گزارش

برای بازاریابی موفق در ولنتاین امسال از برند‌های بزرگ یاد بگیرید

روز ولنتاین نه تنها روز عشق و عاشقیست بلکه فرصتی عالی برای برند‌هاست تا آمار فروش را بالا برده و در عین حال بتوان به شناخت بهتری از اولویت‌های مخاطبان دست یافت. صرف نظر از این که چه هدفی از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با موضوع ولنتاین در نظر دارید، با تدوین و اجرای یک استراتژی بازاریابی درست و مناسب امکان جذب مخاطبان فراهم شده و می‌تواند این فصل عاشقی را به فصلی سودآور تبدیل کنید.

درک اهمیت بازاریابی در روز ولنتاین
روز ولنتاین روزیست که افراد مهر و محبت خود به شریک زندگی، دوستان و اعضای خانواده را ثابت می‌کنند. بیشتر اوقات دادن یک شاخه گل یا یک هدیه خاص به طرف مقابل می‌تواند نشانه عشق میان افراد باشد. تحقیقات نشان داده اند که سی و سه درصد از انگلیسی‌ها قصد دارند امسال روز ولنتاین را جشن بگیرند که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ بیست و سه درصد افزایش یافته است. در ادامه اکثریت افراد دوست دارند عشق خود را با دادن کادو اثبات کنند. بیش از ۴۱ درصد از افراد قصد دارند به طرف مقابل کارت پستال، ۲۰ درصد شکلات یا شیرینی و ۱۸ درصد گل هدیه بدهند. با این وجود،
فقط ۲۲ درصد قصد دادن هیچ هدیه ای را ندارند. به عنوان یک کسب و کار بزرگ و همراه، شما حالا این فرصت ویژه و منحصر به فرد را دارید تا از طریق ارائه محصولات، خدمات یا هدایایی که تجربه همزمان عشق و با هم بودن را خلق می‌کنند، حضور پر رنگ در این روز شاد را جشن بگیرید. موضوع این مناسبت حول محور عشق و محبت چرخیده و با استفاده از قدرت زیاد عشق می‌توان ارتباطی قوی با مشتریان برقرار کرد. با راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی با محوریت احساسات، می‌توان آمار فروش را افزایش داد و حس وفاداری در مخاطبان را تقویت کرد.

ترکیب موفق بازی و کمپین تبلیغاتی ولنتاین
ابتدا بیایید ببینیم که بنا بر چه دلایلی بهتر است عنصر بازی را وارد کمپین‌های تبلیغاتی ولنتاین امسال کنیم؟

تعامل در سطح پیشرفته: با استفاده از عنصر بازی یا همان «gamification»، به عنوان عاملی جذاب و سرگرم کننده، می‌توان تعامل را به کمپین‌های تبلیغاتی خود اضافه کرد. در ادامه مخاطبان منفعل به شرکت کنندگان فعال تبدیل شده و همین موضوع از برند و در ادامه کمپین‌های ولنتاین شما، چیزی به یادماندنی خواهد ساخت. ابزار جمع آوری داده‌های اطلاعاتی: گیمیفیکیشن چه در اولویت‌ها، رفتار‌ها یا جزئیات نوع ارتباطات شما جریان داشته باشد، می‌تواند از کمپین جمع آوری داده‌های اطلاعاتی یک تجربه بی نظیر و جذاب برای مخاطبانتان بسازد. هیجان قابل به اشتراک گذاری: وقنی مخاطبان در تعامل با شما لحظات شادی را تجربه می‌کنند، احتمالا آن‌ها را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک گذاشته و بر شهرت برندتان می‎‌افزایند. ارتباط بلند مدت با برند: راه اندازی یک بازی خوب و جذاب در روز ولنتاین، افراد را برای مدتی طولانی درگیر شما خواهد کرد. این امر باعث می‌شود تا برندتان در رادار آن‌ها باقی مانده و مخاطبانتان به عنوان مشتریانی همیشگی، به شما وفادار باشند. جوایز مرتبط جهت افزایش انگیزه مشارکت: اعطاء جوایزی که با ولنتاین مرتبط بوده یا به نوعی با محصولات و خدمات شما در ارتباط است، موفقیت کمپین و جذب مشتریان بیشتر را تضمین خواهد کرد.

نمونه‌هایی از کمپین‌های خلاقانه در روز ولنتاین


۱. هتل «Comwell Hotels»: در قالب بازی «Heartfelt drop» قلب‌های سالم را دریابید.

هتل «Comwell Hotels» با طراحی یک بازی جذاب با تم ولنتاین از شرکت کنندگان خواست تا قلب‌های سالم را جمع کرده و مواظب باشند تا گرفتار قلب‌های شکسته نشوند. هر کس بتواند در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه هزار امتیاز به دست آورد، در قرعه کشی یک شب اقامت برای دو نفر و یک وعده غذای رایگان شرکت خواهد کرد. قرعه کشی در روز ولنتاین انجام می‌شود.

۲. لاک ناخن «Pure Nails»: برای دریافت عشق انگشتتان را به چپ و راست بکشید.

یک شرکت عرضه کننده حرفه ای لاک ناخن موسوم به «Pure Nails» با دیزاین و راه اندازی یک بازی جالب و سرگرم کننده به نام «swipe it» برای جمع آوری داده‌های اطلاعاتی درباره اولویت‌های شرکت کنندگان، رویکرد منحصر به فردی را اتخاذ کرد. بازیکنان جهت ورود به قرعه کشی بسته شگفت انگیز ولنتاین «Halo» کافیست انگشت خود را به راست یا چپ
بکشند. این کمپین هوشمندانه در رسانه‌های اجتماعی محصولات منتخب را به نمایش گذاشته و تعامل و در نتیجه فروش بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

۳. برند آرایشی «Dermosil»: شانستان را برای تجربه عشق امتحان کنید.
برند «Dermosil» به عنوان یک تولید کننده موفق محصولات آرایشی، روز ولنتاین را تنها با راه اندازی یک چرخه شانس ساده و تکراری جشن گرفت. در ادامه شرکت کنندگان می‌توانند کد تخفیف، محصول یا تحویل رایگان از فروشگاه آنلاین را برنده شوند. این کمپین به مدیران برند کمک کرد تا ضمن تبلیغ محصولات خود در قالب یک فراخوان جذاب و گیرا، موجب هدایت افراد به وبسایت Dermosil شوند.

۴. فر‌های «Ooni»: فر مناسب خود را پیدا کنید
یک شرکت سازنده فر‌های گازی و زغالی به نام «Ooni»، با انجام یک تست روانشناسی جذاب و سرگرم کننده به شرکت کنندگان کمک کرد تا با توجه به نیاز‌ها و شرایطشان، فر مناسب خود را پیدا کنند. کمپین فوق منجر به افزایش آمار فروش شد زیرا فر‌های این شرکت می‌تواند هم هدیه ای عالی برای روز ولنتاین به شمار رفته و هم ابزاری مفید جهت جمع آوری داده‌های اطلاعاتی باشد. پاسخ‌های داده شده از سوی افراد وسیله کمکی خوبی برای تیم بازاریابی بود تا در ارسال ایمیل‌های شخصی سازی شده یا برگزاری کمپین‌های جدید نتیجه ای عالی و شگفت انگیز بگیرند.

www.thecrum.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا