مصاحبه

بهبود استراتژی های وفادارسازی مصرف کنندگان رامک در سال ۱۴۰۲

«آرش عسکرزاده؛ مدیر مارکتینگ شرکت فرآورده‌های لبنی رامک» در یادداشتی به بررسی برنامه‌های اجرا شده توسط رامک در سال ۱۴۰۲ و چالش‌های آن و چشم انداز این شرکت در سال ۱۴۰۳ پرداخته‌است که خوانید.

رامک در سال ۱۴۰۲ تغییراتی در استراتژی‌های خود داشت که بیشتر این تغییرات متمرکز بر موضوع وفادارسازی مصرف کنندگان بود. خوشبختانه، رامک چند سالی است که در مسیر مناسبی در بهره‌گیری از فناوری‌های جدید قرار گرفته و با هدف بهره مندی در برنامه‌های بازاریابی، در این رابطه وارد عمل شده است.  همچنین در دوسال اخیر توانسته‌ایم با استفاده از زیرساخت‌های هوش مصنوعی و با نگاهِ توسعه بازار، شرایط خود را در خدمت رسانی به مخاطبین برند بهبود بخشیم.

برنامه‌های بازاریابی رامک در سال ۱۴۰۲

برنامه‌های بازاریابی رامک در سال ۱۴۰۲ با معرفی محصولات جدید از نیمه‌های سال و البته خیلی زودتر از دیگر مجموعه‌ها شروع شد. در ابتدا، گروه محصولات مرکل را که با دو محصول کرم‌های کاکائو و بیسکوئیت لانچ کردیم. همچنین یکی از جدیدترین محصولاتمان نیز در گروه ماست‌های طعم‌دار، و با طعم هالوپینو که برای اولین بار در ایران است را، روانه بازار کردیم.

محصولات جدید رامک در سال ۱۴۰۲

در ادامه و در ابتدای اسفند ماه سال جاری نیز، سه محصول دیپ پنیر رامک به بازار عرضه شد. دیپ پنیر چدار، دیپ پنیر گودا و دیپ پنیر با ” طعم ناچوز” که این طعم نیز برای اولین بار در ایران تولید می شود، برای خلق تجربه‌ای لذتبخش، در دسترس مصرف کنندگان عزیز قرار خواهند گرفت. نکته مهم در خصوص این محصولات، تمرکز ما در رامک بر روی متناسب سازی آنها از حیث رفتار مصرف و ذائقه، با نسل های جدید مخاطبین‌مان بوده است.

گام مهم در مسیر ارتباط با مصرف کنندگان

 در مقایسه با سال‌های قبل روی دو حوزه تمرکز بیشتری داشته است. در حوزه CRM با تغییرات مهمی از منظر استراتژی و ادامه‌ آن در سال ۱۴۰۳، گام مهمی در مسیر ارتباط با مصرف کنندگان خود برخواهیم داشت. همچنین فرصت کردیم، تا با تمرکز بیشتری، بر روی اصلاح فرایندهای‌مان بازنگری کنیم و در مسیر افزایش بهره‌وری قدم‌های بیشتری را برداریم.

انجام تحقیقات بازار کیفی

 یکی از فعالیت‌های مهم ما در این رابطه و در سال ۱۴۰۲ انجام تحقیقات بازار کیفی در حوزه هویت برند بود. ما برای اولین بار با بهره گیری از نورومارکتینگ، تحقیقات جامعی را در خصوص هویت برند رامک انجام دادیم و نتایج جالبی نیز در این خصوص حاصل شد، که بی شک در ادامه مسیرمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. در حوزه برنامه‌های تبلیغاتی، به لطف سرمایه‌گذاری مناسب انجام شده و با بهره‌گیری از تمام توان رسانه‌ای در دسترس، توانستیم به نتایج مناسبی در مسیر تحقق اهداف برند دست یابیم و البته با برنامه‌های جذابی برای سال آینده نیز، این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

چالش‌های سال ۱۴۰۲

ما هم، همچون سایر فعالان اقتصادی، با چالش‌هایی در حوزه های مختلف روبرو شدیم. محدودیت‌های ارتباطی و زیر ساختی در حوزه بهره برداری از فضای مجازی و چالش‌های اخذ تسهیلات بانکی، از مهم ترین چالش‌های پیش روی ما در سال گذشته بوده است، که عملا آثارش را در استراتِژی‌های ما می‌گذارد و موجب کندی در اجرای برخی برنامه‌ هایمان گردیده است. قابل ذکر است که همواره تلاش کرده‌ایم که برخورد ما با این چالش‌ها، با انعطاف و سرعت عمل باشد، تا کمترین آسیب را از این حیث متوجه نتایج و اهدافمان کنیم. تمرکز بر داشته‌ها و بازنگری فعالیت‌ها با نگاه نوآورانه و بهره گیری حداکثری از عنصر خلاقیت بخش مهمی از فرمول فکری ما در سال ۱۴۰۲ بوده است.

تغییرات در رفتار و نیازهای مصرف کنندگان

 در سال ۱۴۰۲، ما مداما شاهد تغییراتی در رفتار و نیازهای مصرف کنندگان نیز بوده‌ایم که بعضا تحت تاثیر شرایط اقتصادی و البته رشد ارتباطات اتفاق افتاده است. آن‌ها با حساسیت بیشتری دست به خرید محصولات مختلف می‌زنند که این موضوع ما را وادار می‌کند تا در استراتژی بازاریابی خود، استانداردهایمان را دقیق‌تر از قبل کنیم. موضوع دیگر در تغییر رفتار مصرف کنندگان، توجه به رفتارهای مصرفی نسل Z است که تحت تاثیر ترندها و رسانه‌های اجتماعی تغییر کرده و موجب خلق موقعیت‌های تازه‌ای در صنعت ما برای مصرف محصولاتمان شده است.

و اما سال ۱۴۰۳

 ما برای سال آینده روی لانچ محصولات جدیدمان متمرکز خواهیم شد. همچنین به تجربه مصرف‌کنندگان توجه ویژه‌تری خواهیم کرد و روی نقاط ارتباطی جدید برند نیز تمرکز بیشتری خواهیم داشت. بدون شک سال آینده، شرایط راحتی برای مصرف‌کنندگان از نظر اقتصادی نخواهد بود و ما سعی می‌کنیم تا با اتخاذ بهترین تصمیمات، به درستی و با کیفیت درکنار آن‌ها  قرار بگیریم و لحظه‌ای از خلق تجربه لذت بخش برای مخاطبین خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا