خبر

هوشمندانه ترین و موفقیت آمیز ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال سامسونگ

امروزه نوآوری و فناوری مدرن بر همه چیز سایه افکنده و نامی که در این میان بیش از همه می‌درخشد چیزی نیست به جز سامسونگ. این شرکت که تنها هفتاد سال از عمر آن می‌گذرد، به سرعت با چندین دهه سخت کوشی و پشتکار به غولی بزرگ در دنیای فناوری تبدیل شد. ظهور و موفقیت روزافزون سامسونگ گواهی بر تعهد مدیران و کارمندان شرکت به نوآوری و تسلطشان بر دنیای دیجیتال است.
این مقاله به نوع رفتار منحصر به فرد سامسونگ در عرصه بازاریابی دیجیتال پرداخته و در این زمینه کنکاش می‌کند که چگونه محصولات برند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده و به دنیای ارتباطات نفس تازه ای بخشیده اند.

استراتژی بازاریابی سامسونگ
قبل از این که مستقیما به کاوش در میان استراتژی‌‌های بازاریابی دیجیتال سامسونگ بپردازیم، ابتدا باید سفر برند و نوع حضور آن در بازار جهانی را بررسی کنیم.

زمینه تاریخی: روند تکامل سامسونگ
از سال ۱۹۳۸ تاکنون و در طول چند دهه اخیر، سامسونگ به یک شرکت بزرگ فعال در عرصه‌های الکترونیک، کشتی سازی و غیره تبدیل شد. در واقع، سامسونگ هنوز هم یکی از بزرگ ترین کشتی سازان در جهان به شمار رفته و در نتیجه سبد محصولات متنوع برند، عنصری حیاتی در استراتژی بازاریابی برند محسوب می‌شود.

تاکید بر روی فناوری مدرن و نوآوری
چیزی که استراتژی بازاریابی سامسونگ را برجسته می‌سازد، تعهد برند به نوآوری و فناوری مدرن خواهد بود. سامسونگ همواره بر روی تحقیق و توسعه سرمایه گذاری زیادی کرده و همین امر حضور پر رنگ و ماندگار برند در خط مقدم پیشرفت تکنولوژی را تضمین می‌نماید.

تقسیم بندی بازار و تعیین استراتژی‌های هدفگذاری
سامسونگ جهت پاسخگویی به پایگاه مشتریان متنوع و رنگارنگ خود، از تقسیم بندی بازار و یک سری استراتژی‌های هدف گذاری موثر کمک می‌گیرد. چه حرفه ای باشید، چه به دنبال ابزاری با کارآیی باشید یا چه بودجه ای محدود در اختیار داشته باشید، سامسونگ برای هر گروه از مشتریان محصولی متناسب با نیاز‌هایشان خواهد داشت. به این ترتیب، طیف گسترده از افراد جذب آن شده و در نهایت میزان تسلط برند بر بازار افزایش خواهد یافت.

قیمت گذاری رقابتی و ارزش پیشنهادی
در حالی که نوآوری نقشی مهم و کلیدی در توسعه هر کسب و کار به شمار می‌رود، سامسونگ به خوبی بر اهیمت فراوان قیمت گذاری رقابتی آگاه است. در صنعتی که قیمت گذاری می‌تواند عامل تعیین کننده ای به شمار رود، سامسونگ به شکلی استراتژیک محصولاتش را قیمت گذاری خواهد کرد تا نشان دهد که برای پول افراد ارزش قائل است. به این ترتیب مشتری قانع می‌شود که محصولات سامسونگ را بخرد.

ساخت تصویری با کیفیت و معتبر از برند
سامسونگ با پشتکار فراوان مدام نلاش کرده تا تصویری با کیفیت و معتبر از برند ارائه دهد. تعهد مدیران و کارمندان برند به تضمین کیفیت و در نتیجه جلب رضایت مشتری، به ایجاد حس اعتماد در بین مصرف کنندگان کمک کرده است. این اعتماد به نوبه خود به نوعی حس وفاداری به برند تبدیل شده و کاری می‌کند تا مشتری برای خرید بعدی خود به سامسونگ بازگردد.

ترکیب بازاریابی سامسونگ
حالا که در مورد اصول اساسی استراتژی بازاریابی سامسونگ اطلاعاتی کسب کردیم، بیایید نگاهی دقیق تر به شیوه عملکرد شرکت در زمینه ترکیب بازاریابی (محصول، قیمت، مکان و تبلیغات) بیندازیم:

محصول: طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی سامسونگ شامل مجموعه ای چشمگیر و قابل توجه از لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی برند می‌شود. از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت‌های پیشرفته گرفته تا تلویزیون‌های شیک و غیره، تنوع محصولات این برند به شکل خارق‌العاده ای خیره کننده است. همین گستردگی و تنوع زیاد، به سامسونگ اجازه می‌دهد تا نیاز‌های مشتریان را برآورده سازد.

قیمت: قیمت گذاری استراتژیک و رقابتی
در بازار رقابتی امروز، سامسونگ با قیمت گذاری مناسب و تخفیف‌های دوره ای، آن دسته از مصرف کنندگانی که قیمت برایشان مهم است را به سوی خود جذب کرده و همین موضوع موجب افزایش میزان فروش خواهد شد.

مکان: کانال‌های توزیع گسترده و حضور پر رنگ برند در بازار‌های جهانی، گواهی بر استراتژی توزیع موثر سامسونگ به شمار می‌رود. در ادامه محصولات برند حتما بیش از پیش به راحتی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

تبلیغات: سامسونگ سرمایه گذاری فراوانی در زمینه تبلیغات رسانه ای کرده و در قالب کمپین‌های تبلیغاتی مختلف ضمن تاکید بر روی ویژگی‌های نوآورانه محصول، به توصیف نقش مثبت و مفید آن در زندگی افراد نیز می‌پردازد.
روابط عمومی: حفظ تصویر برند در میان عموم مردم و عصر دیجیتال امروزی لازم و ضروری است. سامسونگ فعالانه تلاش می‌کند تا شهرت برند آسیبی ندیده و مشتریان مثل همیشه آن را به عنوان یک برند قابل اعتماد و مسئولیت پذیر در قبال جامعه قبول داشته باشند.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ سامسونگ ترکیبی استادانه از نوآوری و تعامل با مشتری است. این برند از رسانه‌های اجتماعی بهره برده تا روایت‌های متقاعد کننده ای از محصولات خود بسازد. مهارت زیاد برند در زمینه داستان سرایی و ذکر تجربیات شخصی افراد نقش پر رنگی در مسیر موفقیت برند ایفا کرده است. توجه به حفظ محیط زیست نیز از جمله خصوصیات مثبت برند به شمار می‌رود.
پروژه معنادار سامسونگ ایتالیا، موسوم به «PizzAut»، تحت عنوان یک اپلیکیشن مخصوص تبلت برای افراد مبتلا به اوتیسم طراحی شده است. سامسونگ ایتالیا با هدف ایجاد یک محیط جامع و فراگیر برای افراد مبتلا به اوتیسم، اپلیکیشنی ساخته که مدیریت رستورران را آسان تر کرده و فرصتی برای مشارکت در جامعه به وجود می‌آورد. این اپلیکیشن که توسط مهندسان، طراحان، روان درمانگران و متخصصان زبان طراحی شده تا چالش‌هایی را که این قبیل افراد با آن مواجه می‌شوند را افشا کند.
سفر سامسونگ تحت عنوان غول فناوری درس‌های ارزشمندی برای کسب و کار‌های جویای موفقیت در عصر دیجیتال به همراه دارد. استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال سامسونگ از تعهد بی وقفه برند به نوآوری و طیف گسترده محصولات گرفته تا استفاده همزمان از چند ابزار دیجیتال مختلف و داستان سرایی جذاب، اهمیت حفظ جایگاهی عظیم در خط مقدم فناوری، طراحی و شرح روایت‌های قانع کننده و استقبال از پلتفرم‌های دیجیتال جذاب و متنوع حکایت می‌کند.

منبع: www.digitalagencynetwork.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا