گزارش

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی در سال ۲۰۲۳

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴، نگاهی به بهترین کمپین‌های تبلیغاتی سال گذشته انداخته و به طور خلاصه به بررسی آن‌ها در قالب مقاله زیر می‌پردازیم:
در سال ۲۰۲۳ به نظر می‌رسید که هوش مصنوعی کاملا بلوغ پیدا کرده و با وجود ترسی که در مورد آینده آن وجود دارد، به همان اندازه مورد تجلیل نیز قرار گرفته است. همگی شاهد بودیم که بحران افزایش هزینه زندگی بر روی مشتریان، شرکت‌ها و برند‌ها به طور یکسان تاثیر گذاشته است. در این میان فیلم باربی اکران و به زودی به موضوع بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی تبدیل شد.

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی در سال ۲۰۲۳

۱_همکاری لویی ویتون با یایویی کوساما
سال ۲۰۲۳ با مشارکت هنرمند محبوب ژاپنی، یایویی کوساما، شروع شد. به این ترتیب، نتایج این همراهی در قالب بیلبورد‌های تبلیغاتی سه بعدی، یک پاپ آپ به سبک موزه، مجسمه‌های بادی غول پیکر و نسخه‌های رباتیک در شهر‌های توکیو، پاریس و نیویورک مشاهده گردید. با وجود تردید‌های فراوان درباره عبور از حد و مرز‌های تعریف شده، غیر ممکن بود که چنین موفقیت بزرگی را نادیده بگیریم.

۲_هاینز: کلاهبرداری با سس کچاپ :

سس کچاپ هاینز در قالب یک کمپین تبلیغاتی درخشان جدید، محصول آژانس تبلیغاتی «Rethink»، بر روی تمایلات وسواس گونه طرفدارانش متمرکز شد. مقدمه این کمپین یک آگهی تبلیغاتی چاپی بود که در ماه مارس بی سر و صدا محبوبیت فراوان برند را از طریق عکس‌هایی نشان می‌داد که کارگران رستوران در حال پر کردن مجدد بطری‌هایی سس کچاپ هاینز با یک جایگزین ارزان تر شکار شده بودند.

۳_کوفته ماموت، آژانس تبلیغاتی «Wunderman Thompson»:

آژانس تبلیغاتی «Wunderman Thompson»، همیشه به خاطر ارائه مفاهیم پیشگامانه برای تشویق مردم به گفتگو درباره ایده‌های پیچیده معروف است. در قالب این کمپین تبلیغاتی کوفته ای تهیه شده از گوشت آزمایشگاهی ظاهرا دی ان ای یک ماموت پشمالو را داشت. کمپین تبلیغاتی فوق با هدف آگاهی رسانی در مورد شروع به کار یک استارتاپ گوشت مرغوب استرالیایی موسوم به «Vow»، توجه همه مطبوعات در سرتاسر جهان را به سوی خود جلب کرد زیرا همگی دوست داشتند بفهمند موضوع آگهی تبلیغاتی چیست.

۴_فیات: عملیات بدون رنگ خاکستری:

تبلیغات برند‌های فعال در صنعت خودرو در سال‌های اخیر به حدی شبیه به هم شده که تشخیص یک برند از برند دیگر غیرممکن به نظر می‌رسد. کمپین تبلیغاتی فیات در ماه ژوئن در قالب یک شیرین کاری جدید نفسی تازه به این عرصه دمید. ماجرا از این قرار بود که فیات با غوطه ور کردن یک خودروی خاکستری در یک محفظه رنگ نارنجی، تحت مدیر عاملی «اولیویه فرانسوا»، از طیف رنگی جدید محصولات خود رونمایی کرد. این کمپین تبلیغاتی در میان مخاطبان نیز بسیار محبوبیت یافت.

برای مشاهده این ویدیو روی این لینک کلیک کنید: https://youtu.be/9X69fdGGWUw

۵_چای یورکشایر: چمدانهایتان را پر کنید:

موسیقی در سال ۲۰۲۳ بازگشت قدرتمندی به دنیای تبلیغات داشته و برند‌ها جهت ایجاد نوعی حس شادی و خوش بینی در میان مخاطبان که سالی سخت را می‌گذراندند، از آهنگ‌هایی با همین تم کمک گرفتند. برند‌هایی از جمله مک دونالد، از موزیک‌های قدیمی و نوستالژی برای جذاب تر ساختن کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کردند و همین موضوع موجب گردید تا سال ۲۰۲۳ به سال موزیک ویدئوی برند تبدیل شود. ترکیب ورود غیر منتظره چای یورکشایر به این عرصه با پس زمینه موزیکی از استودیو ضیط موسیقی «Ninja Tune» و مشارکت آژانس تبلیغاتی «Lucky Generals»، برای تابستان ترانه ای شاد و هیجان انگیز سرود.

برای مشاهده ویدیو روی این لینک کلیک کنید: https://youtu.be/9X69fdGGWUw

۶_باربی
همکاری شرکت اسباب بازی «Mattel» با استدیو فیلمسازی «Warner Bros» به ماه‌ها انتظار برای اکران باربی پایان
داد. در نهایت اکران فیلم در ماه جولای امید استفاده از آن در عرصه بازاریابی را زنده نگه داشت. در ادامه شهرت فراوان سازنده و کارگردان فیلم به برند‌های بزرگی از جمله «Airbnb» اجازه داد تا از محبوبیت فیلم استفاده کرده و در راستای نیل به اهداف تبلیغاتی از آن بهره ببرند. زمانی که رسانه‌ها همزمان با اکران فیلم حماسی «اوپنهایمر»، محصول کریستوفر نولان با موضوع بمب اتم و در کنار آن، پرده برداری از فیلم «باربنهایمر»، جلوی پخش هر دو را گرفتند، کمی شانس بیشتر نصیب این فیلم شد.

برای مشاهده ویدیو روی این لینک کلیک کنید: https://youtu.be/8xJmadUs26Q?si=WEW42-z5wLKunrLF

۷_آیکیا: زندگی همیشه به زیبایی کاتالوگ‌های برند نیست:

آیکیا با همکاری آژانس تبلیغاتی «Try» نروژ نشان داد که زندگی همیشه به زیبایی کاتالوگ‌های برند نبوده و گاهی اوقات انسان‌ها و حیوانات خانگی اشان به روش‌های عجیب و غریب مبلمان آیکیا را به دقت مورد آزمایش قرار می‌دهند. این آزمایش‌ها گهکاه نتایج خوب و جالبی به دنبال نداشته و خرابکاری پیش می‌آید.

برای مشاهده ویدیو روی این لینک کلیک کنید: https://youtu.be/gpEwH7Rotto 

۹_شرکت خرده فروشی لباس «JD Sports»: کیسه‌هایی برای همه لحظات زندگی:

آگهی تبلیغاتی جدید JD Sports با موضوع کریسمس، به طرز ماهرانه ای جایگاه برند را در میان جوانان انگلیسی به خوبی به تصویر می‌کشد. تعریف و تمجید از کیسه‌های خرید بند دار نمادین این خرده فروشی، دستمایه چنین آگهی تبلیغاتی جذابی شد.

برای مشاهده ویدیو روی این لینک کلیک کنید: https://youtu.be/41zfY_Vv4cc?si=bK8WeScEfEGxom_J

۱۰_اپل: مهربانی همه جا را دل‌انگیز می‌کند:

مشارکت با آژانس تبلیغاتی «TBWA\Media Arts Lab»، موجب گردید تا اپل ادعای ساخت بهترین و جذاب ترین آگهی تبلیغاتی کریسمس را که قبلا مطرح کرده بود، امسال نیز مثل همیشه جامه عمل بپوشاند. ترکیب تصاویر زیبای انیمیشنی از نوع استاپ موشن با ویدئو‌های اکشن و زنده، داستانی دلگرم کننده ساخت که همه را دعوت به مهربانی می‌کرد.

برای مشاهده ویدیو روی این لینک کلیک کنید: https://youtu.be/Rbdy6ITVnu8

www.creativereview.co.uk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا