خبر

ماندن در خانه و تغییر در شکل تبلیغات

پارسال همین موقع شاهد توقف همه کمپین­های تبلیغاتی بودیم اما چند ماه پس از شیوع کرونا تبلیغات دیجیتال و آنلاین بار دیگر رواج یافت.

در دوران بهبود و احیای شرایط، افراد بیشتر از گذشته به داده­های اطلاعاتی تکیه کرده و بسیار سریع تر و چابک‌تر از قبل عمل می­کنند زیرا حساب تک تک دلار­های هزینه شده را باید داشت. در روز­های ابتدایی شیوع کرونا صنعت تبلیغات ضربه زیادی خورد ولی به تدریج اوضاع بهتر شد.

تلویزیون اینترنتی

به محض شروع قرنطینه، شبکه­های تلویزیونی جدیدی راه اندازی شدند و در عین حال تبلیغات تلویزیونی نیز انعطاف پذیری زیادی از خود نشان دادند. این انقلاب فقط چند ماه طول کشید.

نشستن در خانه و تماشای فیلم رواج بیشتری یافت و مدت زمانی که در گذشته صرف تردد خارج از خانه می­شد حالا دیگر به تماشای فیلم از شبکه­های تلویزیونی اینترنتی اختصاص پیدا می­کرد. شیوه رفتار مصرف کننده برای همیشه تغییر کرده است و صاحبان برند­ها مجبورند خود را با آن مطابقت دهند.

کاشا کیسی، مدیر جهانی شرکت رسانه و خدمات بازاریابی «اینجین» (Engine) باور دارد که این بیماری همه گیر سرعت رشد تلویزیون­های مداربسته (سی تی وی) را پنج تا هقت سال بالا برده است.

تجارت الکترونیک

سال­هاست که برند­ها و پلتفرم­ها در تلاشند تا کاری کنند مصرف کنندگان به راحتی با خرید چیزی ندیده و نشناخته کنار بیایند یا یک بار آن را امتحان کنند. با این وجود در یک سال گذشته، بسیاری از مصرف کنندگان چاره ای نداشتند جز آن که برای سفارش مواد غذایی، اقلام ضروری و سایر لوازم مورد نیاز خود به خرید آنلاین روی بیاورند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دفتر سرشماری ایالات متحده آمریکا در ماه فوریه، مردم این کشور در سال گذشته میلادی ۷۹۱ میلیارد و هفتصد میلیون دلار صرف خرید الکترونیکی کرده اند. اگرچه ممکن است با رفع محدودیت­ها، میزان خرید از فروشگاه­های فیزیکی بار دیگر افزایش یابد اما از این نکته نباید غافل شد که صنعت حرده فروشی برای همیشه تغییر کرده است. اگر چندین بار از یک سایت خرید اینترنتی انجام داده اید و حالا آدرس آن در هیستوری گوشی شما ذخیره شده است، پس یعنی شما هم این مدل خرید را پذیرفته اید.

 

توسعه تجارت الکترونیک و تاثیر آن در رشد تبلیغات دیجیتال در عملکرد شرکت­هایی مثل اسنپ مشهود بود. در ادامه تبلیغ کنندگان کالا و خدمات در حالی به پرو مجازی روی آورده اند که بسیاری از خرده فروشی­ها تعطیل شده اند. پینترست نیز یکی دیگر از ذینفعان قرنطینه بود زیرا مصرف کنندگان از این پلتفرم در امر خرید الهام می­گرفتند.

سایت eMarketer پاییز سال گذشته پیش بینی کرد که با ۳۸ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹، بازاریابان ۱۷ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای تبلیغات در سایت­ها و اپلیکیشن­های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ هزینه کنند.

حتی اگر شرایط به حالت عادی برگردد باز هم صرفه جویی در زمان انگیزه ای برای خرید و فروش آنلاین به حساب می­آید.

انعطاف پذیری

بر اساس برآورد­ها در راستای کاهش هزینه­ها آژانس­های تبلیغاتی در ایالات متحده آمریکا در سال­های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پنجاه و دو هزار نفر را از کار بیکار خواهند کرد. در این میان موسسات با انعطاف پذیری زیاد توانستند زمینه بازگشت کارمندان به سر کار خود را فراهم کنند.

خلاقیت و انعطاف پذیری رمز موفقیت در دوران کرونا است. تقریبا ۸۰ درصد از مادران شاغل مایلند از طریق دورکاری به کار خود در خانه ادامه دهند. شرکت­های موفق در صددند تا با ایجاد قالب­های کاری با انعطاف پذیری بالا اجازه انجام چنین کاری را به آن­ها بدهند.

در صنعتی که خواهان به خدمت گرفتن تعداد بیشتری از زنان در مناصب مدیریتی است، تلاش برای جذب افراد با استعداد­های درخشان از همه جای دنیا جذابیت فراوانی ایجاد می­کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا