«زندگی بینقص نیست، اما پروفایل شما باید بینقص باشد». بیانیهی ماموریت استارتاپ نوظهور لایففیکر (Lifefaker)، اولین سرویس زندگی ساختگی را با هم خواندیم.
کاربران، به جای این که سختی زندگی بینقص را به جان بخرند و دنبالش باشند، حالا میتوانند فقط عکس بگیرند. وبسایت Lifefaker.com بستههای عکسِ از پیش آمادهای را به کاربران میفروشد تا در اینستاگرامشان پست کنند.
بستهها اسامی جذابی دارند: «تعطیلاتم را ببین و گریه کن»، بستهی «تعطیلاتم خارقالعاده بود، متشکرم»، «همهی چیزها مال من است»، «نگاه کن چه ناهاری داشتم». استارتاپ با کمپینی شروع به کار کرد که یکی از کاربران واقعی این وبسایت، روبی ۲۲ ساله، را نشان میداد. روبی در ویدیوی کمپین میگوید: «تا به حال به این اندازه خوشحال نبودهام.»
با این حال کسانی که به سراغ این وبسایت میروند، به هدف واقعی این پروژه پی میبرند. آنها پیغامی از سانکتوس، یک استارتاپ سلامت روان، دریافت میکنند. وبسایت به خوانندگان یادآوری میکند که همه فشار شبکههای اجتماعی را حس میکند و از عدد ۶۲درصدی مردمی استفاده میکند که هنگام مقایسهی زندگیهایشان با آنچه در فضای آنلاین میبینند، احساس ناکافیبودن میکنند. کاربران وبسایت با کلیک روی لینک Sanctus.io فیملی را میبینند که رفتارهای ناسالم در شبکههای اجتماعی و تاثیر مخربشان را بر سلامت روان و روشهای تغییر آنها را به نمایش میگذارد.
www.thedrum.com