خبر

بررسی رفتار دهه ۷۰ و ۸۰ در پساکرونا (۱)

ام بی ای نیوز: مدت ها پس از پایان قرنطینه، تاثیر کووید-۱۹ بر روی اقشار مختلف جامعه همچنان مشهود خواهد بود. در موردی تقریبا نادر، این بار هیچ کس دقیقا نمی داند که چه آینده ای برای جهان رقم خواهد خورد. یقینا، ما شاهد اتفاق های بزرگی از جمله حادثه یازدهم سپتامبر و بهار عربی بوده ایم اما کانون هر یک از آن ها را یک منطقه خاص تشکیل می دادند، حال آن که این همه گیری یک تجربه جمعی واقعی است که همه جهانیان آن را احساس کردند.دو سال پیش، یک محقق شرکت رسانه ای «شبکه Dentsu Aegis» را به قصد تشکیل اجتماعی شامل ۱۵۰ جوان خلاق با یک رویکرد خاص ترک کرد که در فرهنگ و خلاقیت ریشه دارد. ماموریت این گروه ایجاد فرصتی برای شکوفایی پتانسیل خلاقانه جوانان است.با هدف انداختن یک نگاه اجمالی به کشفیات پیش رو، اعضای این انجمن با اقشار مختلف جامعه و پروفسور «بن وویر»، استاد روانشناسی و علوم رفتاری در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن مشاوره و نتیجه آن را در قالب تازه ترین گزارش خود موسوم به «آینده پسا کرونا» منتشر کردند که به شرح ۱۰ گرایش رفتاری کلیدی جهت کمک به برند ها برای هدایت و حرکت در دنیای جدید می پردازد. در ادامه به ذکر سه نمونه از گرایشات برتر در این زمینه می پردازیم:وضعیت خرده فروشی در جامعهتعطیلی طولانی فروشگاه ها و پاساژ ها مصرف کنندگان را مجبور کرده است تا در عادت های خرید همیشگی و ریشه دار خود تغییر به وجود بیاورند. حتی قبل از قرنطینه نیز احتمالا جوانان بیش از دیگران از خرید آنلاین استقبال می کردند. شیوع کرونا فقط به تسریع این روند کمک کرده است. بسیاری از جوانان از خرید برخی کالا های خاص به طور آنلاین به خرید بیشتر اجناس مورد نیاز خود از طریق اینترنت روی آورده اند. این حرکت همچنان به چشم می خورد.اگرچه اینترنت فرآیند خرید را آسان تر کرده است، اما یک سری عناصری در خرید حضوری وجود دارند که خرید و فروش الکترونیکی فاقد آن ها است. اساسا، تعامل اجتماعی، پویایی گروهی و ظرافت های درون فروشگاهی: مثل عکس العمل دوستتان هنگام پوشیدن یک پیراهن جدید یا رفتن به رستوران «ناندو». به طور سنتی، سفر آنلاین مشتری بر روی فرد تمرکز می کند. به هر حال، با توجه به پتانسیل استفاده نشده خرید و فروش در رسانه های اجتماعی، برند های فعال در عرصه تجارت الکترونیکی باید ادغام فعالیت های گروهی با سفر آنلاین فعلی کاربر را در نظر بگیرند تا بتوانند امکان کسب یک تجربه غنی تر برای مشتری را به وجود آورند. این به معنای مهار تاثیر فراوان ارتباط همتا به همتا (peer-to-peer) و تبلیغات دهان به دهان است.اعطای هدایا در شبکه های اجتماعی از قبل در آسیا رایج بوده است. کاربران در «Douyin»، نسخه چسنی «Tik Tok»، در تعطیلات سال نو ۲۰۲۰ چینی، مبلغ ۲۹۰ میلیون دلار در قالب پاکت های نامه قرمز مجازی هدیه دادند. خیلی زود، اروپای غربی و آمریکای شمالی توانستند در همین مسیر حرکت کنند. Tik Tok یک قابلیت جدید خرید و فروش الکترونیکی به نام «ایما و اشاره های کوچک» (Small Gestures) را عرضه کرده است که به کاربران اجازه ارسال هدایای رایگان و مجازی به یکدیگر از میان طیف وسیعی از گزینه های ارائه شده توسط برند های شریک داخل نرم افزار را می دهد. شرکت آرایشی و بهداشتی «نیکس» (NYX) از مدت ها قبل این فرصت را برای کاربران وفادار خود فراهم کرده است تا از طریق Tik Tok یک کارت هدیه ۵ دلاری برای مخاطبین خود بفرستند. در ادامه یک شرکت تولید کننده لاک ناخن در ایالات متحده آمریکا ۸ هزار عدد از محبوب ترین لاک های خود را رایگان به افراد مختلف اهداء کرد. این ویژگی جدید بخشی از یک رنسانس قرنطینه محور در حوزه اعطای هدایا در شبکه های اجتماعی به شمار می رود.mbanews.ir-مرضیه فروتنwww.campaignme.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا