مصاحبه

فستیزبرگر؛ رستورانی با حس نوستالژی

این روزها رفتن به کافه و رستوران ها برای برخی اقشار نوعی تفریح محسوب می شود. به همین دلیل شاهد تغییر رویکرد ساختاری و خدماتی این گروه از کسب و کارها هستیم.
به شکلی که دیگر رستوران فقط مکانی برای سفارش غذا و دریافت خدمات صرف دراین حوزه نیست، بلکه صاحبان کسب و کارهای این چنینی با طراحی دکورهای خاص و متناسب با سلیقه گروه های مشتریان و مخاطبان خود وحتی تعیین منوهایی با تنوع و قیمت های مناسب تربه چشم می خورند.
درواقع این کافه رستوران ها پاتوقی است برای دورهمی ها و گپ و گفت و گوی دوستانه در کنار صرف غذا و حتی تماشای مسابقات فوتبال که گروه های سنی جوانان را شامل می شود.
استفاده از دکورهای خاص، نورپردازی و حتی منوی متفاوت مشخصه برخی از کافه رستوران های شهر است که مخاطبان زیادی را به همین دلیل جذب می کند و نام برند آنها را از دیگران متمایز می سازد.
به همین بهانه به یکی از این نوع کافه رستوران هایی که با استفاده از خودروهای قدیمی ولوکس دکورومبلمان داخلی اش را طراحی کرده بود رفتیم.

مهران زینعلی و مجید عرب به عنوان طراح و ایده پرداز دکور و مدیریت برند “فستیز برگر” واقع در سعادت آباد در مورد ایده ی به کارگیری قطعات ماشین های قدیمی در طراحی داخلی و همچنین مدیریت و انتخاب منو و سیاست های مشتر ی مداری و…گفتگو کردند.
زینعلی می گوید: علاقه شخصی من به صنعت اتومبیل باعث شکل گیری ایده اولیه ی این طرح شد و تصمیم گرفتم قطعات خودروهای قدیمی را تهیه کنم و دردکور و مبلمان داخلی مجموعه استفاده شود.
با توجه به اینکه مخاطبان اصلی ما علاقمندان به این خودروهای خاص و البته موتور سیکلت ها هم از قشرجوان هستند و هم کسانی که روزگاری چنین خوردوهایی دراختیارداشتند، مشتریان زیادی به این علت از نقاط مختلف تهران جذب شدند و دراین مکان حس نوستالژی خوبی برایشان ایجاد می شد.
وی استفاده از قطعات و لوازم تزیینی خودروهای آمریکایی که در عصرطلایی خودروهای قدیمی گل سرسبد بودند تا پرفروش ترین خودروهای قدیمی در کافه رستوران فستیزبرگر را علاقه شخصی خود عنوان کرده و می گوید: اینجا مکانی است که مخاطبان ضمن داشتن اوقاتی آرام و شاد با خاطرات و حتی علایقشان به شکلی ملموس ارتباط برقرارمیکنند.

زینعلی گفت: استفاده ازالمان های خودروها در گوشه و کنار فضای داخلی رستوران و همچنین ابزارهای مورد استفاده در زیر میزهای شیشه ای سروغذا در این مجموعه از دیگر ایده هایی بود که مورد استفاده قرار گرفت و البته دو قسمت کاملاً متفاوت که برای جمع های خانوادگی نیز مناسب است نیز دراین مجموعه درنظرگرفته شد.
مجید عرب با مسولیت مدیریت برند، با اشاره به اینکه از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اقدامات تبلیغاتی برای معرفی بیشتر مجموعه انجام شده گفت: کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تهیه انواع غذاها و دسرها و نوشیدنی ها را می توان مهمترین تبلیغ برای یک مجموعه رستورانی عنوان کرد.او با شاره به اینکه تاکنون در راه اندازی تعداد زیادی رستوران در تهران و شهرهای مختلف همکاری داشته است گفت: استفاده از پرسنل آموزش دیده و رفتارمناسب با مشتری و همچنین کیفت غذای خوب عوامل مهمی هستند که درکنار معرفی و شناخته شدن یک رستوران در بقا و پایداری آن نیز سهم موثری دارند.
او میگوید: در مسیر معرفی و اطلاع رسانی از روش های مختلفی استفاده کردیم که برخی از آنها ساده تر اما تاثیرگذار بودند که پخش تراکت در محدوده ی اطراف رستوران و ارسال رایگاه غذا برای مشتریان است که این اقدام تاثیر خوبی در جذب مشتریان بیشترداشته است.
اودرمورد استقبال مخاطبان از این سبک دکور رستورانی گفت: مشتریان ما ازمناطق مختلف تهران هستند که علاقمند به موضوع خودروهای خارجی لوکس محسوب می شوند و ازطریق فضای مجازی با این مجموعه آشنا شدند. آنها در این مکان داخل خودروهایی که مبلمان داخلی کافه رستوران فستیز برگر را تشکیل میدهند عکس گرفته درصفحات اینستاگرام خود منتشر میکنند.
این اقدام خود نوعی تبلیغ برای مجموعه ما محسوب می شود. همچنینی ما از طریق فضای مجازی در ایام برگزاری مسابقات فوتبال از مشتریان دعوت میکینم برای تماشای مسابقه مورد نظر به خانه فوتبال رستوران ما بیایند و درفضایی شاد و سالم از آنها پذیرایی میکنیم و از طریق ال سی دی بزرگ امکان تماشای مسابقه با هیجان و درکنار سایر مشتریان برایشان فراهم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا