گزارش

واقعیت افزوده و برندها

در یک بررسی در ابتدای امسال مشخص شد ۶۱ درصد خریداران ترجیح می‌دهند پیش از خرید، ویژگی‌های کالا و خدمات را با واقعیت افزوده تجربه کنند. به نظر آن‌ها این تجربه سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است. فروشندگان هم از این مسئله استقبال می‌کنند و تعداد اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده که وارد بازار می‌شود روزبه‌روز در حال افزایش است.
برندهای مختلف در حوزه‌های متنوع از این فناوری استفاده می‌کنند.

کالاهای خانه و واقعیت افزوده
Ikea، Lowes و Target از عشاق واقعیت افزوده‌اند و امکان تجربه با این فناوری را برای کمک به خرید مشتریان ایجاد کرده‌اند. آن‌ها متوجه شده‌اند خرید وسایل گران‌قیمتی مثل تخت‌خواب یا مبل در صورتی آسان‌تر می‌شود که مشتری بتواند کالا را در فضای مورد نظرش ببیند و راحت‌تر انتخاب کند.

اسباب‌بازی‌فروش‌ها
دنیای اسباب‌بازی هم از این فناوری بی‌نصیب نمانده است. ابداع بازی‌هایی با اسباب‌بازی‌های دنیای واقعی برای ترغیب کودکان و والدین‌شان به خرید از فعالیت‌های برندهای این حوزه بوده است.

ساخت و ساز و طراحی بخش‌های مختلف خانه
پروژه‌های مربوط به خانه و بازسازی خانه هم از خدماتی است که نیازمند بررسی زیاد است. واقعیت افزوده این جا هم به کمک مخاطب و ارائه‌کننده‌ی خدمات آمده است.
به عنوان مثال برند تولید در Clopay به مشتریان امکان می‌دهد بتوانند درهای مختلف پارکینگ خود را با این فناوری ببینند.

غذا و نوشیدنی
صنعت رستوران و کافه هم به این فناوری علاقه نشان داده است. Starbucks خیلی وقت‌ها از واقعیت افزوده استفاده می‌کند. یکی از فعالیت‌های اخیر برند، آفرینش فضای خاص در شعبه‌هایشان بود. آن‌ها می‌خواستند هم‌زمان با نشان دادن روش‌های مختلف دم‌کردن قهوه به مشتریان، آن‌ها را به مزرعه‌ی قهوه در کشوری دیگر ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا