مصاحبه

مسیر استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات ۱۴۰۳ روشن است

در گفتگویی با آرین خالقی رئیس اداره برند و تبلیغات سابق همراه اول به بررسی نفوذ هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات و تاثیرات آن در سال ۱۴۰۳ پرداخته‌ایم که می‌خوانید.

با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات، به تاثیرات مهمی که به زودی در صنعت تبلیغات کشورمان خواهد داشت، اشاره می‌کند. او بیان می‌کند که کسب‌و‌کارها نباید منتظر پختگی کامل این تحولات باشند، بلکه باید به سرعت با این تکنولوژی آشنا شده و بیشترین بهره‌وری را از آن داشته باشند. وی اشاره می‌کند که استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات برای برندها الزامی است زیرا این تکنولوژی بهبود قابل توجهی را در تعامل با مخاطبان، بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش بازدهی تبلیغات به همراه دارد.

استفاده از هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲، در همراه اول، استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کردیم، اما با توجه به نوظهور بودن این فناوری، آشنایی تیم برند و تبلیغات با نرم‌افزارهای مختلف این حوزه کمی زمان برد. با این حال، با مسئله محدودیت دسترسی‌ها نیز روبرو هستیم؛ برای استفاده از بیشتر این پلتفرم‌ها نیازمند VPN و IP ثابت هستیم. این در حالی است که در انتهای سال جاری در استفاده از Discord و هوش مصنوعی Midjourney سختگیری‌های شدیدی ایجاد شد٫ به گونه‌ای که پس از آمدن نسل ششم میدجرنی، اکانت‌های ایرانی به دلیل دور زدن تحریمی که از سمت میدجرنی برای IP ایرانی وجود داشت، خیلی زود بسته می‌شدند.

سختی‌های استفاده از هوش مصنوعی

پیش از این سختگیری‌ها، تیم برند و تبلیغات همراه اول، دو مجموعه از کاتالوگ‌های جامع محصولاتشان را با کمک هوش مصنوعی طراحی کردند همچنین کلیه محتواهای تولید شده برای نمایشگاه GITEX2023 که در شهر دوبی برگزار گردید نیز با استفاده از هوش مصنوعی تهیه و تولید شد که  یک دستاورد بزرگ بود؛ سرعت تولید آرت‌ورک‌ها، وابستگی کمتر به وبسایت‌هایی مانند shutterstock و صرفه‌جویی قابل توجه در زمان و هزینه‌ها از مزایای این بهره‌وری بود. اما متاسفانه هر چه به انتهای سال نزدیک شدیم، این سختگیری‌ها بیشتر شد و این اواخر اکانت‌ها در زمان کوتاهی بسته می‌شدند.

ناگفته نماند که۳  DALL-E از مجموعه Open AI نیز به پختگی خوبی رسیده است و از طریق CHAT GPT  پلاس برای تولید محتوای تصویری امکانات خوبی ارائه می‌دهد. همچنین این روزها نرم‌افزارهای تولید ویدیو نیز به بلوغ مناسبی رسیدند که می‌توان به Sora از مجموعه Open AI اشاره کرد.

و اما سال ۱۴۰۳

با این توصیفات، در سال ۱۴۰۳ توقع می‌رود تحولات بیشتری در زمینه تبلیغات با کمک هوش‌مصنوعی صورت پذیرد. به احتمال زیاد با افزایش استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانیم تبلیغات هدفمند‌تر٫ شخصی‌تر و موثر‌تری داشته باشیم. در انتها پیش‌بینی می‌شود٫ هوش مصنوعی دستاوردهای بزرگی را برای صنعت تبلیغات کشورمان در سال پیش رو به ارمغان بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا