خبر

چگونه بازاریابان موفق آینده را بسازیم

ام بی ای نیوز: پس از بازی های فوتبال پررقابت جام جهانی ۲۰۱۸ کارشناسان مختلف در برنامه های تلویزیونی و رادیویی حاضر شده و تحلیل های مختلف در مورد دلایل برد و باخت تیم های مختلف ارائه می دادند. در این میان برخی موضوعات به صورت مشترک از کارشناسان مختلف شنیده می شود؛ "تیم های موفق بر روی بازیکنان خود از کودکی سرمایه گذاری داشته اند." این سبک تصمیم گیری استراتژیک در مورد همه حوزه های اقتصادی و غیراقتصادی در اغلب کشورهای پیشرفته رخ داده است. بدین معنا که افراد در همان عنفوان کودک مورد بررسی و تحلیل های مختلف قرار گرفته اند و با توجه به پتانسیل های فیزیکی و ژنتیکی مورد سرمایه گذاری قرار گرفته اند. موسسات متعددی در سراسر دنیا بخصوص کشورهای توسعه یافته با انجام تست های دقیق هوش بر روی کودکان توانسته اند نقاط قوت و ضعف کودکان را در سن ۳ تا ۶ سالگی شناسایی نموده و والدین کودکان را به تأمین ضروریات این کودکان جهت شکوفایی استعدادهای آن ها ترغیب نمایند. در مرکز تحقیقات بازاریابی ایران با عنوان پارک بازاریابی ایران مطالعات طولی بر روی آنکه چگونه می توان نسل موفقی را در زمینه کسب و کار پرورش داد، صورت پذیرفته است. مطالعات در این مرکز نشان می دهد در کشورهای پیشرفته، مدارس کسب و کار و همچنین دانشگاه ها و مراکز آموزشی در شهرهای با اقتصاد پررونق به آموزش و پرورش کودکانی می پذیردازند که توانایی و پتانسیل های هوشی کافی در زمینه مدیریت کسب و کارها دارند. همچنین در سایر حوزه ها مانند سیاست این مهم رخ داده است. مدرسه و دانشگاه هاروارد در انگلستان از جمله مراکز آموزشی است که کودکان را از ابتدا جهت انجام فعالیت های سیاسی در آینده پرورش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که اغلب این مراکز در کشورهای مختلف پیش از ثبت نام دانش آموزان، تست های متعددی را به منظور غربالگری آن ها انجام می دهند. به عنوان مثال تست هوش زبانی-کلامی و یا تست هوش منطقی-ریاضی به منظور بررسی توانایی های ذاتی و اکتسابی کودکان در ثبت نام دانش آموزان ضروری می باشد. نتایج تحقیقات نشان می دهد شرکت های و برندهای موفق دنیا به منظور شناسایی مدیران جوان خود از دانش آموختگان این مراکز بهره برداری می نمایند و معتقدند که این کودکان از عنفوان کودکی تحت آموزش هایی قرار گرفته اند که توانایی درونی آن ها شکوفا شده و آنها توان مدیریت کسب و کارهای بزرگ در بازارهای مختلف پررقابت را خواهند داشت. در کشور ما نیز مدارسی به منظور پرورش کودکان از همان سنین آغاز یادگیری راه اندازی شده است. تابلو مدرسه زبان ، مدرسه فوتبال و مدارسی از این دست در برخی مناطق متمول شهرهای بزرگ به چشم می خورد ، اما اینکه چه قدر کودکان ما در این مدارس موفق و خوشحال از حضور در این مراکز هستند را می توان بر اساس خروجی آنها ارزیابی نمود.یکی از کشورهای صاحب نام در بخش تحقیقات بر روی کودکان ، کشور استرالیا است. این کشور دارای بیشترین حجم سرمایه گذاری بر روی کودکان در سنین مختلف بوده و نتایج تحقیقات خود را به سایر کشورها صادر می نماید. موسسه تحقیقات هوش مالی کودکان استرالیا از جمله مراکزی است که از جایگاه ویژه ای در زمینه تحقیقات هوش کودکان برخوردار می باشد. این مرکز با شناسایی هوش غالب کودکان و همچنین پرورش هوش مالی کودکان در کنار آن، موفقیت کودکان را در جامعه آینده میسر نموده است. مرکز تحقیقات هوش کودک نیک در ایران به عنوان نماینده رسمی این موسسه طی دو سال اخیر توانسته است کودکان زیادی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و بر اساس هوش غالب ، والدین و کودکان را به سمت و سوی موفقیت آن ها در آینده راهنمایی نماید. آنچه مسلم است مدیران موفق کسب و کارهای آتی کسانی خواهند بود که هم اکنون کودکانی هستند که از سنین پایین با ادبیات اقتصاد، تولید، بازرگانی، درآمد و هزینه آشنا گردیده اند.نتایج تحقیقات نشان می دهد والدین و دولت ها در کشورهای در حال توسعه مانند سنگاپور و نیوزلند سرمایه گذاری چشمگیری بر روی کودکان کنونی انجام می دهند تا نسل هایی مولد در آینده دور و نزدیک بسازند. نتیجه آنکه در آینده نه چندان دور باید منتظر مدیرانی با سنین بسیار پایین در شرکت ها و برندهای بزرگ دنیا باشیم که این شرکت ها را به سوی موفقیت متحول می نمایند. mbanews.ir- سیدحسام الدین میرکاظمی مشاور ارشد و عضو هیئت موسسمرکز تحقیقات هوش کودک نیک 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا