خبر

​با زبان استوری­ها صحبت کنید

ام بی ای نیوز: هر برند داستانی برای گفتن دارد. اهمیت روز افزون فرمت داستان گویانه فیسبوک و اینستاگرام، استوری­ها را به راه حلی حیاتی برای انتقال پیام تبدیل کرده است. استوری­ها راهی جدید و سریع برای برقراری ارتباط با مخاطبین هستند. آمارها نشان میدهند که روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر اینستاگرامی و ۳۰۰ میلیون کاربر فیسبوکی از استوری­ها برای به اشتراک گذاشتن عکس­ها و محتویات خود استفاده میکنند. به همین دلیل، برندها توجه زیادی به استوری­های تبلیغاتی به عنوان راهی نوین برای تبلیغات نشان میدهند. ماهانه ۲ میلیون برند و پلتفرم فعال از استوری­ها برای اطلاع رسانی و فروش محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. اما راهکارهای تبلیغاتی معمول برای استوری­های تبلیغاتی کارساز نیستند. استوری­ها رفتار و نیازهای مخاطبین را به کلی دگرگون کرده ­اند؛ بنابراین برندها نیاز دارند تا پیام خود را با زبان استوری­ ها به مخاطبین منتقل کنند.استوری­ ها قاب­ های جدیدی برای نمایش کالا هستند. قاب­هایی که برخی برندها آن­ها را به تسخیر خود در آورده­ اند و برخی دیگر در حال آزمون و خطا با آن­ها هستند. در ادامه به بررسی روش­های تاثیرگزار در رونق استوری­های تبلیغاتی میپردازیم:قاب عمودی را تسخیر کنیداستوری­ها محتویات دیجیتالی ­ای هستند که روی صفحه عمودی موبایل نمایش داده میشوند که برای تاثیر هر چه بیشتر باید کل صفحه را به تسخیر درآورند. تاثیرگزاری بصری قاب­های عمودی وقتی به اوج خود میرسد که صفحه را فقط با یک سوژه پر کنید. آن یک سوژه میتواند محصولی که در حال تبلیغ آن هستید باشد یا مدلی که محصولتان را تبلیغ میکند.نکته حائز اهمیت درباره قاب­های عمودی این است که شما موظف هستید از بالا به پایین فکرکنید و عناصر بصری را به صورتی در صفحه چیدمان کنید تا چشم مخاطب را از بالا به پایین صفحه به صورت عمودی هدایت کنند نه افقی. به همین دلیل است که پایین صفحه نمایشگر عبارت "بالا بکشید" نمایش داده میشود نه "به راست بکشید".LeTote، از قاب عمودی استوری­ها به عنوان بهترین راه برای معرفی محصولات خود بهره گرفته است.

سریع عمل کنیدکات­های سریع و سرعت بالای حرکت سوژه­ ها با فرمت استوری­ها هماهنگی کامل دارند. به همین دلیل است که بسیاری از استوری­های موفق تبلیغاتی از سرعت به عنوان راهکاری خلاقانه و کارآمد استفاده میکنند.مخاطبین استوری­ها را به سرعت بررسی میکنند و زمان زیادی را به آن­ها اختصاص نمیدهند. بنابراین علاوه بر اینکه باید سعی در گنجاندن تبلیغ خود در چند ثانیه و مطابق با مدت زمان استوری­ها داشته باشید، باید پیام را به گونه ­ای منتقل کنید که مخاطب قادر به فهم و دریافت آن در سریع­ترین حالت ممکن باشد.در یک کلام، مختصر و مفید عمل کنید. استفاده از عنوان تبلیغ و لوگو برای انتقال پیام در چند ثانیه استوری بسیار موثر و تاثیرگزار است.پلتفرم رزرو و سفارش آنلاین غذا OpenTable، از حرفO اول نام خود قبل از استفاده از کلام مختصر و مستقیم برای برجسته کردن پیام خود استفاده میکند. به طوری که در کمتر از شش ثانیه مخاطب قادر است تا برند را بشناسد، کارکرد آن را به خاطر بیاورد و سرویسی که از آن انتظار دارد را درخواست کند.

جادوی صداهاحتما شنیده اید که میگویند استوری­ها باید به صورتی باشند تا بدون صدا هم قادر به انتقال پیام خود باشند. این یک استاندارد در حال آزمون و خطا است. اما رازکوچکی پشت پرده است: صداها میتوانند جادو کنند.در واقع بسیاری از افراد استوری­ها را با صدا میبینند. برای پی بردن به تاثیر صدا بر روی عملکرد تبلیغات دیجیتال، فیسبوک مطالعه ­ای از طریق مقایسه عملکرد تبلیغات دیجیتالی ­ای که همراه با صدا هستند و آن هایی که فاقد صدا هستند انجام داد و به این نتیجه رسید که ۸۰ درصد اوقات ویدیوهایی که صدا دارند عملکرد بهتری نسبت به نمونه های مشابه بدون صدا دارند. تبلیغات هالووینی ButterFinger مثال خوبی از استفاده خلاقانه و موثر صدا در استوری هاست.

استوری­ های سریالی بسازیداستوری­ها قابلیت تبدیل شدن به مجموعه ­ای از محتویات دیجیتالی را دارا هستند. از همین رو مخاطبین پذیرای تبلیغات چند قسمتی هستند. به عبارتی دیگر، استوری­های دو یا چند قسمتی موثرتر از تک قسمتی­ها هستند.تبلیغات فشن میتوانند استایل­های مختلف را در غالب تبلیغات سریالی معرفی کنند. TopShop به عنوان مثال، در تبلیغات سریالی خود از مجموعه ­ای از کات­های کوتاه برای نشان دادن تنوع کالکشن­هایش استفاده میکند.

هیجان انگیز باشیدنکته حائز اهمیت درباره استوری­ها این است که همیشه راه جدیدی وجود دارد تا با استفاده از آن جذابیت استوری­ها را برای مخاطبین چند برابر کند. به راه­های جدیدی برای تعامل با مخاطب با استفاده از امکانات استوری­ها فکر کنید. امکاناتی مثل استیکرها و گیف هایی که مخاطبین نیز مرتبا از آن­ها استفاده میکنند. با زبان استوری ها با مخاطبین صحبت کنید.هدف را هیجان انگیزتر کردن استوری­ها برای نزدیکی هرچه بیشتر به مخاطبینتان قرار دهید؛ کاری که Ikea به خوبی در یکی از استوری­های تبلیغاتی خود به مناسبت سال نو انجام داده است.

مترجم: طوبی خارستانیwww.bestadsontv.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا