خبر

موفق ترین کمپین‌های انتخاباتی (۲)

ام بی ای نیوز: در ادامه روند بررسی موفق ترین کمپین‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری آمریکا در تمام دوران به ذکر موارد باقیمانده می‌پردازیم:۶. رونالد ریگان: «صبح در آمریکا» (۱۹۸۴)بخشی از سری آگهی‌های کمپین تبلیغاتی ریگان در سال ۱۹۸۴ با عنوان «صبح در آمریکا» به شکلی تاثیرگذار بر روی صحنه‌های ایده‌آلی از بهره وری و زندگی در حومه شهر تاکید می‌کند تا نشان دهد که رئیس جمهور ریگان در دوران ریاست جمهوری خود امید را در دل آمریکایی‌ها زنده کرده، موفق به احیای اقتصاد پس از گذر از تورم بالا و بلند مدت شده و نرخ بیکاری را نسبت به دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر (سلف دموکرات خود) کاهش داده است. این تبلیغات به ریگان کمک کرد تا ۹۸ درصد از آراء الکترال را به دست آورده و حریف دموکرات خود، والتر موندال، را شکست دهد.

۷. جورج اچ. دبلیو. بوش: «درب گردان» (۱۹۸۸)این آگهی تبلیغاتی کوبنده به برنامه ای حمله کرد که «مایکل دوکاکیس»، رقیب دموکرات جورج اچ. دبلیو. بوش در انتخابات ریاست جمهوری، در دوران فرمانداری ماساچوست حامی آن بود و به زندانیان اجازه می‌داد تا آخر هفته به مرخصی بروند. این تبلیغات پرونده «ویلی هورتون»، یکی از زندانیان ایالت ماساچوست و یکی از مشمولان این برنامه را هدف قرار داد که در سال ۱۹۸۷ و در طول مرخصی آخر هفته زنی را مورد تجاوز قرار داده بود. این آگهی تبلیغاتی سیاه و سفید با موفقیت مهارت و توانایی دوکاکیس را در حاکمیت و محافظت از امنیت عمومی زیر سوال برد و ضربه بزرگی به کمپین انتخاباتی وی زد.در نهایت بوش با کسب ۸۰ درصد از آراء الکترال پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

۸. بیل کلینتون: «مردی از جنس امید» (۱۹۹۲)یک نسخه ادیت شده از فیلم بیوگرافی بسیار طولانی تری که در کنوانسیون دموکراتیک ۱۹۹۲ به نمایش درآمده بود، در قالب یک آگهی تبلیغاتی یکی از جذاب ترین تبلیغات از نوع بیوگرافی است که تاکنون ساخته شده است. با تاکید بر روی ریشه‌های فرهنگی شهر کوچکی که زادگاه بیل کلینتون است، از اخلاق کاری فراوان، خرد و انسانیت این نامزد ریاست جمهوری حرف زده می‌شود.سرانجام کلینتون با به دست آوردن ۶۹ درصد از آراء الکترال، توانست بر جورج اچ. دبلیو. بوش غلبه کند و رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گردد.

۹. جورج دبلیو بوش: «موج سواری با باد»: (۲۰۰۴)تاثیر گذار ترین و به یاد ماندنی ترین آگهی تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴، ادعای مداوم کمپین تبلیغاتی بوش مبنی بر این اصل بود که رقیب دموکرات وی،جان کری، فردی با طرز فکر بی ثبات است که فقط باد‌های سیاسی را دنبال می‌کند و با جریان باد به این طرف و آن طرف می‌رود.در ادامه بوش موفق شد ۵۳ درصد از آراء الکترال را به دست آورده و به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده امریکا به کاخ سفید راه پیدا کند.

۱۰. باراک اوباما: آگهی تبلیغاتی اینترنتی «بله ما می‌توانیم» (۲۰۰۸)در میان نامتعارف ترین کمپین‌های تبلیغاتی از گذشته تا امروز، کمپین تبلیغاتی انتخاباتی باراک اوباما فقط در دنیای اینترنت قابل دسترس بود. این آگهی تبلیغاتی، ساخته ویلیام از گروه موسیقی «Black Eyed Peas» و «جس دیلن» (پسر باب دیلن)، در پی از دست دادن آراء ایالت نیوهمپشایر به نفع هیلاری کلینتون، عنصر موسیقی را به سخنرانی اصلی اوباما در این ایالت افزود. آگهی تبلیغاتی فوق شامل اجرای متن سخنرانی اوباما توسط ۳۰ سلبریتی مشهور می‌شود. به محض انتشار در یوتیوب، ویدئو به سرعت وایرال شد و فقط در طول چند روز بیش از ۲۶ میلیون نفر از آن بازدید کردند. در ادامه با جمع آوری کمک‌های مالی آنلاین از این طریق، کمپین تبلیغاتی باراک اوباما وارد فاز تازه ای گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا