خبر

دنیرو؛ ستاره‌ای با کُتی به رنگ نان بیگل

ام بی ای نیوز: واربرتنز (Warburtons) در آگهی‌اش برای فروش نان‌هایش روی کمک رابرت د نیرو حساب کرده است. او یک رئیس مافیاست که می‌خواهد برنده باشد.در ویدیو د نیرو را می‌بینیم که از نیویورک به انگلیس می‌رود تا با مدیرعامل واربرتنز حرف بزند. او می‌خواهد کسب‌و‌کار خودش یعنی گودبیگلز جای بیگل‌های بولتن را بگیرد. د نیرو در این آگهی که حال و هوایی مافیایی دارد، واربرتنز را تهدید می‌کند زیرا محصول جدید واربرتنز تهدیدی برای بیگل‌های او به شمار می‌رود.

واربرتنز پیش از این هم در تبلیغاتش از سلبریتی‌هایی مانند استالونه و ماپت‌ها استفاده کرده بود تا برایش نان بفروشند. مدیر مارکتینگ برند باور دارد که به‌کار بردن چهره‌های مشهور و چاشنی طنز، راهی‌ست برای دیده‌شدن در بازار شلوغ و پرهیاهوی امروز. آنها می‌گویند بدون حضور د نیرو این کار خلاقیتی نداشت.

سال‌های گذشته برای د نیرو دشوار بوده است؛ مردی که زمانی ستاره‌ی افسانه‌ای هالیوود بود. هنوز هم آمریکا د نیرو را با گاو خشمگین، پدرخوانده‌ی ۲ و مخمصه به یاد می‌آورد.اما در این سال‌ها بودن یا نبودن د نیرو در نقش‌هایی که به او می‌رسید تفاوتی به وجود نمی‌آورد، انگار هر کس دیگری می‌توانست این نقش‌ها را ایفا کند.بسیاری از منتقدان سینمایی حضور او در این آگهی را به عنوان مرگ حرفه‌ای‌اش قلمداد کرده‌اند و گفته‌اند این ویدیو پایان کار اوست و دیگر نمی‌تواند با موفقیت به سینما برگردد. اما چیزی که فراموش شده این است که د نیرو در خاطرات ما زنده است.او در این آگهی با تمام وجود حضور دارد. پنج ثانیه‌ی اول ویدیو را ببینید؛ د نیرو مطمئن‌تر از تمام لحظه‌هایی‌ست که در این سال‌ها بوده. مساله‌ی اصلی او شاید این باشد که دیگر نمی‌داند طرفدارانش از او چه انتظاری دارند. او خودش را گم کرده استو نمی‌داند آیا باید نقش یک قهرمان پیر را بازی کند یا در کمدی های عامه پسند سرنوشتش را رقم بزند. اما آگهی واربرتنز می‌داند چطور از توانایی‌های مردی گم‌شده استفاده و او را به روزهای اوجش نزدیک کند.آگهی واربرتنز یادآور رفقای خوب د نیروست؛ زمانی که می‌درخشید.منتقدانی که د نیرو را به مضحکه می‌گیرند می‌توانند به این پرسش پاسخ دهند که آیا ترجیح می‌دهند هزار بار آگهی واربرتنز را ببینند یا این‌که به تماشای فاجعه‌ی شوتایم بنشینند که در سال ۲۰۰۲ در آن به ایفای نقش پرداخت.این را هم بگویم که این اولین بار نیست که د نیرو در یک ویدیوی تبلیغاتی ظاهر می‌شود. نخستین بار در سال ۱۹۷۰ در آگهی AMC Ambassador و تبلیغ یک خودرو حضور پیدا کرده بود.مترجم: نازنین کی‌نژادwww.marketingweek.comtwistedfood.co.ukwww.thedrum.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا