گزارش

راه جذب نوجوانان و جوانان به سوی برند‌ها

امروزه دیگر تقریبا هر کسب و کاری می‌داند که نسل Z یا همان نوجوانان و جوانان یازده تا بیست و شش ساله بزرگ ترین بخش جامعه جهانی را تشکیل می‌دهند. با این حال، هنوز بسیاری از برند‌ها نتوانسته اند در رسانه‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان را به سوی خود جذب کنند. برای جلب توجه نسل z، رسانه‌های اجتماعی بهترین مکان برای بازاریابی و تبلیغات به شمار می‌روند اما قبل از هر چیز و تلاش برای جذب آن‌ها باید درک عمیق تری از نسل z پیدا کرده و به این شناخت برسیم که نقش آن‌ها در توسعه کسب و کار چرا آنقدر مهم است.

نسل z چیست؟

به متولدان بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ میلادی نسل z می‌گویند. تقریبا ۲۶ درصد از جمعیت جهان را نوجوانان و جوانان یازده تا بیست و شش ساله تشکیل می‌دهند. طبق اطلاعات دریافتی، ۲ میلیارد نفر در جهان در این گروه جمعیتی قرار می‌گیرند. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که نسل z باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی برند‌ها در رسانه‌های اجتماعی را به خود اختصاص دهند. این نوجوانان و جوانان لقب بزرگ ترین قشر تحصیل کرده را در میان نسل‌های مختلف به خود اختصاص داده اند. با توجه به این موضوع که بخش عمده‌ای از عمرشان در فضای آنلاین سپری شده، احتمالا آن‌ها بسیار باهوش تر از پیشینیان شما خواهند بود. نسل z ترجیح می‌دهد تا به جای صحبت رو در رو با مستقیم از طریق تلفن یا ایمیل، با برند‌ها و سایر کسب و کار‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته باشند. همین موضوع برقراری ارتباط با آن‌ها را کمی سخت می‌کند. در ادامه بیایید ببینیم که برای برقراری ارتباط با این گروه مهم چه مراحل مهمی را باید طی کرد: بر روی یک نوع محتوای بصری جذاب تمرکز کنید.

نسل z نسل اینترنت بوده و قبل از هر نوع تبلیغات و بازاریابی، به عنوان یک کسب و کار دوراندیش باید آن‌ها را درک کنید. داده‌های اطلاعاتی دریافتی حکایت از آن دارند که ۶۲ درصد از نسل z روزانه از اینستاگرام استفاده کرده و ۶۰ درصد از آن‌ها نیز یوتیوب را به بقیه ترجیح می‌دهند. این به معنای گشت و گذار میان پست‌ها و استوری‌ها در اینستاگرام و تماشای ویدئو در یوتیوب خواهد بود. این جستجو‌ها بخش عمده ای از زندگی روزمره نوجوانان و جوانان را تشکیل می‌دهند. اولویت برای نسل z، ویدئو‌های کوتاه است بنابراین بازاریابان باید محتوایی در ابعاد استوری و Reel های کوتاه تولید کرده و این قبیل پلتفرم‌های بصری را در استراتژی‌های تبلیغاتی خود بگنجانند. وقتی نوبت به جذب مشتریان نوجوان و جوان می‌رسد، ویدئو و محتوای بصری کوتاه باید در اولویت قرار گیرد. همان طور که قبلا اشاره شد، نسل z تحصیلکرده ترین و احتمالا باهوش ترین قشر جامعه را تشکیل می‌دهند. آن‌ها در تلاشند تا چیز جدیدی یاد بگیرند. به همین دلیل این نسل مایل است با برند‌ها در رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته باشد. انجام نظرسنجی در توییتر و اینستاگرام به شکل‌های مختلف می‌توانند به شما در مسیر افزایش تعامل با نسل z کمک کنند.

در ادامه این کار منجر به تشویق مخاطب به تصمیم گیری برای خرید خواهد شد.خود را به روز نگه داشته و از ترند‌های داغ عقب نمانیدظهور سریع نسل z باعث شده تا احساس نیاز به آشنایی با ترند‌های داغ برای جذب آن‌ها بیش از پیش احساس شود. نسل z هر لحظه و به هر شکل ممکن با تلفن‌های هوشمند، تبلت و کامپیوتر‌های خود به اینترنت وصل هستند. آن‌ها از به اشتراک گذاشتن نظرات خود با دیگران هیچ ترسی به دل راه نداده و از تجربیات جدید استقبال می‌کنند. اگر بنا به هر دلیل با ترند‌های داغ آن‌ها پیش نروید، احتمالا فرصت‌های فروش و جذب نوجوانان و جوانان امروزی را از دست خواهید داد. در صورت امکان طنز و شوخی را وارد زبان خود کنیدمی‌دانیم که همه برند‌ها آنقدر خوش شانس نیستند که بتوانند شوخ طبعی را وارد زبان خود کنند اما حد اقل واضح است که برند‌ها باید در تعامل با مشتریان غیر قابل پیش بینی رفتار کنند.در نهایت این روز‌ها اگر به عنوان یک برند آینده نگر قصد جذب نوجوان و جوانان را دارید بهتر است دست به کار شوید تا فرصت از دست نرفته است.

www.imbibe.in

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا