خبر

بهترین آگهی ­های تبلیغاتی روز پدر (۲)

ام بی ای نیوز: در ادامه روند بررسی بهترین آگهی­ های تبلیغاتی روز پدر در سرتاسر جهان به شرح موارد باقیمانده می­پردازیم:

این آگهی تبلیغاتی فقط مخصوص پدر­ها نیست: Dove Men+Careطیف گسترده محصولات بهداشتی Dove Men + Care اغلب اوقات تبلیغات تلویزیونی مناسبی را برای روز پدر تدارک می­بینند. این نوع تبلیغات اکثرا به طور غیر رسمی بر روی مراقبت پدران از فرزندانشان تمرکز می­کنند. به اعتقاد «یان کروچ» از مجله «نیویورکر»، از دیدگاه یک برند، این کار منطقی به نظر می­رسد. خرید کرم مرطوب کننده برای پدرتان، حکایت از صمیمیت و نزدیکی عاطفی بین پدر و فرزند دارد. در سال ۲۰۱۷، این برند یک ویژگی جدید را به کمپین روز پدر خود افزود. ایده پشت آگهی تبلیغاتی این بود که لزوما همیشه مردان با نفوذ در زندگی ما را فقط پدرانمان تشکیل نمی­دهند.

در این آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای، Dove Men + Care از نقش تاثیرگذار معلمان، عمو­ها، دایی­ها، مربیان و پدربزرگ­ها تقدیر به عمل می­آید. در قالب یک حرکت شجاعانه، صرف نظر از تاکید بر روی پویایی یک خانواده مدرن، این واقعیت به تصویر کشیده می­شود که محبت پدری را می توان در انسان­های دیگری به غیر از پدر، جست و کشف کرد.سپس در سال ۲۰۱۸، برند یک قدم جلوتر رفت و از مرخصی زایمان پدران در سرتاسر جهان حمایت کرد. راه اندازی یک وبسایت اختصاصی «resource-hub» (یک صفحه در وبسایت حاوی فهرستی از پیوند­ها و منابع مفید برای یک موضوع خاص) به مردان در مورد گرفتن مرخصی بعد از زایمان، کمپین هشتگ محور و تبلیغات ویدئویی در این زمینه توصیه­هایی را ارائه می­دهد. در ادامه شرکت مادر آن، یونیلور، تصمیم گرفت تا پایان سال ۲۰۱۹ حداقل به مدت سه هفته به پدران جدید خود مرخصی استحقاقی بدهد (اگرچه هنوز تا میانگین مرخصی زایمان برای پدر­ها در کشور­های منطقه اسکاندیناوی فاصله دارد).براندازی کلیشه­ هااگر بخواهیم صادقانه برخورد کنیم، غالبا با اندشیدن به تبلیغات روز پدر، یک سری حرف­ها و تصاویر کلیشه ای به ذهن می­آید. همان طور که پیش از این گفتیم، حس پدری فقط در پدر خلاصه نمی­شود پس چرا باید تصور کنیم که همه پدر­ها شبیه به هم هستند. این نوع تفکر ایده اولیه کمپین تبلیغاتی #MakeAMoment را تشکیل می­دهد. کمپین فوق به سفارش شورای تبلیغات و مرکز اطلاعات ملی احساس مسئولیت پدری (ان آر اف سی) راه اندازی شده است.این کمپین تبلیغاتی از طریق کانال­های مختلف با تشویق پدران به وقت گذاشتن برای فرزندانشان، از کلیشه­ های جنسیتی سرپیچی کرد. وقت گذراندن با بچه­ ها می­تواند در رقصیدن با آن­ها یا شستن موهایشان خلاصه شود. در حقیقت، چنین کمپینی با رد کلیشه­ ها لحظاتی را برای انسان تداعی می­کرد که اکثر پدر­ها در زندگی واقعی با آن­ها آشنا بودند.به همین ترتیب، انعکاس نقش چند وجهی پدر در تربیت فرزند، می­تواند یک استراتژی برنده به شمار رود. کریستین میشل کارتر، استراتژیست در حوزه بازاریابی، در گفتگو با فوربس، براندازی کلیشه ­های جنسیتی را توصیه می­کند. او می­گوید: «دلسرد نشوید. محتوای خنده دار، هوشمندانه یا هنری و خنثی از دیدگاه جنسیتی تولید کنید. برای مثال پدری را نشان دهید که با پیراهنی به رنگ صورتی بر تن، در کنار فرزندانش مشغول کشیدن ستاره و رنگین کمان بر روی کاغذ، دیده می­شود. نکته ساده و در عین حال مهم آن است که هنگام ساخت آگهی­ های تبلیغاتی به مناسبت فرا رسیدن روز پدر، نسبت به کلیشه­ های کهنه و پیش پا افتاده، از خود حساسیت نشان دهید. گاهی اوقات شکستن تابو یا نمایش واقعیت می­تواند ارزشمند و پر ثمر باشد.

فقدان ظرافت اما چشمگیر: نایکآیا تایگر وودز را به یاد می­آورید؟ او در عین شکوه و بزرگی، شگفت انگیز و قابل ستایش بود. این ستاره جهانی محبوب و تماشایی، با سرپیچی از مفاد قرارداد و کنوانسیون، طیف وسیعی از طرفداران گلف را با این ورزش آشنا کرد که تنها تلاش او باعث شد تا مردم به این ورزش جذاب و فرح انگیز اهمیت بدهند. او همچنین یکی از سفرای نایک بود. بنابراین وقتی مشخص شد که زندگی شخصی اش دستخوش چه فاجعه ای قرار گرفته است، آگهی تبلیغاتی زیر کمک کرد تا این سوپر استار دنیای گلف بار دیگر خود را در دل مردم جا کند.این آگهی تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار ذهن شما را درگیر خود می­کند. برخی افراد در این ویدئوی تبلیغاتی موفق به کشف نکات مثبتی شدند که ذکر آن­ها خالی از لطف نیست: «این آگهی تبلیغاتی شاید چندان عالی و تمام عیار به نظر نرسد اما صدای پدر تایگر، یعنی «ارل»، به ما یادآوری می­کرد که حداقل او به خوبی از عهده انجام وظایف پدرانه خود برآمده است.»mbanews.ir-مرضیه فروتنwww.bannerflow.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا