گزارش

چه عکس‌هایی فروش کمپین را تضمین خواهند کرد

برند‌ها می‌توانند با انتخاب عکس‌ها و تصاویر مناسب برای کمپین‌های تبلیغاتی خود در سال ۲۰۲۴، ارتباط با مخاطبان را توسعه دهند. در سال جاری میلادی همچنان عکس‌ها ابزار بازاریابی مفید و موثر برای برند‌ها به شمار می‌روند. از بنر‌های تبلیغاتی موجود در وبسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی گرفته تا ایمیل‌ها و ویدئو‌های جذاب از لحاظ بصری، شرکت‌ها  به دلیل انعطاف پذیری، مقرون به صرفه بودن و پتانسیل بالا جهت ایجاد حس اعتماد و جلب توجه افراد، از عکس برای تبلیغ هویت، محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. در ادامه به شرح ترند‌هایی می‌پردازیم که انتخاب عکس مناسب و جذب مشتری را به دنبال خواهد داشت:

  1. هایپررئالیسم

اهداف: انتقال این پیام به مخاطب که در صورت استفاده از محصول مورد نظر مخاطب چه حسی را تجربه خواهد کرد. در ادامه با نگاهی جدید به چیز‌های معمولی، باعث جلب توجه بیننده به سوی خود می‌شوید.

محل استفاده: عکس‌های قهرمان محور، تبلیغات تک تصویری و وبسایت‌هایی که در آن‌ها کالا‌هایی با کیفیت بالا توزیع می‌گردند. هدف از بکارگیری تکنیک هایپررئالیسم در عکاسی نمایش چیز‌هایی است که مخاطب بدون استفاده از یک سری تجهیزات خاص قادر به درک آن‌ها نیست. این ژانر همچنین شامل تصاویری می‌شود که به لطف ترکیبی بسیار متنوع از اطلاعات بصری (رنگ‌ها یا جزئیات)، همه چیز آشنا و در عین حال سورئال به نظر خواهد رسید. اگر قصد دارید به مشتریان آنلاین خود ثابت کنید که برند شما چیزی برای پنهان کردن ندارد، رویکرد فوق کاملا جواب خواهد داد. عکس‌های فراواقعی (Hyperrealistic) به دلیل پالت‌های رنگ روشنشان، توجه مخاطب را به سوی خود جلب خواهند کرد بنابراین بهتر است آن‌ها را بر روی نمایشگر‌هایی با کیفیت بالا در فروشگاه‌های آفلاین یا پوستر‌های تبلیغاتی نمایش دهید.

  1. کنتراست تک رنگ

اهداف: کاربر بر روی پیام برند متمرکز شده و آن را به خاطر خواهد سپرد.

محل استفاده: برندینگ، ویدئو‌های ساخته شده از تصاویر ثابت و طراحی وبسایت با تصاویر زیاد.

عکس‌های تک رنگ وقتی کنار عکس‌های رنگارنگ با همان سبک و اندازه قرار می‌گیرند، به ندرت به آن‌ها توجه خواهد شد بنابراین برای فید‌های خبری یا جذب کاربر در رسانه‌های اجتماعی مناسب نیستند. در عوض، کنتراست تک رنگ در تبلیغات چاپی، طراحی بسته بندی محصول یا صفحات وبسایت مینیمال خوب جواب خواهد داد. علاوه بر این، امسال چنین ژانری یک نوع رنسانس در قالب عکاسی تک رنگ با کنتراست بالا را تجربه می‌کند. در همین راستا تصاویر ملاقات دو رنگ سفید خالص با سیاه خالص بسیار چشمگیر و جذاب به نظر خواهند رسید. تصاویر تک رنگ در شبکه‌های اجتماعی نیز محبوب خاص و عام است، جایی که در کنار سیاه و سفید، رنگ روشن دیگری نظیر زرد، قرمز یا آبی، ظاهری شاخص و قابل توجه به عکس مورد نظر می‌دهد. شما می‌توانید از تکنیک فوق برای تاکید بر روی جزئیات محصول، لوگو یا رنگ‌های برند بهره ببرید.

  1. تجمل گرایی از نوع ساده و بی حاشیه

اهداف: تاکید بر روی این موضوع که محصولات شما خاص و ممتاز هستند. محتوای خود را از لحاظ بصری جذاب کنید تا کاربران تشویق شوند حسابتان را فالو کنند.

محل استفاده: سبک کلی پروفایل در رسانه‌های اجتماعی، وبسایت یا کاتالوگ محصولات. کمپین‌های بازاریابی با هدف جذب مشتریان خاص و برجسته. ترند تجمل گرایی از نوع ساده و بی حاشیه با خلاقیت گره خورده و در سرتاسر جهان محبوب و پر طرفدار است. کاربران رسانه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ #oldmoney به دنبال لذت بردن از این گونه تصاویر هستند. ترکیب زیبایی شناسی مینیمالیستی، رنگ‌ها و بافت‌های ملایم با ردی از گذر زمان سبک فوق را می‌سازد. هر کدام از این عناصر را می‌توان در عکس‌های تجملاتی ساکت و خاموش مشاهده کرد. کافیست برای لحظه ای در نظر بگیرید که عکس‌هایی از این نوع چگونه با محصولات با کیفیت و درجه یک ست می‌شوند. با این وجود، چنین ترکیبی از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و گاهی اوقات همین تضاد و تعارض احتمالا کاربر را گیج و سردرگم خواهد کرد.

  1. تحریک احساسات به کمک کاتالوگ

اهداف: برانگیختن حس نوستالژی و برقراری ارتباط مثبت میان مخاطب و برند یا محصول خود.

محل استفاده: تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، طراحی بسته بندی محصول و کمپین‌های تبلیغاتی برای هدف قرار دادن نسل هزاره. امروزه عکاسی آنالوگ مجددا میان مردم محبوب شده اما این بار عکاسان به جای استفاده از دوربین‌های آنالوگ و کاملا مکانیکی، دست به خلق یک سری تصاویر دیجیتالی با لباس‌ها و دیگر تفریحات دهه‌های هفتاد، هشتاد و نود میلادی یا به عبارتی با تم قدیمی زده اند. این نوع تصاویر در بیشتر موارد به فرهنگ خیابانی آن زمان اشاره می‌کنند. این ترند با پدیده جهانی دیگری موسوم به «زندگی خیابانی به سبک دهه‌های گذشته» از جمله بازی با اسکیت برد یا خلق آثار گرافیتی همزمان شده است. اصول و مبنای این سبک عکاسی را بازگشت به حس خوب پالت‌های رنگ قدیمی، نور پراکنده و بافت‌هایی تشکیل می‌دهند که روایتگر زیبایی‌های دهه هشتادی میلادی هستند. به عنوان یک ابزار بازاریابی موفق، تصاویر به سبک عکاسی آنالوگ، برای برقراری ارتباط با مخاطبانی که دوران کودکی یا نوجوانی خود را در دهه‌های آخر قرن بیستم تجربه کرده اند، جذاب و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. با این حال، نسل زد نیز به چنین تصاویری واکنش مثبت نشان داده و کنجکاوند که بدانند جوانی والدینشان به چه شکل سپری شده است.

  1. خلاقیت تقویت شده با هوش مصنوعی

اهداف: سرعت بخشیدن به روند تولید؛ بازی با سبک‌ها و واقعیت‌‌ها

محل استفاده: ارتباطات مستمر در رسانه‌های اجتماعی، نمونه سازی، تست طراحی رابط کاربری، کمپین‌‌های کوتاه مدت و پروژه‌های خلاقانه.

بهتر است تا دیر نشده با این واقعیت روبرو شویم که هوش مصنوعی مولد به سرعت درحال تغییر صنعت بازاریابی و تبلیغات بوده و فوایدی نظیر تسریع فرآیند تولید محتوا و صرفه جویی در زمینه بودجه افراد را تشویق می‌کند تا هر روز بیشتر از دیروز از این فناوری کاربردی بهره ببرند. در کنار آن، ادیت و ارتقاء کیفیت تصویر به کمک هوش مصنوعی در مقابل حملات سایبری نیز مدیران شرکت را راضی به استفاده از این نوع تکنولوژی ویژه و کاربردی خواهد کرد. در ادامه پردازش به وسیله هوش مصنوعی بدان معناست که شما به طور خودکار امکان اعمال ترکیبی از فیلتر‌های مختلف را به دست می‌آورید. به لطف وجود همین فیلتر‌ها، همگام با تغییر سبک زندگی، فصول و سلایق می‌توانید به سادگی چیدمان را عوض کنید. به این ترتیب کار‌های ساده به هوش مصنوعی سپرده شده و افراد بر روی کار‌های پیچیده تر تمرکز خواهند کرد.

  1. روایت سینمایی

اهداف: کمک گرفتن از روایت سینمایی به کاربران کمک می‌کند تا بهتر از قبل با محصولاتتان آشنا شده و پیام‌های ارسالی از سوی شما را در اینباکس خود حفظ کنند. همین روایت بصری موجب جذب افراد و کاربران خواهد شد.

محل استفاده: کمپین‌ها در رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا مبتنی بر آموزش الکترونیکی، حضوری، شرح اطلاعات مربوط به محصول و بنر‌های تبلیغاتی. مخاطب معمولا با داستان همراه شده و اگر خط داستانی منسجم باشد، همه چیز را بهتر از قبل به یاد خواهد آورد. روایت سینمایی رویکردی است که در آن عکاس با استفاده از یک تصویر یا به ندرت مجموعه ای محدود از عکس‌ها، داستانی را تعریف می‌کند. عکاس فریم‌ها را با نماد‌ها و جزئیات تداعی کننده ترکیب نموده و به کمک نور و ترکیب بندی عالی پیام را به بهترین شکل ممکن به بیننده منتقل می‌کند. آن دسته از کمپین‌هایی که از روایت سینمایی بهره می‌برند، شانس زیادی برای وایرال شدن دارند. همین امر باعث می‌شود تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. توجه به اصل زیبایی شناسی در قالب روایت سینمایی در ادامه به شما کمک می‌کند تا ضمن تاکید بر روی ارزش‌های شرکت خود، داستان را به شکلی جالب و سرگرم کننده شرح دهید.

  1. فراباینری

اهداف: برند خود را به عنوان یک برند مترقی، دموکراتیک و لیبرال عرضه کنید. با حمایت از ارزش‌های اجتماعی نظیر برابری جنسیتی و شکستن کلیشه‌ها، احترام کاربر را به دست آورید.

محل استفاده: کمپین‌هایی که مخاطبان جوان تر مثلا نسل زد را هدف قرار می‌دهند، رسانه‌های اجتماعی، برندینگ کلی و راه اندازی محصول جدید البته در صورتی که از نظر جنسیتی خنثی باشد. عکاسی تک جنسیتی، کلیشه‌های مربوط به رنگ‌ها، ژست‌ها و ویژگی‌های جنسیتی را نقض می‌کند. ایده اصلی این است که یک فرد به عنوان یک مدل با پیشینه ای منحصر به فرد به تصویر کشیده شود. ژست‌های طبیعی، تصاویر کلوزاپ و استایل تار و مبهم عناصر کلیدی این ترند را تشکیل می‌دهند. آن گروه از برند‌هایی که محصولات تک جنسیتی تولید کرده و در مورد استفاده از محصولاتشان هیچ حد و مرز زنانه و مردانه ای وجود ندارد، از عکاسی فراباینری بیشترین بهره را خواهند برد. تصاویری از این نوع، در رسانه‌های اجتماعی، بنر‌های تبلیغاتی و وبسایت‌ها خوب جواب داده و موجب موفقیت برند‌های مختلف خواهند شد.

در نهایت به هیچ وجه اجازه ندهید تا ترند‌های عکاسی شما را محدود کنند، بلکه برعکس به آن‎ها به عنوان نقطه عطفی برای تلاش خلاقانه نگاه کرده و دست کمشان نگیرید. ترکیب سبک‌های مختلف عکاسی حتما در زمینه جذب مخاطب موثر خواهد بود.

www.thedrum.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا