مصاحبه

اجرای روابط‌عمومی دیجیتال با رویکرد بازاریابی درونگرا شرکت عالیفرد (گروه سن ایچ)در سال ۱۴۰۳

« دکتر فرینوش لازار استاد دانشگاه سرپرست روابط‌عمومی و فضای مجازی شرکت عالیفرد (گروه سن ایچ)» در یادداشتی به بررسی برنامه‌های روابط عمومی اجرا شده توسط شرکت عالیفرد (گروه سن ایچ)در سال ۱۴۰۲ و چالش‌های آن و چشم انداز این گروه در سال ۱۴۰۳ پرداخته‌است که  می‌خوانید.

 همان‌طور که می‌دانیم روابط‌عمومی تنها واحدی از سازمان است که می‌تواند، به‌وجود آورنده یک ارتباط مؤثر بین پرسنل سازمان و مدیریت و همچنین مخاطبان برون سازمانی آن باشد. فعالیت روابط‌عمومی؛ هدفمند، مداوم و برنامه‌ریزی شده است. از دیگر وظایف روابط‌عمومی؛ عبور از بحران‌ها، مدیریت و حفاظت از اعتبار سازمان و برند است.

ارتباط دوستانه‌تر و نزدیک‌تر با مخاطبان

یکی از مزیت‌هائی که در شرکت عالیفرد (سن ایچ) وجود دارد، روابط خوب مابین روابط‌عمومی و تیم مارکتینگ است. همین رابطۀ مؤثر باعث شده که هر دو در راستای اهداف سازمان و در کنار هم قدم برداریم. در استراتژی‌های پیاده‌سازی شده در سال ۱۴۰۲ تلاش کردیم که ارتباط دوستانه‌تر و نزدیک‌تری با مخاطبان خود داشته باشیم.

روابط‌عمومی چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان

در واقع؛ روابط‌عمومی چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان است. در سالی که گذشت، سعی کردیم تا با شنیدن صدای مخاطبین خود، استراتژی‌های سازمان را برای سال آینده بر پایه آنچه مخاطبین از برند محبوب خود انتظار دارند پیاده‌سازی کنیم.

چالش‌های همیشگی روابط عمومی

 از چالش‌های همیشگی روابط‌عمومی سرعت انتقال نظرات مخاطبین، رصد و تجزیه و تحلیل آن‌هاست که جزء جدائی ناپذیر در کار ما است. در همین راستا، با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها این چالش را به حداقل رسانده‌ایم. باتوجه‌به پیشرفت همه‌روزه فناوری و گسترش ارتباطات، مشتریان هر لحظه حضور پر رنگ‌تری در فضای مجازی دارند و روابط‌عمومی دیجیتال و آنلاین را بیشتر از گذشته نسبت به روابط‌عمومی سنتی و آفلاین پذیرا هستند. از همین‌رو به‌دنبال گسترش فعالیت خود در این فضا و استفاده از تکنولوژی‌های روابط‌عمومی دیجیتال هستیم.

و اما ۱۴۰۳

 برای سال ۱۴۰۳ بر آن هستیم که روابط‌عمومی دیجیتال، بر پایه بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) داشته باشیم. به نظرم در دنیای امروز یکی از راه‌های بهینه برای رسیدن به ارتباط مؤثر و کارآمد روابط‌عمومی، Inbound PR است که تمام تلاش ما در راستای دستیابی به این هدف برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا