خبر

فیلیپس و حذف میوه ها از نقاشی های قدیمی

فیلیپس اخیرا در قالب یک کمپین با هدف تبلیغ آبمیوه گیری های خود یک اقدام تبلیغاتی جالب را در موزه “Rijksmuseum” مهندسی کرد. حرکت فوق تمرکز بر روی نقش میوه ها و سبزیجات در زندگی ما را سر لوحه اقدامات خود قرار می دهد.
دراین آگهی تبلیغاتی بازدید کنندگان بی خبر از همه جا حین تماشای آثار هنری معروف در موزه شگفت زده می شوند (در حالی که ما مطمئن هستیم که به آن ها خبر فیلمبرداری داده شده اما اتفاق دیگری در این میان رخ نداده است). این کار با حذف میوه ها و سبزیحات از سه شاهکار هنری هلندی معروف انجام می شود: “تصاویر اشیاء بی جان با گل ها و میوه ها” اثر یان فن هایسام، “تصاویر اشیاء بی جان با میوه ها در یک بشقاب چوبی” اثر آنتونی اوبرمن و “تصاویر اشیاء بی جان با پنیر” اثر فلوریس کلاسز فن دیک. بازدید کنندگان از آثار هنری شاهد حذف میوه ها هستند. در ادامه یکی از کارمندان و حاضران در موزه یک سیب را از نقاشی بر می دارد و آب آن را یا آبمیوه گیری فیلیپس می گیرد. برای ساخت یک فیلم از آگهی تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی واکنش های افراد نسبت به این اتفاق فیلمبرداری می شوند.
پیش فرض کمپین، محصول آژانس تبلیغاتی Ogilvy آمستردام، این است که میوه ها و سبزیجات سهم مناسبی از رژیم های غذایی مردم ندارند. ۸۵ درصد از اروپایی ها ظاهرا به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی خورند. آن ها همچنین متمایل به نادیده کرفتن میوه ها و سبزیجات در نقاشی ها و تصاویر اشیاء بی جان هستند. با این وجود با حذف آن ها از نقاشی ها و آثار هنری، دلتان برایشان تنگ خواهد شد.
پس از فیلمبرداری، ویدیو های “How-To” در کانال های اجتماعی به مردم در راستای تهیه آب میوه های الهام گرفته از شاهکار های هنری مخصوص به خود در خانه کمک کردند. آژانس تبلیغاتی Ogilvy لندن با مشارکت شعبه های همکار خود در سنگاپور و آمستردام پیرامون این کمپین همکاری کرد.

دست اندرکاران
آژانس تبلیغاتی: Ogilvy & Mather آمستردام
مشتری: فیلپس
شرکت فیلمسازی: CAM DAVID
آژانس فیلمسازی: We Film، Dare Creative
کارگردان: جوری هولشیمر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا