گزارش

برای توسعه برند خود در سال ۲۰۲۴ این ترند‌ها را دنبال کنید

از پیام رسانی به سبک سنتی و متداول گرفته تا همکاری با برند، در این‌جا به بهترین استراتژی‌های برای توسعه برند در سال ۲۰۲۴ نگاهی می‌اندازیم. هر سال به رسم سال‌های گذشته شرکت‌ها نگاهی عمیق به این موضوع می‌اندازند که چه چیزی باعث رشد و توسعه برند خود در سال پیش رو خواهد شد. امسال پنج ترند کلیدی وجود دارد که به باور نویسنده این مقاله، بازاریابان هوشیار و آگاه باید از آن‌ها برای توسعه کسب و کار خود کمک بگیرند. بنابراین اگر شما هم قصد انجام چنین کاری را دارید، بهتر است ادامه مطلب را بخوانید.

۱. برند خود را همچنان ساده نگه دارید
آینده ای مبهم و نامطمئن همیشه در انتظار دنیای ما بوده اما حالا حتی آشفته تر از قبل نیز به نظر می‌رسد. مردم همگی شور و اشتیاق برقراری یک ارتباط ساده با برند‌ها را دارند. آن‌ها می‌خواهند نیاز‌هایشان به راحتی و بدون هیچ دردسر خاصی برطرف شود. آن‌ها دوست ندارند وقت چندان زیادی را به درک هویت و شناخت یک برند اختصاص دهند. وظیفه یک برند این است که به روشی ساده و قابل درک محصولات و خدمتشان را به عموم مردم معرفی کند. به عبارت دیگر، ضمن شناخت کامل از برند خود، باید پشت آن ایستاده و به طور خلاصه داستانش را شرح دهید. داستان سرایی ساده و بی
حاشیه نه تنها امکان درک سریع ماهیت برند را افزایش می‌دهد بلکه حس احتمال برقراری ارتباط آسان تر از قبل را برای مصرف کنندگان را در دل آن‌ها به وجود می‌آورد. طبق نتایج یک نظرسنجی در ابعاد بین‌المللی با بیش از پانزده هزار نفر پاسخ دهنده، ۷۸ درصد از مردم به احتمال زیاد یک برند را به خاطر تجربیات و ارتباطات ساده تر با آن، به دیگران توصیه می‌کنند. در ادامه ۶۴ درصد از آن‌ها مایلند برای کسب تجربه‌‌های ساده تر هزینه بیشتری بپردازند. اگر بخواهیم منصف باشیم، باید بگوییم که این ترند جدیدی نیست. سادگی فرمول موفقیت بسیاری از برند‌ها در طول سالیان گذشته بوده است. کافیست کمی به گوگل، اپل و آمازون فکر کنید، آنگاه در می‌یابید که سادگی رمز موفقیت آن‌هاست.

۲. عصر هوش مصنوعی: مسئولانه از آن استفاده کنید
هوش مصنوعی به سرعت به بخشی جدانشدنی از زندگی و مکالمات کاری برای بسیاری از افراد در صنایع مختلف تبدیل شده است. با این وجود، پیشرفت سریع در این عرصه، باعث می‌شود تا سوالات زیادی راجع به چگونگی استفاده اخلاقی و مسئولانه از آن به ذهن خطور کند که البته به این سادگی نمی‌توان جوابی برای آن‌ها یافت. در همین حال که برند‌ها برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی، چه داخل و چه خارج از کشور برنامه ریزی می‌کنند، مجموعه ای از سوالات پیچیده و اساسی این‌جا مطرح خواهد شد. به عنوان مثال، آیا هوش مصنوعی می‌تواند لحن پیام برند را به مخاطب منتقل کند؟ آیا هوش مصنوعی ناقض حق کپی رایت یا دیگر قوانین موجود خواهد بود؟ آیا کسب و کار‌ها در برابر خطرات ناشی از بکارگیری هوش مصنوعی ایمن شده اند یا به عبارت دیگر مسائل و مشکلات مربوط به حفظ امنیت و حریم شخصی لحاظ شده است؟ در نهایت آیا فرصت همکاری با کارمندان فعلی همچنان به قوت خود باقیست یا خیر؟ در حال حاضر، یک سری از شرکت‌ها مشغول استفاده از هوش مصنوعی مولد برای پیشرفت و ترقی کسب و کار خود هستند. شرکت بزرگ «Colgate-Palmolive» از آن برای تولید محتوای بازاریابی تاثیرگذار تر از قبل و محتوای آموزشی الکترونیکی برای کارمندانش کمک می‌گیرد. کوکا کولا نیز یکی از اولین شرکت‌هایی بود که از خدمات هوش مصنوعی شرکت تحقیقاتی «OpenAI» استفاده کرد.

۳. از قدرت زنان کمک بگیرید

سال ۲۰۲۳ سال درخشش زنان در همه جای دنیا بود. فیلم سینمایی باربی نقطه عطفی بود که از لحاظ فرهنگی جرقه بحث و گفتگو بر سر فمینسیم را دوباره روشن کرد. تور جهانی «Eras» تیلور سوییفت اولین توری بود که بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشت. در ادامه بیایید نگاهی به ظهور پدیده‌های جدید در دنیای ورزش زنان بیندازیم. سال گذشته شاهد ثبت یک سری رکورد‌های جدید در زمینه حضور و بازدید از مسابقات ورزشی زنان در چندین رشته مختلف بودیم. در سال ۲۰۲۴ نیز دو مورد از پنج ورزشکار موفقی که باید در المپیک پاریس مراقب آن‌ها بود، زن هستند. انتظار می‌رود میزان درآمد حاصل از برگزاری مسابقات ورزشی زنان امسال با رشدی ۳۰۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی، از یک میلیارد دلار عبور کند که البته همین موضوع ورزش زنان را به فرصتی بزرگ برای حضور برند‌ها در میدان مسابقه تبدیل کرده است.

۴. هیچ چیز بهتر از کسب یک تجربه خوب و باورنکردنی نیست.
تفریح و سرگرمی مبتنی بر مکان (LBE) چند سالی است که مدام رشد و توسعه یافته است. امکان کسب تجارب منحصر به فرد و همه جانبه گونه ای استراتژی مفید و موثر برای برند‌ها جهت تعامل بهتر با مصرف کنندگان و انتقال ارزش‌های برند به شیوه ای جالب و سرگرم کننده به شمار می‌رود. به عنوان مثال، در انگلستان شب‌های «پیکی بلایندرز» در موزه زنده «Black Country» به بازدید کنندگان فرصت بازدید از محیط زندگی مردم در دهه ۱۹۲۰ و غرق شدن در فضای این سریال را می‌دهد. اگر برند شما پتانسیل بازاریابی تجربی را دارد، حتما شرایط مناسب را برای انجام این کار فراهم کنید. به این ترتیب، با وجود یک مورد سرمایه گذاری اولیه بسیار کم، می‌توانید موفقیت حداکثری را تجربه کنید.

۵. همکاری‌ها همچنان جواب می‌دهند
همکاری‌های غیر منتظره میان برند‌ها و سلبریتی‌ها همچنان گاهی اوقات جواب می‌دهند. در طول تاریخ ثابت شده که همکاری با سلبریتی‌ها به توسعه برند کمک کرده و به لطف ارتباط نزدیک تر با مشتریان، درآمد بیشتری نیز به دست خواهد آمد. در واقع این نوع همکاری‌ها به ابزاری لازم و ضروری برای پیشرفت و ترقی برند‌ها تبدیل شده است. از جمله موارد موفقیت آمیز در این رابطه می‌توان به همکاری گروه کره ای پاپ «BTS» و لگو اشاره کرد که برای همه بسیار جذاب بود. سال جدید را با اندیشیدن به نکات فوق شروع کنید زیرا این پنج ترند که در بالا به آن‌ها اشاره شد، نقش مهمی در رشد و توسعه برند شما ایفا خواهند کرد.

www.thedrum.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا