خبر

تلاش برای از بین بردن کلیشه‌های جنسیتی

پسری که پدرش را از دست داده است، به یک فضایی قوانین مرد بودن را می‌آموزد؛ تمام قوانین مردانه‌ای که می‌شناسیم، از شیوه‌های لباس‌پوشین و راه رفتن تا اصلاح کردن. او سپس از فضایی می‌پرسد «آیا پدرش را که احتمالا یک فضانورد بوده در فضا ندیده است» و وقتی در پاسخ، با نگاه غمگین او مواجه می‌شود، تصویری که در ذهنش بوده در هم می‌شکند و می‌پذیرد که «واقعیت این است که، تنها یک راه برای مرد بودن وجود ندارد.»
این ویدیوی سه دقیقه‌ای می‌خواهد با کلیشه‌های جنسیتی مبارزه کند و برای این کار ترکیب احساسات برانگیزاننده و طنز را کنار هم می‌گذارد.

پسربچه که در ابتدا با جدیت باور دارد که مردها حتما جور خاصی لباس می‌پوشند یا جور خاصی راه می‌روند، در جایی از فیلم درست بعد از این که می‌گوید «مردها نمی‌ترسند»، اعتراف می‌کند که می‌ترسد.
در این آگهی سعی شده، آنچه را که جامعه از مردها انتظار دارد، به تصویر کشیده شود و موفق هم بوده است.
ویدیو در بخش Change جشنواره‌ی Cannes Lions به نمایش درآمد و محصول شرکت Harry’s است و شیر برنزی این بخش را از آن خود کرد. Harry’s سازنده و فروشنده‌ی محصولات اصلاح است.
در این بخش آثاری شرکت می‌کنند که با خلاقیت، بخواهند تغییری در جامعه و باورهای غلط آن به وجود بیاورند. مسائلی مثل بی‌عدالتی و نابرابری جنسیتی در این حوزه قرار می‌گیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا