خبر

آگهی فیسبوک از بهترین ۲۰۲۰

ام بی ای نیوز: فیلم تکان دهنده فیسبوک، محصول آژانس تبلیغاتی «Droga5» نمونه ای از یک آگهی تبلیغاتی همه گیر است که خوب از کار در آمد. این فیلم حاوی صحنه ­هایی از فیلم­های دست ساز کاربران و عکس­های خبری است که دنیایی ویران شده توسط کووید-۱۹ را به تصویر می­کشند. این فیلم در شرایطی اواخر ماه مارس منتشر شد که در شوک ناشی از موج اول کرونا به سر می­بردیم. در ادامه برخی صحنه­های آشنا از جمله تلاش بی وقفه کادر درمان و قفسه­های خالی فروشگاه­ها در آن گنجانده شده بودند. با این حال، تصمیم گیری برای انتخاب یک ترانه و آهنگ تکان دهنده کمک کرد تا احساسات مخاطب تحریک گردد.داستان اصلی:اخیرا مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک فیلمی موسوم به «هرگز گم نمی­شود» را منتشر کرد که صحنه­ هایی از دنیای به غارت رفته اما ویران نشده را در دوران اپیدمی کرونا نمایش می­داد. این ویدئو را کلام شاعر بریتانیایی، کیت تمپست، کامل می­کرد.این فیلم خمیر مایه ­ای دلخراش و در عین حال امیدوار کننده دارد. در کنار خیابان­ها و اماکن عمومی خلوت، تصاویر افرادی را مشاهده می­کنیم که همچنان در خط مقدم مشغول مبارزه با این ویروس همه­ گیر هستند. از آن جمله پزشکی را می­بینیم که بر اثر استفاده بلند مدت از ماسک، صورتش کبود و خسته است. در ادامه شاهد آن هستیم که یک امدادگر بر روی درب آمبولانس خم شده است و اعضای کادر پزشکی با وجود خستگی فراوان در زمان استراحت شاد و امیدوار به رقص در آمده اند. در این میان لحظات دلخراشی نیز وجود دارند: بیمارانی که در تنهایی خود بر روی تخت بیمارستان ها از بیماری رنج می­کشند و افرادی که به واسطه لزوم حفظ فاصله فیزیکی از هم جدا می­شوند اما ذکر این نکته مهم است که شیوع ویروس کرونا همه چیز را از بین نبرده، خانواده ها و دوستان را از راه دور با یکدیگر پیوند داده و کاری کرده است که صدای ساز نوازندگان برای سرگرم ساختن مردم گرفتار در قرنطینه از پنجره­های خانه خود به گوش برسند.در بیت آخر شعر کیت تمپست چنین آمده است: «اگر بتوانیم همدیگر را پیدا کنیم، هرگز گم نمی­شویم.»این فیلم حاوی مستنداتی از عواقب ناشی از شیوع کرونا و تلاش هایی در راستای رفع آن ها است. در ادامه کاربران فیسبوک از طریق ورود به لینک facebook.com/covidsupport می توانند به طرح کمک به توزیع مواد غذایی میان نیازمندان بپیوندند یا از همسایگانشان بخواهند که به آن­ها کمک کنند. در ادامه می توان دست به اعطای کمک های مالی زد یا با تاسیس صندوق های خیریه به حمایت از این قبیل اقدامات پرداخت. آگهی تبلیغاتی در رسانه­های ملی و محلی و همچنین کانال­های تبلیغاتی دیجیتال پخش خواهد شد.پیش از این، فیسبوک و بسیاری از برند­های دیگر با همکاری یک شورای تبلیغاتی، یک کمپین خدمات عمومی در دوران شیوع ویروس کرونا را راه اندازی کردند. این شبکه اجتماعی اخیرا نیز متعهد شده بود که به طور مستقیم ۱۰۰ میلیون دلار به سازمان­های خبری در راستای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از همه­گیری کرونا، کمک کند.mbanews.ir-مرضیه فروتنwww.adage.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا