشتر اکانتهای فروش گردید. مطابق
پلنوگرام، چیدمان محصول را در تمامی فروشگاهها در کشور تقویم کردیم و بازخوردهای دلگرمکنندهای هم از طریق سیستم
مدیریت ارتباط با مشتری دریافت کردیم که به ما نشان میداد مسیر درست است و ادامهی راه را هموارتر کرد.
برای ساختن نقاط مثبت در ذهن مخاطبان چه اقداماتی اجرایی شد؟
رضا کایدی، معاون بازاریابی و توسعه بازار فرمند: ایونتهای متنوعی در نقاط تلاقی با مخاطب هدف برگزار کردیم و با دریافت
رضایت مصرفکننده نقاط مثبت دیگری در تقویت تصویر ذهنی برند ساختیم. طبق رصد بازار داخل و ترندهای جهانی، به نظر
میرسید که ادعای شکلات واقعی به عنوان یک اصل اساسی از سمت مصرف کننده پذیرفته شود که در بازار داخل نیز تمامی
رقبای حاضر با همین ادعا صدا و تصویری برای برندهایشان میساختند.
برای افزایش آگاهی از محصول چه فعالیتهایی اجرایی شد؟
رضا کایدی، معاون بازاریابی و توسعه بازار فرمند: ما در گالاردو تصمیم گرفتیم با تکیه بر دانش تخصصی، ماشین آلات متمایز و
مواد اولیهی درجه یک صدای برند را برای گرفتن جایگاه "شکلاتی در کلاس حرفهای" بلند کردیم که خوشبختانه تمایز کیفی
محصول و شخصیت برند این جایگاه را روز به روز برای گالاردو تقویت میکند.در نهایت یک برنامهی ارتباطی منسجم و ارسال
هدفمند پیام باعث افزایش آگاهی از محصول و برند شد که در پژوهشهای سالانهی تیم تحقیقات بازار به خوبی قابل رصد و پایش
بود.
از برنامههایی که در آینده برای برند اجرایی خواهید کرد، برایمان بگویید؟
رضا کایدی، معاون بازاریابی و توسعه بازار فرمند: بازار شکلات در ایران بازیگران متفاوت و بسیار مهمی دارد؛ بنابراین توجه به
توسعهی محصول با الهام گرفتن از ترندهای جهانی و نیز نیاز مصرف کنندگان داخلی در دستور کار واحد بازاریابی و توسعه بازار
است و در ماههای پیش رو شاهد لانچ محصولات جدیدی از گالاردو خواهیم بود و در برنامهی توسعه، شکلات های دست ساز
گالاردو نیز به زودی به بازار عرضه خواهد شد که تجربهی متفاوتی از شکلات واقعی را برای مصرفکنندگان رقم خواهند زد.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد